×
×

سرپرست امور منابع آب شهرستان گنبد کاووس
آلودگی میکروبی منابع آبی مهمترین تخریب تخلیه زباله دررودخانه ها

  • کد نوشته: 15247
  • ۱۳۹۹-۰۹-۰۵
  • ۰
  • سرپرست امور منابع آب شهرستان گنبد کاووس گفت: تخلیه زباله و نخاله ساختمانی در بستر و حریم 2 رودخانه واقع در شمال و جنوب شهر گنبد علاوه بر آلودگی منابع آبی و محیط زیست، خسارت سیلاب های فصلی به بخش های مختلف را نیز افزایش می دهد.
    آلودگی میکروبی منابع آبی مهمترین تخریب تخلیه زباله دررودخانه ها
  • تبلیغ هدفمند

    سرپرست امور منابع آب شهرستان گنبد کاووس گفت: تخلیه زباله و نخاله ساختمانی در بستر و حریم ۲ رودخانه واقع در شمال و جنوب شهر گنبد علاوه بر آلودگی منابع آبی و محیط زیست، خسارت سیلاب های فصلی به بخش های مختلف را نیز افزایش می دهد. 

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مهندس حسین ثابتی در کارگروه مدیریت پسماند گنبد کاووس اظهار کرد: مهم ترین خسارت تخلیه زباله و نخاله در بستر  و حریم رودخانه های استان، آلودگی میکروبی منابع آبی به سبب ورود شیرابه به رودخانه است که برخی کشاورزان از آب همین رودخانه برای آبیاری محصولات زراعی و باغی خود استفاده می کنند.

    وی خسارت به واحدهای مسکونی و زیرساخت های شهری هنگام وقوع سیلاب های احتمالی را از دیگر پیامدهای تخلیه زباله و نخاله های ساختمانی در بستر و حریم رودخانه ها دانست و عنوان کرد: نمونه این خسارت ها در سیل روزهای آغازین سال گذشته در برخی نقاظ شهری شهر گنبد مشاهده می شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

     ثابتی افزود:تخلیه زباله و نخاله ساختمانی در بستر و حریم رودخانه‌ها همچنین سبب شده تا ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه‌های گنبدکاووس شکل گیرد که باید از آن جلوگیری کرد.

    وی تصریح کرد: شرکت آب منطقه ای استان جهت رفع این معضل در رعایت حریم و بستر رودخانه ها و کاهش دستیازی های غیر اصولی اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *