×
×

قلب فوتبال آرژانتین دیگرنمی تپد

  • کد نوشته: 15426
  • ۱۳۹۹-۰۹-۰۷
  • ۰
  • بزرگترین اشخاص جهان و همچنین نهادها و باشگاه‌های مهم سراسر دنیا به مرگ ناگهانی دیگو آرماندو مارادونا واکنش نشان دادند.
    قلب فوتبال آرژانتین دیگرنمی تپد
  • تبلیغ هدفمند

    بزرگترین اشخاص جهان و همچنین نهادها و باشگاه‌های مهم سراسر دنیا به مرگ ناگهانی دیگو آرماندو مارادونا واکنش نشان دادند.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، دیگو آرماندو مارادونا اسطوره فوتبال آرژانتین در سن ۶۰ سالگی دار فانی را وداع گفت تا جامعه جهانی را در شوک فرو ببرد. این اتفاق باعث شد تا اهالی فوتبال هم نسبت به آن واکنش نشان دهند. در ادامه همراه با ما باشید تا مهمترین واکنش‌ها را به مرگ یکی از اساطیر فوتبال در این گزارش بررسی کنیم.

    از رقیب اصلی دیگو شروع می‌کنیم. ادسون آرانتس دوناسیمنتو ملقب به پله گفت: چه خبر ناراحت کننده‌ای است. من یک دوست بزرگ را از دست دادم و جهان یک افسانه را از دست داد. هنوز چیزهای زیادی برای گفتن وجود دارد ، اما در حال حاضر، خداوند به اعضای خانواده قدرت بدهد. امیدوارم روزی بتوانیم در آسمان با هم فوتبال بازی کنیم.

    در ادامه به سراغ کسی می‌رویم که خیلی‌ها او را وارث مارادونا می دانند؛ یعنی لیونل مسی. ستاره تیم بارسلونا و کاپیتان کنونی آلبی سلسته اظهار داشت: یک روز تلخ برای آرژانتینی‌ها و فوتبال؛ او مرا ترک کرد اما رها نکرده زیرا دیگو جاودانه است. تمام لحظات زیبایی را که در کنار او گذراندم به یاد خواهم سپرد و از این فرصت استفاده می‌کنم تا مراتب همدردی خود را با خانواده و دوستان وی ابراز کنم؛ در آرامش بخواب.

    حالا رقیب مسی یعنی کریستیانو رونالدو درباره مرگ اسطوره آرژانتینی صحبت‌های جالبی را مطرح کرد. او تصریح کرد: او یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال بود. امروز من با یک دوست خوب و فوتبال نیز با یک نابغه ابدی وداع می‌کند. یکی از بهترین‌ها، جادوگری بی‌نظیر. او خیلی زود از بین ما رفت اما میراث او پا برجاست. امیدوارم در آرامش باشی. تو هرگز فراموش نخواهی شد.

    یک شهر هست که طرفداران مارادونا در آن به اندازه آرژانتین سوگوار هستند؛ شهر ناپل. شهری که تیم بزرگش ۲ بار با درخشش همین اسطوره آرژانتینی به قهرمانی لیگ ایتالیا رسید. این شما و این هم واکنش باشگاه ناپولی به فوت دست خدا: ما عزادار هستیم. احساس بوکسوری را داریم که ناک اوتا شده است. شوکه شده‌ایم.

    قلب فوتبال آرژانتین دیگرنمی تپد
    قلب فوتبال آرژانتین دیگرنمی تپد

    در ادامه واکتش جیانی اینفانتینو رییس فیفا را مشاهده می‌کنیم: امروز باورنکردنی غم انگیز است. دیه گو ما را ترک کرد. ما به خاطر آنچه که او در قلب ما از خود به یادگار گذاشت، مارادونا را دوست داشتیم و برای لحظه ای از ضربان ما متوقف شده است. سکوت ، اشک ، درد تنها چیزی است که در این لحظه از اعماق وجود خود حس می‌کنیم. من همیشه صحبتی در مورد دیه‌گو می‌کردم و امروز دوباره آن را تکرار خواهم کرد. آنچه دیگو برای فوتبال انجام داده است ، باعث شده تا همه ما عاشق این ورزش و زیبایی‌های آن شویم. او بی نظیر است. امروز من بیش از پیش به این جمله پی بردم. دیه‌گو به خاطر استعداد نابش همه ما را شگفت زده کرد. او به همین دلیل بی‌نظیر و شایسته سپاسگذاری ابدی ما است.  دیه‌گو ممکن است امروز به ابدیت پیوسته باشد  اما برای همیشه او در بالاترین نقطه تمام افسانه‌های فوتبال قرار دارد. از اعماق وجود با خانواده و دوستان او همدرد هستیم.روحت در آرامش باشد، دیگو عزیز.  دوستت داریم.

    در ادامه واکنش نهادها و اشخاص مهم جهان ورزش را به این ضایعه دردناک می بینیم:

    باشگاه منچستریونایتد نوشت: دنیا یکی از بزرگترین تندیس‌های خود را از دست داد.

    باشگاه بارسلونا نیز که زمانی مارادونا در آن بازی می‌کرده نوشت: ممنون برای همه چیز دیگو.

    رئال مادرید هم با انتشار عکسی درگذشت این اسطوره آرژانتینی را تسلیت گفت.

    باشگاه بوکاجونیورز هم نوشت: تشکر ابدی از دیگو ابدی.

    رسانه لالیگا نیز با انتشار تصاویری از مارادونا نوشت: دیگو آسوده بخواب.

    دیوید بکهام اسطوره انگلیسی رئال مادرید با انتشار تصویری از خود در کنار مارادونا گفت: روز ناراحت‌کننده ای برای آرژانتین و همچنان فوتبال بود. ما جشن می‌گیریم به خاطر بهترین چیزهایی که این مرد به ما داد. من از اینکه با این مرد ملاقاتی داشتم بسیار خوشحالم و دل همه ما برایت تنگ خواهد شد. آسوده بخواب دیگو.

    ژاوی هرناندز هم از جمله کسانی بود که به درگذشت مارادونا واکنش نشان داد و نوشت: از تو متشکریم دیگو. اسطوره ابدی و خالص‌ترین الهام در فوتبال. آسوده بخواب.

    کارلوس کی‌روش: ما مارادونا را از دست ندادیم بلکه بخشی از فوتبال را از دست دادیم. مارادونا خودِ فوتبال است. شماره ۱۰ با عملکردی فوق‌العاده. «دیگویتو» چون مرا همیشه با مهربانی کارلیتو صدا می‌کردی. از تو برای جادویت در فوتبال و حمایت همیشگی‌ات از من تشکر می‌کنم. به خاطر حمایتی که در جام جهانی ۲۰۱۰ و در دیدارمان در امارات از من داشتی از تو سپاسگذارم.

    گری لینیکر: با اختلاف بهترین فوتبالیست نسل ما و به زعم بسیاری بهترین بازیکن تاریخ فوتبال؛ پس از پشت سر گذاشتن زندگی پر از موهبت و البته پردغدغه امیدواریم که سرانجام در «دست خدا» آرام گیرد.

    گابریل کالدرون: دیگو دوستت دارم و دلم برایت تنگ خواهد شد. من برای آنچه تو برای زندگی خودت کردی، قضاوتت نمی‌کنم اما به خاطر آنچه تو برای ما انجام دادی همیشه دوستت خواهم داشت.

    علی دایی نوشت: مارادونا معجزه‌ای در زمین فوتبال بود.        

    علی کریمی نیز نوشت: روی دستت نخواهد آمد.

    احمدرضا عابدزاده هم با انتشار عکسی از مارادونا نوشت: ستاره فوتبال جهان درگذشت.  

    قلب فوتبال آرژانتین دیگرنمی تپد
    قلب فوتبال آرژانتین دیگرنمی تپد

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *