×
×

حمایت دولت ازاقشارآسیب پذیرجامعه خواسته به حقی است

  • کد نوشته: 14988
  • ۱۳۹۹-۰۹-۰۲
  • ۰
  •  هنگامه خاندوزی خبرنگار بازار کسب و کار آنلاین ، بعد از یکسال از اجرای طرح افزایش قیمت بنزین هنوز هم نیاز است که دولت از اقشار کم در آمد جامعه حمایت کند. بیش از یکسال از افزایش سه برابری قیمت بنزین در کشور می گذرد، افزایشی که موجی از نارضایتی های مردم را در بر […]

    حمایت دولت ازاقشارآسیب پذیرجامعه خواسته به حقی است
  • تبلیغ هدفمند

     هنگامه خاندوزی خبرنگار بازار کسب و کار آنلاین ، بعد از یکسال از اجرای طرح افزایش قیمت بنزین هنوز هم نیاز است که دولت از اقشار کم در آمد جامعه حمایت کند.

    بیش از یکسال از افزایش سه برابری قیمت بنزین در کشور می گذرد، افزایشی که موجی از نارضایتی های مردم را در بر داشت، اما دولت به مردم قول داد که این افزایش قیمت بر دیگر کالاها اثری نخواهد گذاشت و در چند ماه با افزایش بیشتر نظارتها کم و بیش ثبت بازار رقم خورد، اما امروز بعد از گذشت یکسال شاهد این هستیم که بازار افسار گسیخته شده و در این میان هیچ کس توان کنترل آن را ندارد، شاید این بازار افسار گسیخته بخشی به دلیل تحریم های سنگین باشد اما مطمئنا اخذ سیاست های نادرستی اقتصادی از جمله چند برابر کردن قیمت بنزین آن هم یک شبه نیز تاثیر بسیاری می تواند بر این ولوشو بازار داشته باشد که عملکرد آن را امروز بعد از یکسال می توان مورد ارزیابی قرار دارد.

    این وعده ای بود که حسن روحانی سال گذشته به مردم داده بود” افزایش نرخ بنزین به نفع مردم و اقشار تحت فشار جامعه بوده و می‌تواند در حل مشکلات آنان مفید و موثر باشد”، حسن روحانی رئیس جمهور روز جمعه  24 آّبان ماه سال ۱۳۹۸ در دیدار برخی اعضای دولت و مسوولان کشور به مناسبت میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع)، با اشاره به اقدام اخیر دولت در افزایش نرخ بنزین که از شب گذشته اجرا شده است، گفت: دولت مدت ها به دنبال آن بود تا از طریقی بتواند از  اقشار ضعیف کشور که بواسطه شرایط اقتصادی در فشار هستند، حمایت و به آنها کمک کند، اما به دلیل کمبود منابع درآمدی و بودجه توان اجرای آن وجود نداشت.

    حمایت دولت ازاقشارآسیب پذیرجامعه خواسته به حقی است
    حمایت دولت ازاقشارآسیب پذیرجامعه خواسته به حقی است

    هر چند در آن روزها برخی از افراد سودجو و ضد انقلاب از نارضایتی مردم استفاده کردند و آشوب را در چند شهر ایران رقم زدند اما این مسئله نباید سبب شود تا پی آمدهای اقدامات دولت مورد بررسی قرار نگیرد، مردم امروز نیز بعد از گذشت یک سال از این مسئله هنوز نیازمند این هستند که دولت از آنها حمایت کند!!

    مسئولان دولت در سال گذشته بارها تاکید کردند که این تصمیم برای رفع کسری بودجه دولت نبوده و صرفا با هدف توزیع درآمد حاصل از آن در بین اقشار متوسط و کم‌درآمد و ارتقای سطح معیشتی آنها بوده است.

    اما امروز بعد از یکسال از گذشت اجرای این سیاست شاهد این مسئله هستیم که اقشار کم درآمد جامعه امروز در بدترین شرایط اقتصادی قرار دارند و طرح های حمایتی و بسته های معیشتی دولت نیز نتوانسته کمک مناسبی برای این خانواده ها باشد.

    شوک های تحمیل شده بر بازار نیز در یک سال گذشته از جمله تحریم ها و شیوع گسترده کرونا نیز در این مسئله نقش بسزایی داشته است، اما وقتی به دنبال اجرای سیاست جدید در جامعه هستیم باید همه شرایط و جوانب را در نظر بگیریم تا در اجرای این سیاست ها مردم کمترین آسیب را ببینند.

    امروز هیچ کس پاسخگوی افزایش قیمت ها در بازار نیست و هر روز اتحادیه ها و اصناف از گرانی کالاها می گویند، برخی کالاهای  اساسی مردم همچون روغن، پوشک بچه و بسیاری از کالاهای دیگر یک شبه در بازار غیب می شوند و هیچکس نمی داند چه شده و کالاها در کجا قرار دارند؟!!

     با همه این مشکلاتی که در کشور وجود دارد، باز هم وجود این بازار افسار گسیخته را نمی توان توجیه کرد و دولت باید پاسخگوی مشکلات معیشتی مردم باشد.

    امروزما همانند ۸ سال دفاع مقدس در یک جنگ نابرابر اقتصادی قرار گرفته ایم، مردم ما برای حفظ ارزش های خود بهای سنگینی داده اند و در طی این سالها نشان داده اند که پای بند انقلاب اسلامی هستند اما حالا زمان این رسیده که مدیران اقتصادی کشور نیز لباس رزم پوشیده و بیش از گذشته پای کار قرار بگیرند و اجازه ندهند اختلاسگران، پول شویان، کسانی که از این موقعیت برای افزایش ثروت استفاده می کنند در این بازار افسار گسیخته جولان دهند.

    شاید زمان آن رسیده باشد که دولت با اقتدار بیشتری شرایط اقتصادی کشور را در دست گیرد و پاسخی مناسب برای مشکلات اقتصادی مردم داشته باشد. 

    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *