×
×

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
تحویل روزانه۶۰هزارکیت تست سریع به مراکزتشخیص کرونا

  • کد نوشته: 15495
  • ۱۳۹۹-۰۹-۰۸
  • ۰
  • معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از هفته آینده روزانه ۶۰ هزار کیت تست سریع آزمایشگاهی (رپید) با قابلیت اعلام نتیجه کمتر از ۲۰ دقیقه در اختیار مراکز تشخیص کرونا در کشور قرار می‌گیرد.
    تحویل روزانه۶۰هزارکیت تست سریع به مراکزتشخیص کرونا
  • تبلیغ هدفمند

    معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از هفته آینده روزانه ۶۰ هزار کیت تست سریع آزمایشگاهی (رپید) با قابلیت اعلام نتیجه کمتر از ۲۰ دقیقه در اختیار مراکز تشخیص کرونا در کشور قرار می‌گیرد.

    ایرج حریرچی روز پنجشنبه در جریان بازدید از مرکز تشخیص کرونا درمانگاه شهید بلندیان قزوین اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم به زودی این ظرفیت را افزایش داده و به روزانه ۱۰۰ هزار تست برسیم.

    این مسوول با بیان اینکه تشخیص زودهنگام بیماران کرونایی و قرنطینه آنها نقش مهمی در کاهش شیوع این ویروس دارد، گفت: برهمین اساس در حال برنامه ریزی برای افزایش حدود پنج برابری مراکز تست گیری و تشخیص کرونا هستیم و تلاش می شود تا هزار و ۲۰۰ مرکز کنونی به پنج هزار مرکز افزایش یابد.

    معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: قبلا با این اشکال روبرو بودیم که تشخیص و ارایه جواب به بیمار ۲۴ ساعت یا بیشتر طول می کشید اما با انجام تست های سریع در کمتر از ۲۰ دقیقه پاسخ مشخص شده و تکلیف بیمار روشن می شود و قرنطینه زودتر آغاز می شود.

    این مسوول گفت: گروه های جهادی بهداشتی نیز بر قرنطینه بیماران تست مثبت شده نظارت می کنند و توصیه های بهداشتی را برای بهبودی آنها و رعایت نکات لازم در دوران قرنطینه انجام می دهند.

    وی با بیان اینکه مهار کرونا نیازمند یک عزم ملی است و همه باید در این خصوص خود را مسوول بدانند، اظهار داشت: با همکاری مردم و رعایت پروتکل های بهداشتی قادر به قطع زنجیره انتقال کرونا خواهیم بود.

    حریرچی صبح امروز در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین حضور یافت.

    وی همچنین در بازدید از پایگاه بسیج مسجد زینبیه از فعالیت های بسیجیان قزوینی در جریان جزییات طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی و کمک بسیج به مقابله با کرونا و همکاری در اجرای رزمایش مواسات و کمک های مومنانه در این استان قرار گرفت.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *