×
×

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی
پیشتازی درپوشش بیمه روستایی

  • کد نوشته: 14970
  • ۱۳۹۹-۰۹-۰۲
  • ۰
  • مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی در این خصوص گفت: این استان با توجه به پوشش 32 درصدی جامعه هدف که 11 درصد میانگین کشوری است براساس آمار اعلام شده صندوق مرکزی از شاخص کشوری جلوتر است.
    پیشتازی درپوشش بیمه روستایی
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی در این خصوص گفت: این استان با توجه به پوشش ۳۲ درصدی جامعه هدف که ۱۱ درصد میانگین کشوری است براساس آمار اعلام شده صندوق مرکزی از شاخص کشوری جلوتر است.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین محمدرضا غلام‌زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران استان اظهار داشت: ۱۷۹ هزار نفر از هم استانی ها مشمول استفاده از مزایای صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند که تاکنون ۵۸ هزار و ۵۰۰ نفر آنان زیر پوشش این بیمه قرار گرفته اند.

    وی با بیان اینکه خراسان شمالی از نظر بیمه شدگان فعال نیز از میانگین کشور بالاتر است، افزود: در این شاخص با ۲۴ درصد بیمه شده فعال در حال پرداخت حق بیمه، رتبه چهارم کشوری را  داریم که میانگین این شاخص در کشور ۱۳ درصد است.

    غلامزاده بر توسعه بیمه اجتماعی در استان تاکید و اظهار داشت: بنا به دستور استاندار خراسان شمالی و کمک سایر دستگاه ها، طرح توسعه بیمه از ۱۱ ماه پیش آغاز شده که از زمان اجرای آن تاکنون، ۱۰ هزار نفر زیر پوشش این صندوق قرار گرفته اند که معادل سه برابر آمار جذب در سال های گذشته است.

    مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: همچنین چهار هزار و ۹۵۰ نفر نیز ثبت نام اولیه را داشته اند که با پرداخت حق بیمه خود به بیمه شدگان استان اضافه خواهند شد.

    غلام زاده با بیان اینکه بیمه شدگان روستایی و عشایری باید تنها چهار ماه حق بیمه بپردازند، افزود: مابقی حق بیمه آنان برای هشت ماه دیگر سال، توسط دولت پرداخت می شود.

    مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی اظهار داشت: تمام زنان و مردان متاهل و مجرد ساکن در روستاها و مناطق عشایری، کشاورزان، زنبورداران، قالیبافان، و هنرمندان صنایع دستی غیرساکن در روستا و شاغلان فصلی و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری، کارکنان مراکز و شرکت های وابسته به سازمان نظام مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی و نظام دامپزشکی می توانند از بیمه اجتماعی برخوردار شوند.

    غلام زاده افزود: برای نخستین بار با تلاش‌ و همراهی سازمان برنامه و بودجه، پوشش بیمه‌ اجتماعی رایگان‌ همگانی برای یک میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار روستایی محروم از بیمه اجتماعی در سطح کشور محقق شد و تمامی افراد دارای شرایط پس از پایش به صورت رایگان از خدمات بیمه ای برخوردار خواهند شد.

    وی اظهار داشت: در مرحله اول این طرح با سازمان های حمایتی از جمله بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تفاهم نامه خواهیم داشت تا افراد زیر پوشش خود را، که مشمول بیمه اجتماعی هستند، معرفی کنند.

    مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی افزود: هم اکنون ۲ هزار و ۱۵۰ نفر از افراد زیر پوشش صندوق، مستمری بازماندگی و فوت دریافت می کنند.

    غلامزاده گفت: برای نخستین بار در استان ۱۵ خانوار مشمول مستمری بازنشستگی صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر شدند که این صندوق بیمه در سال ۸۴ تشکیل و نمایندگی آن در استان ایجاد شد و امسال برای نخستین بار افرادی که تاکنون حق بیمه خود را ۱۵ سال پرداخت کرده و به سن بازنشستگی رسیده بودند، مستمری ماهانه دریافت می کنند.

    وی گفت: این افراد بر اساس سطوح درآمدی مختلف حق بیمه خود را به صندوق واریز کرده  و به سن ۶۵ سالگی رسیده اند.

    ۱۷۹ هزار نفر از جمعیت روستایی، عشایری و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر خراسان شمالی شرایط برخورداری از مزایای بیمه اجتماعی را دارند.  

    استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند و ۳۷ تا ۴۲ درصد اشتغال این استان در حوزه کشاورزی است، ۳۰ هزار نفر از جمعیت این استان نیز عشایر هستند.

    خراسان شمالی جزو استان های با سطح درآمدی پایین است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *