×
×

مدیرکل کتابخانه های عمومی گلستان
کتابخانه‌های عمومی۴۷۰۰۰ نفرعضو دارد

  • کد نوشته: 15044
  • ۱۳۹۹-۰۹-۰۳
  • ۰
  • مدیرکل کتابخانه های عمومی گلستان گفت با تاکید بر ضرورت اجرای فعالیت‌های تشویقی برای رونق کتابخوانی گفت که از مجموع جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری استان فقط ۲.۵ درصد شامل ۴۷ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.
    کتابخانه‌های عمومی۴۷۰۰۰ نفرعضو دارد
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل کتابخانه های عمومی گلستان گفت با تاکید بر ضرورت اجرای فعالیت‌های تشویقی برای رونق کتابخوانی گفت که از مجموع جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری استان فقط ۲.۵ درصد شامل ۴۷ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.

    آخوند عبدالحی میرزاعلی اظهار داشت: آمار پایین کتابخوانی و استقبال کم مردم گلستان از حضور در کتابخانه‌ها دلایل مختلفی از جمله تنوع نداشتن کتاب‌ها و به‌روز نبودن منابع کتابخانه‌های استان دارد.

    وی با اشاره به روند کاهشی سرانه مطالعه در گلستان افزود: نرخ مطالعه مردم استان کمتر از یک ساعت در شبانه روز است که ایجاد زیرساخت‌های مناسب فرهنگی و دسترسی آسان به کتاب موجب افزایش آمار مطالعه در استان خواهد شد.

    کتابخانه‌های عمومی۴۷۰۰۰ نفرعضو دارد
    کتابخانه‌های عمومی۴۷۰۰۰ نفرعضو دارد

    میرزاعلی با اشاره به نگهداری از ۷۰۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه های گلستان افزود : امسال بیش از ۶ هزار جلد کتاب جدید به منابع محتوایی کتابخانه‌های عمومی استان افزوده شد.

    وی با اشاره به نبود کتابخانه عمومی سیار در گلستان افزود: راه اندازی کتابخانه های سیار می تواند فرهنگ مطالعه را در روستاها و مناطق حاشیه شهرها که دسترسی به کتابخانه دشوار است تسهیل کند.

    وی با اشاره به کمبود فضای کتابخانه ای در گلستان ادامه داد: هم اکنون ۳۴ کتابخانه عمومی شهری، ۳۱ کتابخانه عمومی روستایی و ۱۲ کتابخانه مشارکتی در استان فعال است.

    مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی گلستان افزود : ۳ شهر سنگدوین، دوزین و قرق کتابخانه عمومی ندارند که پیگیری برای راه اندازی کتابخانه در این مناطق جزو اولویت های نهاد کتابخانه‌های استان است.

    وی همچنین گفت که از مجموع ۳۱ کتابخانه روستایی گلستان ۳۰ مورد وقفی است.

    گلستان مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در ۳۴ نقطه شهری و هزار و ۷۵ روستا دارد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *