×
×

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی
مرغ تک‌نرخی می‌شود

  • کد نوشته: 15149
  • ۱۳۹۹-۰۹-۰۴
  • ۰
  • معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در ارتباط با این خبر گفت: مشکل 2 نرخی بودن گوشت گرم مرغ با قیمت تنظیم بازار از امروز به اندازه نیاز تامین شده این محصول در استان رفع خواهد شد.
    مرغ تک‌نرخی می‌شود
  • تبلیغ هدفمند

    معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در ارتباط با این خبر گفت: مشکل ۲ نرخی بودن گوشت گرم مرغ با قیمت تنظیم بازار از امروز به اندازه نیاز تامین شده این محصول در استان رفع خواهد شد.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین محمد محمدزاده اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های انجام شده، قرار است معادل نیاز مصرف استان از این به بعد روزانه بین ۴۰ تا ۴۵ تن گوشت مرغ، تامین و در بازارمصرف عرضه شود.

    وی با تاکید براین موضوع گفت: در چند روز اخیر به علت کمبود تولید مرغ در سالن های مرغداری استان، تامین مرغ زنده به اندازه نیاز استان با مشکل روبه رو شد، به طوری که از ۲۸ آبان تا امروز، میزان مرغ زنده جوابگوی نیاز هم استانی ها نبود.

    محمدزاده اظهارداشت: بر این اساس بخش زیادی از مرغ زنده مورد نیاز از سایر استان ها تامین و در کشتارگاه های استان کشتار و روانه بازار شد.

    مرغ تک‌نرخی می‌شود
    مرغ تک‌نرخی می‌شود

    وی گفت: اکنون مرغ های سالن های مرغداری استان آماده عرضه شده است و از فردا تا پایان آذرماه به اندازه نیاز استان مرغ زنده تامین می شود و مشکلی در تامین مرغ زنده به قیمت تنظیم بازار نخواهیم داشت.

    وی افزود: با توجه به اینکه قیمت مرغ زنده و نیز گوشت مرغ کشتار روز در دیگر استان ها، بسیار بالاتر از خراسان شمالی است، احتمال سوء‌استفاده و تخلف توسط افراد سودجو وجود دارد و ممکن است این محصول از استان خارج شود که می طلبد نظارت ها و بازرسی ها بیشتر انجام شود.

    معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: خراسان شمالی تنها استانی است که تامین و توزیع گوشت مرغ به قیمت مصوب را اجرایی کرده است و بر این اساس قیمت این محصول قیمت این کالا از سایر استان ها، پایین تر است.

    محمدزاده با اشاره به اینکه بر اساس اعلام مرغداران و برنامه ریزی های انجام شده، تامین مرغ زنده به قیمت تنظیم بازار در استان تا پایان آذرماه جاری مشکلی ندارد، گفت: مرغداران مکلفند به نسبت یارانه ای که دریافت می کنند مرغ زنده را به قیمت مصوب تحویل و عرضه کنند.

    معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: تلاش داریم تا گوشت مرغ تنظیم بازار به دست مصرف کنندگان استان برسد.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ کشتار روز در خراسان شمالی ۱۹۷ هزار و ۵۵۰ ریال مصوب شده است.  قیمت مصوب خرید مرغ زنده از مرغداران هم به ازای هر کیلوگرم، ۱۳۷ هزار و ۵۵۰ ریال تعیین شده است.

    سالانه حدود ۲۲ هزار تن گوشت مرغ در استان خراسان شمالی مصرف می شود که حدود ۶ هزار تن از این رقم از دیگر استان ها تامین می شود.

    خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در نواحی روستایی زندگی می کنند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *