×
×

نایب رییس مجلس شورای اسلامی
اقساط مسکن مهرصرف طرح اقدام ملی شود

  • کد نوشته: 15442
  • ۱۳۹۹-۰۹-۰۷
  • ۰
  • نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اقساط مسکن مهر بازگشته است که باید این پول به پروژه‌های ساخت طرح اقدام ملی تولید مسکن برگردد.
    اقساط مسکن مهرصرف طرح اقدام ملی شود
  • تبلیغ هدفمند

    نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اقساط مسکن مهر بازگشته است که باید این پول به پروژه‌های ساخت طرح اقدام ملی تولید مسکن برگردد.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا علی نیکزاد در حاشیه آیین آغاز ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی در خراسان شمالی اظهار داشت: پولی که برای ساخت مسکن شهری داده می شود، در واقع از منابع بازگشت اقساط مسکن مهر است، اما در طرح اقدام ملی تولید مسکن، این تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد پرداخت می شود.

    نایب رییس مجلس افزود: انتظار می رود این تسهیلات با نرخ کمتری پرداخت شود.  

    وی اظهار داشت: اقدام برای ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی، نشان از همت بلند استاندار خراسان شمالی دارد و امید می رود مشکل کمبود مسکن در این استان طی ۲ سال آینده حل شود.

    اقساط مسکن مهرصرف طرح اقدام ملی شود
    اقساط مسکن مهرصرف طرح اقدام ملی شود

    نیکزاد با اشاره به اختصاص زمین برای ساخت مسکن در گلستان شهر بجنورد تاکید کرد: ارزش افزوده ناشی از ساخت مسکن مهر، متعلق به مسکن مهر است و باید برای عمران همان مناطق هزینه شود.  

    وی خاطرنشان کرد: در قالب اقدام برای ساخت ۲۰ هزار واحد مسکن،  ۱۰ هکتار زمین به ساخت مسکن اختصاص یافته است و تلاش داریم تا ۱۰۰ میلیارد ریال هم برای کمک به این طرح در اختیار مجریان قرار گیرد.

    نیکزاد اظهار داشت: ارزش افزوده مسکن مهر، متعلق به مسکن مهر است و این پول نباید در جیب سازمان ملی مسکن و زمین باشد.  

    استاندار خراسان شمالی هم در این آیین، ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی را گامی برای خانه دار کردن مردم در نقاط شهری و روستایی استان عنوان کرد.  

    محمدعلی شجاعی اظهار داشت: خوشبختانه هم افزایی خوبی در استان وجود دارد و این امر می تواند در پیشبرد کارها کمک کند.  

    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی هم در این آیین گفت: با تاکید استاندار برای حل مشکل مسکن در استان، کمبودها در این زمینه در شهرها و روستاها شناسایی شد که در برآورد اولیه نیاز استان به مسکن ۱۸ هزار واحد عنوان شد و ساخت ۲۰ هزار واحد در دستور کار قرار گرفت.

    غلامرضا هوایی اظهار داشت: با ساخته شدن این میزان مسکن، مشکل خانه دار شدن مردم حل می شود و با تحقق آن خراسان شمالی، نخستین استانی خواهد بود که معضل مسکن شهروندان خود را حل کرده است.

    وی با بیان اینکه در این زمینه سهم شهرستان ها مشخص شده است، افزود: زمین های بنیاد مستضعفان در تمام شهرها در اختیار است تا برای ساخت مسکن مورد استفاده قرار گیرد و بر این اساس برای تامین زمین مشکلی وجود ندارد.  

    معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی با مدیریت راه و شهرسازی و ساخت ۱۰ هزار واحد هم با مدیریت بنیاد مسکن اجرا می شود.

    به گزارش ایرنا، امروز ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در خراسان شمالی با حضور نایب رییس مجلس شورای اسلامی آغاز شد.  

    استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.  

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *