×
×

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان
بیش از۷هزارمیلیاردریالی سرمایه‌گذاری درشهرک‌های صنعتی

  • کد نوشته: 15314
  • ۱۳۹۹-۰۹-۰۶
  • ۰
  • مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان گفت که طی هشت ماه نخست امسال هفت هزار و ۵۷۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای اجرای ۵۷ طرح در شهرک‌ها، نواحی صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی اترک استان جذب و هزینه شد که افزون بر هفت برابر بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.
    بیش از۷هزارمیلیاردریالی سرمایه‌گذاری درشهرک‌های صنعتی
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان گفت که طی هشت ماه نخست امسال هفت هزار و ۵۷۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای اجرای ۵۷ طرح در شهرک‌ها، نواحی صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی اترک استان جذب و هزینه شد که افزون بر هفت برابر بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

    حجت الله خلیل‌زاده اظهار داشت: در مدت مشابه سال قبل ۹۸۳ میلیارد ریال برای اجرای ۲۲ طرح در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان جذب سرمایه‌گذار شده بود.

    وی با یادآوری توجه زیرساختی دولت به جهش تولید از جمله در گلستان پیش بینی کرد با تکمیل و بهره برداری از این طرح‌های در دست ساخت، هزار و ۳۷۹ فرصت شغلی جدید در استان گلستان ایجاد شود.

    وی به تلاش برای بازگشت کارخانه‌های راکد گلستان به چرخه تولید اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۱ واحد با سرمایه‌گذاری ۳۲ میلیارد ریالی احیا و مورد بهره‌برداری مجدد قرار گرفت.

    بیش از۷هزارمیلیاردریالی سرمایه‌گذاری درشهرک‌های صنعتی
    بیش از۷هزارمیلیاردریالی سرمایه‌گذاری درشهرک‌های صنعتی

    به گفته وی در هشت ماه نخست پارسال ۱۹ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری ۱۶ میلیارد ریالی از رکود خارج شده بود.

    خلیل زاده؛ کمبود نقدینگی، تهیه مواد اولیه، بازاریابی، اختلاف میان شرکا و سوء مدیریت را از مهم ترین مشکلات واحدهای راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان برشمرد و افزود: از مجموع ۷۹۶ واحد بهره‌برداری در شهرک‌ها، نواحی صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی اترک گلستان حدود ۲۴ درصد راکد است.

    استان گلستان ۲۴ شهرک، ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی (شهرک هزار هکتاری اترک) با مساحت ۲ هزار و ۴۱ هکتار دارد.

    هم مرز بودن گلستان با ترکمنستان و فراهم بودن زمینه ارتباط با کشورهای آسیای میانه از طریق زمینی و ریلی، افزون بر ۱۰۰ کیلومتر ساحل خزر و خلیج گرگان و نزدیک بودن به بنادر امیرآباد بهشهر و نوشهر مازندران، فعالیت گمرک مرزی اینچه‌برون و فعالیت فرودگاه گرگان و کلاله از جمله ظرفیت های زیرساختی استان برای افزایش زمینه فعالیت اقتصادی در شهرک‌ها و نواحی منطقه است.

    اقتصاد اصلی گلستان بر پایه کشاورزی استوار است و به همین دلیل در بخش صنایع تبدیلی مزیت بالایی دارد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *