×
×

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران
گندم وآردقیمتش تغییرنکرده است

  • کد نوشته: 15157
  • ۱۳۹۹-۰۹-۰۴
  • ۰
  • مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: دولت به عنوان تأمین کننده گندم که مواد اولیه تولید نان محسوب می‌شود، تغییری در قیمت گندم و آرد نداده است.
    گندم وآردقیمتش تغییرنکرده است
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: دولت به عنوان تأمین کننده گندم که مواد اولیه تولید نان محسوب می‌شود، تغییری در قیمت گندم و آرد نداده است.

    به گزارش روز سه شنبه ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، یزدان سیف افزود: گندم با قیمت ثابت و قبلی به کارخانه‌های آرد و نانواها عرضه می‌شود و در مورد آرد مورد نیاز نانوایان نیز هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته‌ایم.

    وی تصریح کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های حمل و نقل آرد و دستمزد کارگران و سایر نهاده‌ها و فاکتورهای مؤثر در تولید، به استانداران سراسر کشور اختیار داده شده تا نسبت به بررسی و آنالیز قیمت تمام شده هر کدام از نان‌ها با هماهنگی سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان اقدام کند.

    مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران خاطرنشان کرد: استانداران در صورت نیاز به تعدیل نرخ با توجه به شرایط متفاوت شهرستان‌ها، اقدام لازم را به عمل می‌آورند.

    گندم وآردقیمتش تغییرنکرده است
    گندم وآردقیمتش تغییرنکرده است

    سیف تأکید کرد: نانواها به عنوان یک واحد فعال اقتصادی، تداوم فعالیت‌اش نیازمند پوشش هزینه‌های تولید است.
    ایرنا، حدود ۹۰ هزار نانوایی به‌وسیله ۴۰۰ کارخانه تولید آرد می کنند و ماهیانه ۹۰۰ هزار تن، گندم را تبدیل به آرد می‌کنند، و شبکه حمل و نقل در دهه اول، دوم و سوم هر ماه آرد را دریافت می‌کنند.

    پیش از این اعلام شده بود شایعه کمبود آرد از سوی برخی از نانوایی‌ها که پروانه کسب و اجازه فعالیت ندارند و آرد مورد نیاز خود را از شبکه غیر رسمی تامین ‌می کنند، منتشر شده است.

    همچنین نانوایی آزادپز دیگر در کشور وجود ندارد، همه نانوایی‌ها به دو مدل یارانه‌ای یک و دو، از دولت آرد دریافت می‌کنند که در نوع اول به شکل کاملا دولتی و به قیمت هر کیلو ۶۶۵ تومان و نوع دوم که به شیوه آزاد آرد دریافت می‌کنند.

    همچنین وزیر جهاد کشاورزی چندی پیش گفته بود، تولید امسال گندم بسیار خوب است و دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت نان ندارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تأمین ذخایر راهبردی امسال حدود دو میلیون تن گندم وارد می‌کند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *