×
×

چرایی مخالفت کوپن الکترونیکی چیست؟

  • کد نوشته: 15093
  • ۱۳۹۹-۰۹-۰۳
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین با وجود اینکه دولت در تلاش است آسیب‌های معیشتی کرونا به خانوارها را به حداقل برساند، انتقادهایی به ویژه از طرف مجلس نسبت به این طرح وارد شده است.
    چرایی مخالفت کوپن الکترونیکی چیست؟
  • تبلیغ هدفمند

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین با وجود اینکه دولت در تلاش است آسیب‌های معیشتی کرونا به خانوارها را به حداقل برساند، انتقادهایی به ویژه از طرف مجلس نسبت به این طرح وارد شده است.

    در واقع پیش از تصویب طرح کنونی در ستاد ملی مقابله با کرونا و هیات دولت، نمایندگان مجلس به دنبال اجرایی کردن طرح مصوب خود بودند.

    طرح کمک معیشتی مجلس، دولت را مکلف می‌کرد به ۶۰ میلیون نفر در نیمه دوم سال جاری، ماهانه اعتبار خرید کالا پرداخت کند. در این طرح که با نام کوپن الکترونیکی شناخته شد، جمعیت ۶۰ میلیونی تحت پوشش به ۲ گروه تقسیم شدند، افرادی که دارای حداقل درآمد و دستمزد هستند و افرادی که درآمد آنها کمتر از حداقل دستمزد است.

    خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و همچنین رزمندگان نیازمند در گروه دوم قرار گرفتند. اما به دلیل ایجاد بار مالی برای دولت در مرحله اول توسط شورای نگهبان رد شد و پس از اصلاح توسط مجلس در اواخر آبان تأیید شد.

    چرایی مخالفت کوپن الکترونیکی چیست؟
    چرایی مخالفت کوپن الکترونیکی چیست؟

    سه میلیون از این افراد، فاقد درآمد ثابت بودند و با توجه به بعد خانوار، ماهانه مبالغی بین ۲۰۰ هزار تومان برای خانورهای یک نفره و ۶۰۰ هزار تومان برای خانوارهای پنج نفره و بیشتر به آنها پرداخت شد.
    چهار میلیون نفر نیز وام قرض‌الحسنه ۱.۵ تا ۲ میلیون تومانی دریافت کردند که بخش عمده آنها شاغلان آسیب‌دیده از همه‌گیری کرونا، اصناف و کارگران بودند.
    وام یک میلیون تومانی به حدود ۱۰ میلیون خانوار پرداخت می‌شود که سرپرست آنها، فاقد درآمد ثابت است. با توجه به آنچه عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده، پرداخت این وام قرض‌الحسنه از محل اعتبارات ۷۵ هزار میلیارد تومانی خواهد بود که اختصاصی نظام بانکی برای مقابله با آثار کروناست. اقساط این وام قرضالحسنه کرونایی ماهانه ۳۵ هزار تومان است که در ۳۱ قسط از یارانه کسر می‌شود.
    یارانه ۱۰۰ هزار تومانی نیز در چهار ماه پایانی سال، به جعمیت ۳۰ میلیونی پرداخت می‌شود. بر این اساس، برای خانوار یک نفره که ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه نقدی، ۵۵ هزار تومان کمک معیشتی و ۱۰۰ هزار تومان کمک بلاعوض کرونا دریافت می‌کند در مجموع تا پایان سال جاری هر ماه حدود ۲۰۰ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت خواهد شد.

    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *