×
×

محدودیت کروناوکسب وکارتاکسی های برون شهری

  • کد نوشته: 15171
  • ۱۳۹۹-۰۹-۰۴
  • ۰
  • اجرای طرح محدودیت کرونایی از روز شنبه به ویژه منع تردد خودروهای شخصی در جاده‌ها، بازار ناوگان عمومی به ویژه تاکسی‌های برون شهری استان گلستان را پر رونق و مملو از مسافر کرد.
    محدودیت کروناوکسب وکارتاکسی های برون شهری
  • تبلیغ هدفمند

     اجرای طرح محدودیت کرونایی از روز شنبه به ویژه منع تردد خودروهای شخصی در جاده‌ها، بازار ناوگان عمومی به ویژه تاکسی‌های برون شهری استان گلستان را پر رونق و مملو از مسافر کرد.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا؛ میدان ترمینال /پایانه مسافری/ گرگان یکی از محدوده های پرتردد این شهر است که مسافران برای رسیدن به مقاصد خود در کنار خیابان های اطراف آن منتظر ماشین های عبوری هستند.

    راننده ها نام شهرهای مختلف را پشت سر هم و بدون وقفه فریاد می زنند تا اعتماد مسافران این شهرها را برای سوار شدن جلب کنند.

    نام کردکوی و بندرترکمن به عنوان نزدیک ترین و تهران و کرج به عنوان دورترین مقاصد رانندگان و مسافران گرگان در بین اسامی شهرها شنیده می شود.

    هر مسافری که به محدوده ترمینال گرگان می رسد با هجوم راننده ها برای سوار شدن غافلگیر می شود و تا زمانی که خودرو مورد نظر برای رسیدن به مقصد را انتخاب نکند، راننده ها رهایش نمی کنند.

    همه این تصاویر برای روزهای قبل از شیوع محدودیت ۲ هفته ای کرونایی اخیر است و از روز شنبه دیگر خبری از ماشین و فریاد راننده و حضور مسافران نیست.

    منع تردد در جاده ها، محدوده ترمینال گرگان را خالی از خودروهای شخصی و عبوری کرده و مسافران برای رسیدن به مقاصد چاره ای جز استفاده از تاکسی های زرد و حمل و نقل عمومی برون شهری ندارند.

    در شرایطی که پیش از این و با حضور پرتعداد مسافربرهای شخصی، بازار رقابت برای جذب مسافر داغ بود، غیبت ناگهانی خودروهای شخصی، ترمینال مسافربری را شلوغ و تاکسی ها زرد را با انبوهی از تقاضا مواجه کرده است.

    مهدی محمدنژاد راننده مسیر گرگان – بهشهر به ایرنا گفت: تا هفته قبل به زحمت امکان تکمیل مسافر برای ۲ بار تردد روزانه در این مسیر برای ما وجود داشت اما از روز شنبه تاکنون فرصتی برای استراحت نداریم و بدون وقفه در حال جابه جایی مسافر هستیم.

    وی بیان کرد: بازار مسافر در چند روز اخیر بسیار خوب شده و با افزایش درآمد امیدوارم بخشی از بدهی های انباشته شده را جبران کنم.

    محمدنژاد افزود: پیش از این و به دلیل داشتن اوقات فراغت زیاد، مدیریت یکی از کانال های تلگرامی در حوزه کشاورزی را بر عهده داشتم اما در این چند روز به دلیل اشتغال زیاد فرصت یک بار حضور در فضای مجازی را پیدا نکردم.

    وی به افزایش قیمت کرایه مسیرها با اجرای طرح محدودیت کرونایی اشاره کرد و گفت: به دلیل الزام در سوار کردن یک مسافر کمتر، مجبوریم کرایه را بین سرنشینان تقسیم کرده و از مسافران مبلغ بیشتری دریافت کنیم.

    وی افزود: قبل از شروع طرح محدودیت کرونایی از ساعت ۶ صبح کار جابجایی مسافر را آغاز کرده و حداکثر تا غروب آفتاب مشغول کار بودیم اما از روز شنبه و با افزایش تقاضا برای تردد با تاکسی زرد، از ساعت ۵ صبح تا ۱۰ شب در رفت و آمد هستیم .

    این راننده تاکسی ادامه داد: علاوه بر جابجایی مسافر، تقاضا برای انتقال کالا و بارهای کوچک توسط تاکسی های بین شهری زیاد شده و روزانه حداقل ۵ بار توسط هر یک از تاکسی ها جابه جا می شود که هزینه دریافت شده از این طریق، کمک بزرگی به بهبود معیشت خواهد کرد.

    یکی از رانندگان اسنپ گرگان نیز به ایرنا گفت : شب های اخیر تعداد مسافران به طور قابل ملاحظه ای بیشتر شده و در نتیجه درآمد ما افزایش زیادی یافت.

    امیر عبدی افزود: پیش از اجرای محدودیت کرونایی، اغلب تقاضا برای درخواست تاکسی به صورت فردی و تک مسافر بود اما از روز شنبه بیشتر مسافران ما را جمع های خانوادگی تشکیل می دهند.

    به اعتقاد رانندگی تاکسی؛ استمرار روند استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی در صورت تداوم پس از پایان محدودیت کرونایی موجب جان بخشیدن به فرهنگ استفاده از خودروهای عمومی، کاهش آلودگی و روان شدن ترافیک می شود.

    از شنبه یکم آذر برای مهار کرونا محدودیت بیشتری از جمله ممنوعیت تردد، تعطیلی مشاغل غیرضروری در شهرهای قرمز و نارنجی و حضور حداکثر یک سوم کارکنان ادارات در کشور اعمال شد.

    گرگان، آق‌قلا، بندرترکمن و کلاله در وضعیت قرمز، شهرستان‌های کردکوی، بندرگز، گمیشان، علی‌آباد کتول، آزادشهر، گنبدکاووس، مینودشت، گالیکش و مراوه‌تپه در وضعیت نارنجی و شهرستان رامیان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

    طبق آخرین اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان، در حال ۵۰۴ نفر به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری هستند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *