×
×

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بجنورد
آغازکاشت درختان روتبال درقطعه متوفیان کرونایی

  • کد نوشته: 15236
  • ۱۳۹۹-۰۹-۰۵
  • ۰
  • رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بجنورد گفت: عملیات کاشت درختان ریشه‌دار، به شیوه روتبال، در قطعه متوفیان کرونایی آرامستان جاوید مرکز استان خراسان شمالی آغاز شد.
    آغازکاشت درختان روتبال درقطعه متوفیان کرونایی
  • تبلیغ هدفمند

    رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بجنورد گفت: عملیات کاشت درختان ریشه‌دار، به شیوه روتبال، در قطعه متوفیان کرونایی آرامستان جاوید مرکز استان خراسان شمالی آغاز شد.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از مدیریت ارتباطات شهرداری و شورای اسلامی بجنورد، عباسعلی مهماندوست روز سه شنبه در حاشیه طرح کاشت درخت در آرامستان بجنورد افزود: این اقدام در راستای ایجاد فضای سبز در محدوده قطعه جان باختگان کرونایی مدفون شده در این محل صورت می گیرد.

    وی ادامه داد: قطعه ای که برای متوفیان کرونایی در نظر گرفته شده به دلیل شرایط خاص به شدت نیاز به فضای سبز دارد که با این روش این نیاز تامین می شود.

    رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بجنورد گفت: روتبال شیوه ای در انتقال درختان از جایی به جای دیگر است که در این روش بدون آنکه تنه و ریشه درخت آسیب ببیند از نقطه ای به نقطه دیگر منتقل شده و دوباره در خاک جای می گیرد.

    آغازکاشت درختان روتبال درقطعه متوفیان کرونایی
    آغازکاشت درختان روتبال درقطعه متوفیان کرونایی

    مهماندوست افزود: این شیوه به دلیل اینکه در اجرای آن نهال های پرورشی با تنه قوی و تاج پرورش یافته به همراه توپ کامل ریشه انتقال می یابد از موفقیت بسیاری برخوردار است و به کاهش هزینه های ایجاد فضای سبز منجر می شود که البته این شیوه با شرایط آب و هوایی بجنورد نیز سازگاری مطلوبی دارد.

    بخشی از گورستان پارک جاوید بجنورد، در حدود ۵ کیلومتری ضلع شمال شرقی این شهر، برای دفن جانباختگان کرونا در نظر گرفته شده است. 

    شهر ۲۱۰ هزار نفری بجنورد از ابتدای مردادماه در شرایط قرمز کرونایی قرار دارد. 

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *