×
×

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی
اهدا سه هزار جلدکتاب

  • کد نوشته: 14812
  • ۱۳۹۹-۰۸-۳۰
  • ۰
  • معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: همزمان با هفته کتاب و کتاب خوانی این اداره کل سه هزار جلد کتاب بین مراکز فرهنگی و هنری، کانون‌های مساجد و مناطق محروم مرزی، روستایی و عشایری این استان اهدا کرد.
    اهدا سه هزار جلدکتاب
  • تبلیغ هدفمند

     معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: همزمان با هفته کتاب و کتاب خوانی این اداره کل سه هزار جلد کتاب بین مراکز فرهنگی و هنری، کانون‌های مساجد و مناطق محروم مرزی، روستایی و عشایری این استان اهدا کرد.

    رضا رضایی اظهار داشت: کتاب های اهدایی در موضوعات مختلف از جمله در زمینه دفاع مقدس، کودک و نوجوان، کمک آموزشی، روان‌شناسی و ادبیات است.

    وی ارزش کتاب های اهدا شده را ۶ میلیارد ریال دانست و گفت: یک میلیارد ریال کتاب هم  از ناشران و مولفان خریداری شده است.

    وی ارزش کتاب های اهدایی سال گذشته را نیز یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در این سال ۶۰۰ میلیون ریال کتاب نیز از ناشران و مولفان خریداری شده بود.

    سرانه مطالعه در  خراسان شمالی با میانگین کشوری برابر است. آمار نشر کتاب در کشور نشان می‌دهد که سالانه به ازای هر ایرانی تقریبا ۲ کتاب چاپ می‌شود.

    خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفری، جایگاه نخست سرانه فضای کتابخوانی را به نسبت جمعیت خود در کشور دارد.

    اهدا سه هزار جلدکتاب
    اهدا سه هزار جلدکتاب

    در سال ۱۳۷۲ خورشیدی ۲۴ آبان به عنوان روز کتاب و کتاب‌خوانی تعیین شد. در سال‌های گذشته هفته پایانی آبان ماه، هفته کتاب نام‌گذاری شده است. نخستین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در روزهای چهارم تا دهم دی سال ۱۳۷۲ با پیام مقام معظم رهبری برگزار شد.

    در هفته کتاب، در مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها، و استان‌های کشور نمایشگاه‌ها و جشن‌های کتاب و سخنرانی در موضوع چاپ و نشرِ کتاب برگزار می‌شود. بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار دانایی؛ مانایی ۲۴ آبان ماه تا ۳۰ آبان برگزار می‌شود.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *