×
×

محرومیت زدایی بااهداتبلت وگوشی

  • کد نوشته: 15450
  • ۱۳۹۹-۰۹-۰۷
  • ۰
  • سپهر آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی در روزهای دشوار کرونایی شاهد شکوفایی سنت حسنه‌ای به نام اهدای تلفن همراه و تبلت به دانش‌آموزان نیازمند است تا آنان از قافله علم‌آموزی و تربیت و تعلیم عقب نمانند.
    محرومیت زدایی بااهداتبلت وگوشی
  • تبلیغ هدفمند

    سپهر آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی در روزهای دشوار کرونایی شاهد شکوفایی سنت حسنه‌ای به نام اهدای تلفن همراه و تبلت به دانش‌آموزان نیازمند است تا آنان از قافله علم‌آموزی و تربیت و تعلیم عقب نمانند.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، شیوع ویروس کرونا در آذربایجان شرقی همانند هر جای دیگری، حوزه آموزش و پرورش را نیز بی نصیب نگذاشت و دانش آموزان نیازمند این دیار در مناطق محروم و دور افتاده، در روند آموزش مجازی از طریق برنامه «شاد» با چالش بزرگی به نام فقدان گوشی تلفن همراه و تبلت برای پیگیری درس و مشق خود مواجه شدند. 

    هر چند مشکل نبود وسایل ارتباطی برای دانش آموزان نیازمند آذربایجان شرقی در سال تحصیلی گذشته به دلیل سپری شدن بخش عمده آموزش ها به هنگام شیوع کرونا خیلی نمود نیافت، اما با آغاز سال تحصیلی جدید، دشواری ها و تبعات ناشی از این مشکل نمود بیشتری یافت و آموزش و پرورش، خیران و نهادهای حمایتی از قبیل کمیته امداد را به تکاپو برای رفع این گره از کار دانش آموزان به عنوان آینده سازان این مرز و بوم وا داشت. 

    با این نگاه بود که در آستانه سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ حرکت خودجوش جدیدی مبتنی بر آموزه های دینی و سنت های دیرین کشورمان به راه افتاد و خیران و فعالان مذهبی آستین ها را بالا زدند و با درک گرفتاری های مالی دولت، برای رفع مشکل کمبود گوشی های تلفن همراه و تبلت مورد نیاز دانش آموزان بی بضاعت وارد گود شدند. 

    کلید خوردن این سنت حسنه کافی بود تا هر کس در هر جایگاهی در قالب فعالیت های نوعدوستانه، هیات های مذهبی، خیران، کمیته امداد، بسیج و … پا به میدان بگذارد و با جمع آوری کمک های مردمی برای هموار کردن مسیر علم آموزی نونهالان و نوجوانان دیارش بکوشد؛ اتفاقی که همچون جوی کوچکی به راه افتاد و درهفته های اخیر به رودخانه بزرگی تبدیل شده که در مسیر خود نیازمندی های دانش آموزان مناطق محروم و دور افتاده را می بلعد.

    جاری شدن سنت حسنه اهدای گوشی تلفن همراه هوشمند و تبلت به دانش آموزان نیازمند آذربایجان شرقی به زودی صدها دستگاه از این وسیله ارتباطی را روانه ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها کرد تا در بین نیازمندان توزیع شود؛ بدیهی است هر چند کمک های مردمی نیاز دانش آموزان استان به گوشی و تبلت را به طور کامل رفع نمی کند، اما این سنت حسنه، گامی برای اتخاذ تدابیر لازم در این حوزه برای هفته ها و ماه های آینده خواهد بود تا آینده سازان دیارمان از درس و مدرسه بی بهره نمانند و رودخانه جاری علم آموزشی از حرکت باز نایستد. 

    نکته جالب توجه در خصوص رواج سنت حسنه اهدای گوشی تلفن همراه هوشمند و تبلت به دانش آموزان نیازمند، به آغاز آن از شهرستان های کوچ این خطه مربوط می شود؛ خیران شهرهای بخایش شهرستان هسرواند، شهرستان های مراغه، بناب و شبستر و مرند در این کار انسان دوستانه پیشقدم شدند و به زودی موج خیرخواهی برای دستگیری از دانش آموزان نیازمند دیگر شهرستان ها را نیز فرا گرفت.

    محرومیت زدایی بااهداتبلت وگوشی
    محرومیت زدایی بااهداتبلت وگوشی

    ۲۲ درصد دانش‌آموزان آذربایجان‌شرقی به آموزش مجازی دسترسی ندارند

    معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت غیرقابل توصیف اقدام انسان دوستانه خیران و نهادهای حمایتی در تهیه و توزیع وسایل ارتباطی بین دانش آموزان نیازمند استان برای دسترسی آنان به شبکه ملی آموزشی «شاد» گفت: بر اساس آخرین بررسی‌های دقیق و میدانی این مجموعه، در حال حاضر ۲۲ درصد از دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی استان به آموزش‌های مجازی دسترسی ندارند.

    عاشور اکرمی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، مجموع دانش آموزان مشغول به تحصیل در آذربایجان شرقی را ۷۵۰ هزار نفر اعلام کرد که به گفته وی از این تعداد ۱۵۵ هزار و ۴۹۳ دانش آموز در مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم، هیچ گونه امکان دسترسی به آموزش های مجازی از طریق تلفن همراه و رایانه را ندارند و نمی توانند به شبکه آموزش صدا و سیما نیز دسترسی پیدا کنند.

    وی اظهار داشت: بر همین اساس ۲۴ درصد از مجموع دانش آموزان مقطع ابتدایی، ۲۰ درصد در مقطع متوسطه اول و  ۲۰ درصد نیز در دوره متوسطه دوم نمی توانند از آموزش های فضای مجازی و شبکه آموزش صدا و سیما بهره مند شوند.

    اکرمی ادامه داد: طبق بررسی های آموزش و پرورش حدود ۴۳ درصد دانش آموزان آذربایجان شرقی در مقاطع مختلف تحصیلی به اینترنت پرسرعت و ۳۱ درصد به گوشی موبایل مناسب دسترسی نداشته و حدود ۵۶ درصد دانش آموزان از  کوشی تلفن همراه والدین خود برای بهره مندی از آموزش های مجازی استفاده می کنند.

    وی میزان دسترسی دانش آموزان آذربایجان شرقی به شبکه های آموزشی صدا و سیما و تلفن های هوشمند  مناسب را به ترتیب نزدیک به ۸۰ و ۵۲ درصد اعلام کرد.

    اکرمی با بیان اینکه هم اکنون تنها حدود ۲۸ درصد دانش آموزان آذربایجان شرقی از رایانه و لپ تاپ شخصی استفاده می کنند، از خیران و نیکوکاران استان درخواست کرد تا برای تامین این اقلام برای دانش اموزان به خصوص در مناطق محروم و روستایی، آموزش و پرورش آذربایجان شرقی را همراهی و یاری کنند.

    وی میزان اتصال دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی آذربایجان شرقی به شبکه «شاد» را حدود ۷۹ درصد اعلام و اضافه کرد: در دوره ابتدایی ۷۶ درصد، در متوسطه اول ۸۰ درصد، در متوسطه دوم ۸۶ درصد، در مدارس فنی و حرفه ای ۸۲ درصد و در مدارس کار و دانش ۷۱ درصد دانش آموزان به شبکه «شاد» متصل بوده و از آن استفاده می کنند.

    محرومیت زدایی بااهداتبلت وگوشی
    محرومیت زدایی بااهداتبلت وگوشی

    در کدام شهرستان های آذربایجان شرقی به دانش آموزان وسایل ارتباطی اهدا شد؟ 

    نخستین جرقه اهدای گوشی تلفن هوشمند و تبلت به دانش آموزان نیازمند آذربایجان شرقی را اواخر آبان ماه امسال عجب شیریها زدند و  خیران این شهرستان ۱۳ دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند به ارزش ۴۰ میلیون تومان را بین دانش آموزان بی بضاعت توزیع کردند.

    این اقدام خداپسندانه خیران عجب شیر به زودی موجی از پویش های مردمی در شهرستان های مختلف آذربایجان شرقی را به راه انداخت و خیران نیک اندیش شبستر که در راه اندازی تشکل های انسان دوستان یَد طولانی دارند، با راه اندازی «پویش مردمی خرید گوشی و تبلت دانش آموزی در منطقه» و جمع آوری ۱۰۵ میلیون تومان، ۵۷ دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند و تبلت دانش آموزی، تهیه کردند و آن را برای توزیع در اختیاز اداره آموزش و پرورش شهرستان گذاشتند. 

    به زودی سرایت روانی تهیه و اهدای گوشی های تلفن همراه هوشمند و تبلت دانش آموزی، آذربایجان شرقی را فرار گرفت و یک خیر مرندی هفت دستگاه تبلت به ارزش ۱۰ میلیون تومان را با نیت شادی روح همسرش در بین دانش آموزان نیازمند توزیع کرد تا گامی در راستای رفع محرومیت آموزشی آینده سازان این منطقه برداشته باشد.

    به زودی آوازه سنت حسنه هم افزایی و همگامی خیران برای رفع نیازهای آموزشی دانش آموزان آذربایجان شرقی در روزهای کرونایی از مرزهای استان فراتر رفت و هیئت «جرعه نوشان کوثر زهرا(س)»، متشکل از بخشایشی های مقیم تهران، نیز ۳۹ دستگاه گوشی موبایل هوشمند به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان به دانش آموزان نیازمند شهر بخشایش شهرستان هوراند اهدا کرد.

    رواج پویش تهیه و توزیع وسایل ارتباطی بین دانش آموزان بی بضاعت آذربایجان شرقی، شهرستان بناب را نیز بی بهره نگذاشت و ۱۸۰ تبلت دانش آموزش به ارزش ۶۰۰ میلیون تومان به همت بسیج دانش آموزی، آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی و خیران نیک اندیش بناب، تهیه شده و در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار گرفت.

    به زودی مراغه ای ها نیز به قافله تهیه و توزیع گوشی های تلفن همراه هوشمند و تبلت دانش آموزی پیوستند و خیران نوعدوست این شهرستان ۲۰۰ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۶۰۰ میلیون تومان را به آینده سازان محروم از دسترسی به شبکه آموزش مجازی «شاد» اهدا کردند. 

    با تعمیق سنت حسنه تهیه و توزیع گوشی تلفن همراه هوشمند و تبلیت دانش آموزی برای نیازمندان آذربایجان شرقی، شورای شهر و شهرداری تبریز نیز اعلام کرد که در راستای حمایت از دانش آموزان مستعد تحصیل و کم بضاعت، یک هزار و ۵۰۰ دستگاه تبلت برای این آنان تامین می‌کند.

    محرومیت زدایی بااهداتبلت وگوشی
    محرومیت زدایی بااهداتبلت وگوشی

    دانش‌آموزان نیازمند آذربایجان‌شرقی ۹میلیارد تومان کمک دریافت کردند

    مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی نیز با تقدیر از همه کسانی که برای رفع نیاز دانش آموزان بی بضاعت استان در مسیر دسترسی به شبکه آموزشی «شاد» می کوشند، اعلام کرد: از آغاز شیوع بیماری کرونا تاکنون ۹ میلیارد تومان کمک‌های مردمی در بین دانش‌آموزان نیازمند استان توزیع شده است.

    جعفر پاشایی با اشاره به سابقه درخشان مردم آذربایجان شرقی در کارهای خیر و خداپسندانه افزود: این میزان کمک مردمی در قالب سه هزار بسته کمکی به شکل ابزارهای آموزشی از جمله تبلت، تلویزیون و ملزومات کمک آموزشی در بین دانش آموزان بی بضاعت آذربایجان شرقی توزیع شده است.

    وی اظهار کرد: حوزه آموزش و پرورش در ایام کرونا آسیب زیاده دیده است و برای اینکه بتوانیم از دانش آموزان نیازمند حمایت کنیم در ۳۹ ناحیه و منطقه آموزش و پرورش استان با کمک معلمان و بسیجیان انواع لوازم و التحریر و کالاهای اساسی بین دانش آموزان توزیع شده است.

    مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی به نقش پیشروی خیران استان در امر مدرسه سازی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: بدیهی است که این نقش در زمان حاضر و در روزهای دشوار کرونایی می تواند به شکل تهیه و توزیع گوشی تلفن همراه هوشمند و تبلت بین دانش آموزان بی بضاعت نمود یابد تا کودکان و نوجوانان مستعد این خطه به دلیل نداشتن توان مالی از نعمت تحصیل و شکوفا شدن استعداهایشان محروم نمانند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *