×
×

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی
کاهش زادوولد درخراسان شمالی

  • کد نوشته: 15289
  • ۱۳۹۹-۰۹-۰۵
  • ۰
  • مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت:طی ۸ ماه نخست سالجاری شاهد کاهش 7 درصدی زاد و لد نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم .
    کاهش زادوولد درخراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت:طی ۸ ماه نخست سالجاری شاهد کاهش ۷ درصدی زاد و لد نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم .

    علی زاهدی‌نیا اظهار داشت: از ابتدای سالجاری شاهد ثبت ۹ هزار و ۶۰۲ واقعه ولادت در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته به میزان تولد ثبت شده ۱۰ هزار و ۳۲۹ مورد گزارش شده است.

    وی آمار ولادت در مناطق شهری استان در سال جاری را ۶ هزار و ۷۸۰ مورد عنوان کرد و افزود: در این مدت در مناطق روستایی استان نیز ۲ هزار و ۸۲۲ ولادت به ثبت رسیده است.

    وی با اشاره به جنسیت نوزادان گفت: از شمار متولدان امسال چهار هزار و ۸۹۹ نوزاد پسر و چهار هزار و ۷۰۳ نوزاد نیز دختر بوده اند.

    زاهدی نیا با بیان اینکه میزان ولادت در خراسان شمالی ۱۶ در هزار است، اظهار داشت: امسال در خراسان شمالی به ازای هر ۱۰۰ دختر ۱۰۴ پسر به دنیا آمده است.

    وی با بیان اینکه در نامگذاری نوزادان معمولا پنج نام اول برگرفته از نام ائمه اطهار (ع) است، خاطرنشان کرد: امسال «امیرعلی» در صدر جدول فراوانی نام ها قرار دارد و سپس محمد،  علی،  ابوالفضل و امیرحسین بیشترین فراوانی را در نامگذاری ها دارند.

    مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی در مورد نام های دختران نیز اظهار داشت: فاطمه، زهرا، زینب و یسنا بیشترین فراوانی نامگذاری را در بین دختران دارد.

    وی افزود: جمعیت خراسان شمالی تا پایان آبان ماه امسال ۹۸۴ هزار و ۲۸۶ نفر بوده است.

    وی گفت: تاکنون ۹۶ درصد مردم استان برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کرده اند که از این نظر در کشور در شمار استان های برتر هستیم.

    براساس سرشماری سراسری سال ۹۵، جمعیت خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر اعلام شده بود.

    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *