×
×

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی
رونمایی ازکشاورزکارت اولین بار

  • کد نوشته: 15262
  • ۱۳۹۹-۰۹-۰۵
  • ۰
  • معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: «کشاورز کارت» یکی از اقدامات شایسته دولت در شرایط سخت اقتصادی برای رسیدگی به اوضاع و احوال کشاورزان است که اولین بار در کشور در این استان اجرایی شد.
    رونمایی ازکشاورزکارت اولین بار
  • تبلیغ هدفمند

    معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: «کشاورز کارت» یکی از اقدامات شایسته دولت در شرایط سخت اقتصادی برای رسیدگی به اوضاع و احوال کشاورزان است که اولین بار در کشور در این استان اجرایی شد.

    مشیرالحق عابدی روز چهارشنبه در وبینار رونمایی از کشاورز کارت که با حضور مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی برگزار شد افزود: براساس مطالعات انجام شده طرح حمایتی کشاورز کارت کاملا اجرایی خواهد بود و البته به صورت تسهیلات یکساله با بهره ۱۲ درصد در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت که یکی از بهترین حمایت‌ها ارایه تسهیلات ارزان قیمت در این خصوص است.

    وی تصریح کرد: این طرح صرفا مربوط به کشاورزانی است که در حوزه غلات فعالیت دارند.

    معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: کشاورز کارت در کلان کشور طرح حساب شده‌ای هست که در کنار سایر طرح‌ها اجرایی می‌شود و اهتمام همکاران ما در خراسان جنوبی راهگشا برای به ثمر رسیدن مطلوب این طرح خواهد بود.

    رونمایی ازکشاورزکارت اولین بار
    رونمایی ازکشاورزکارت اولین بار

    وی افزود: با اهتمام وزارت جهاد کشاورزی این طرح برنامه‌ریزی شد که بنا بر اعلام مدیرعامل خدمات حمایتی کشاورزی اولین استان در کشور بودیم که این طرح را اجرایی کردیم.

    رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم گفت: سطح زیر کشت غلات استان ۴۰ هزار هکتار با تولید ۶۵ هزار تن است که ۲۵ هزار بهره بردار در حوزه غلات فعالیت می‌کنند.

    غلامرضا قوسی افزود: کشاورز کارت در راستای حمایت از تولید کنندگان در تامین کود و سم در حوزه غلات اعطا می‌شود.

    وی گفت: کشاورزان برای استفاده از این طرح باید در سامانه پهنه‌بندی جهاد کشاورزی ثبت نام کنند.

    قوسی یادآور شد: در مرحله اول ۲ هزار میلیارد اعتبار در سطح کشور پیش بینی شده که سهم خراسان جنوبی ۶ میلیارد تومان است.

    وی با بیان اینکه تاکنون ۳۳۸ کشاورز مستعد دریافت این تسهیلات شناسایی شدند تصریح کرد: این کشاورزان به بانک کشاورزی معرفی و آمادگی داریم به تناسب اعتبارات به متقاضیان این کارت را اعطا کنیم.

    سطح زیر کشت غلات در خراسان جنوبی ۴۰ هزار هکتار با تولید ۶۵ هزار تن محصول است که متقاضیان می‌توانند از کشاورز کارت بهره‌مند شوند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *