×
×

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان شمالی
رعایت۹۵درصدی مردم نسبت به محدودیت‌های جدید

  • کد نوشته: 15175
  • ۱۳۹۹-۰۹-۰۴
  • ۰
  • مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان شمالی گفت: با گذشت چهار روز از آغاز اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا، می‌توان گفت در مجموع ۹۵ درصد از ساکنان استان محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.
    رعایت۹۵درصدی مردم نسبت به محدودیت‌های جدید
  • تبلیغ هدفمند

     مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان شمالی گفت: با گذشت چهار روز از آغاز اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا، می‌توان گفت در مجموع ۹۵ درصد از ساکنان استان محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

    مهدی کرامتی روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس بازرسی ها و ارزیابی های صورت گرفته، میزان رعایت پروتکل ها در حوزه های اداری و مجموعه های دولتی ۹۶ درصد است که این رقم در میان فعالان صنفی و بازاریان ۹۵.۵ درصد است، که رقم بسیار مطلوبی است.

    وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته برای واحدهای صنفی که موظف به تعطیلی واحد خود بوده اند اما از این کار سر باز زده اند، ۴۲ مورد تذکر، جریمه و پلمب صورت گرفته است، افزود: البته صنوف زیرمجموعه گروه یک، که مشمول تعطیلی نیستند، نیز در خصوص میزان رعایت دستورالعمل ها و توجه به پروتکل ها به طور مستمر رصد می شوند.

    کرامتی اظهار داشت: در همین راستا اصناف فعال در این طرح نیز به علت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و بعضا بی توجهی به فاصله گذاری اجتماعی،  ۴۴۵ تذکر دریافت کرده اند.

    رییس کمیته نظارت عالی بر پروتکل‌های بهداشتی استانداری خراسان شمالی در مورد ترددهای روزانه در استان نیز گفت: با بررسی سه مولفه در ترددهای شبانه روزی در استان و با توجه به اینکه در شهرهای قرمز و نارنجی نباید هیچ ترددی به داخل و خارج شهرها انجام شود، ۹۰ درصد شهروندان استان این محدودیت ها را رعایت کرده اند.

    کرامتی اظهار داشت: در مجموع تردد در داخل شهرها ۹۳ درصد، رعایت محدودیت های ترددی در شهرهای قرمز و نارنجی در حوزه ورود و خروج ۹۰ درصد و منع تردد شبانه نیز تا ۹۵ درصد رعایت شده است.

    وی افزود: در شبانه روز گذشته ۷۶۹ خودرو که قصد ورود به استان را داشتند به شهرهای مبدا برگردانده شدند و به رانندگان چهار هزار و ۶۰۸  خوردو نیز تذکر ارشادی داده شد.

    رعایت۹۵درصدی مردم نسبت به محدودیت‌های جدید
    رعایت۹۵درصدی مردم نسبت به محدودیت‌های جدید

    وی اظهار داشت: مجموعا در سه روز نخست اجرای طرح ۹ هزار و ۵۱۱ خودرو ارشاد و به کنارگذرها هدایت شدند و هزار و ۶۸۵ خودرو نیز به شهرهای مبدا خود بازگردانده شده اند.

    مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ادارات و سازمان هایی که نیروهای آنها در ساعات منع رفت و آمد در شهرهای قرمز تردد دارند باید مشخصات این افراد را به فرمانداری ها اعلام کنند تا برای آنان مجوز صادر شود و خارج از این موارد، افرادی که به دلایلی چون بیماری و نیازهای پزشکی ناچار به رفت و آمد هستند نیز باید از فرمانداری ها مجوز رفت و آمد بگیرند.

    کرامتی با بیان اینکه این طرح در همه شهرهای استان به خوبی در حال اجراست، گفت: به طور متوسط روزانه ۵۵ تا ۶۰ گروه نیز در سطح استان بر حسن اجرای این طرح نظارت دارند که به طور شبانه روزی فعالند.

    وی افزود: از مجموع گروه های نظارتی در استان ۱۲ گروه در بجنورد و ۱۹ گروه در اسفراین فعالیت دارند.

    وی خواستار همکاری بیش از پیش مردم در اجرای این طرح شد و گفت: در روزهای نخست اجرای این طرح، رویکردها عمدتا ارشادی و توام با راهنمایی بود اما به یقین در ادامه مسیر اجرایی طرح با افراد بی توجه به دستورالعمل ها، برخورد می شود.

    خراسان شمالی از اوایل مردادماه در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و در هفته های اخیر شمار مبتلایان به این ویروس و فوتی های ناشی از آن افزایش یافته است

    اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند بیماری کرونا در این استان همزمان با ۲۵ استان دیگر از اولین روز آذرماه جاری آغاز شده است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *