×
×

نایب رییس فدراسیون قایقرانی بانوان
امیدبه حضوربانوان قایقران ایرانی درتوکیوداریم

  • کد نوشته: 14992
  • ۱۳۹۹-۰۹-۰۲
  • ۰
  • نایب رییس فدراسیون قایقرانی بانوان گفت: تلاش فدراسیون بر آن است که تا نماینده ای از زنان قایقران ایران هم در المپیک و هم در پارالمپیک داشته باشند.
    امیدبه حضوربانوان قایقران ایرانی درتوکیوداریم
  • تبلیغ هدفمند

    نایب رییس فدراسیون قایقرانی بانوان گفت: تلاش فدراسیون بر آن است که تا نماینده ای از زنان قایقران ایران هم در المپیک و هم در پارالمپیک داشته باشند.

    «کتایون اشرف» با اشاره به آغاز اردوی تیم ملی قایقرانی اظهار داشت: پس از مسابقات انتخابی که در دریاچه مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد، نفرات برتر قایقرانی زنان ایران به اردو فراخوانده شدند و اکنون نیز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حال تمرین هستند. تلاش بر این است که سلامت ورزشکاران در اولویت قرار گیرد و تا زمان رسیدن جواب تست کرونا،  شرایط شبیه قرنطینه بر اردو حکم‌فرما خواهد بود. این اردو در ۲ استان تهران و گیلان برگزار می‌شود. تمرینات روئینگ در دریاچه مجموعه ورزشی آزادی و تمرینات ملی‌پوشان آب‌های آرام در بندر انزلی برگزار می‌شود.

    وی ادامه داد: فدراسیون برای پیشگیری از ابتلا ورزشکاران به کرونا تنها مسابقات رشته‌های انفرادی قایقرانی را برگزار کرد و رشته های تیمی و چند نفره فعلا در دستور کار قرار ندارند. همچنین با توجه به اینکه قایقرانی در فضای باز برگزار می‌شود تلاش بر این است که ورزشکاران فاصله اجتماعی را به بهترین شکل ممکن رعایت کنند.

    اشرف با اشاره به تاثیر ویروس کرونا بر فعالیت قایقرانان نیز گفت: در حدود ۹ ماه از شیوع ویروس کرونا در ایران می‌گذرد و در این دوره زمانی فدراسیون برنامه‌هایی را در دستور کار قرار داد که ورزشکاران آمادگی نسبی خود را حفظ کنند. بخشی از این برنامه‌ها آنلاین و بخش دیگری نیز تحت نظر مربیان استانی بود. ورزشکاران نیز با همکاری خود توانستند آمادگی خود را حفظ کنند و در نهایت فدراسیون مجوز برگزاری رقابت‌های انتخابی را گرفت و اکنون نیز اردوها در حال برگزاری است.

    نایب رییس زنان فدراسیون قایقرانی گذری بر انتخابی‌های تیم ملی زد و افزود: ۲ رویداد ورزشی مهم در سال ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد. توکیو میزبان المپیک و پارالمپیک خواهد بود و ما به دنبال آن هستیم که در این ۲ تورنمنت نماینده داشته باشیم. شهلا بهروزی‌راد برای پارالمپیک سهمیه کسب کرده و کمیته ملی پارالمپیک نیز از وی به عنوان شانس کسب مدال طلا نام می‌برد. تمرینات ویژه‌ای برای این ورزشکار پارالمپیکی در نظر گرفتیم و امیدوارم وی نخستین مدالِ قایقرانی ایران در پارالمپیک ضرب کند.

    اشرف ادامه داد: در بخش المپیکی‌ها نیز شانس حضور در المپیک را داریم و قایقرانان ایرانی باید در انتخابی المپیک شرکت کنند. این انتخابی اسفندماه در تایلند برگزار می شود. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و کرونا مسابقات را تعطیل نکند احتمال حضور ملی‌پوشان زن ایران در توکیو وجود دارد. مسابقات تایلند انتخابی المپیک در رشته قایقرانی آب‌های آرام است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *