×
×

وزیر دفاع
کیت های تولیدشده تشخیص کروناتحت مجموعه ومدیریت شهیدفخری زاده بود

  • کد نوشته: 15526
  • ۱۳۹۹-۰۹-۰۸
  • ۰
  • وزیر دفاع، شهید محسن فخری‌زاده را از پیشگامان حرکت علمی کشور برای تامین تجهیزات مورد نیاز در مبارزه با کرونا عنوان کرد و گفت: مجموعه تحت مدیریت شهید فخری‌زاده جزو اولین مراکزی بود که کیت تشخیص کرونا را با مسئولیت ایشان تولید کرد.
    کیت های تولیدشده تشخیص کروناتحت مجموعه ومدیریت شهیدفخری زاده بود
  • تبلیغ هدفمند

    وزیر دفاع، شهید محسن فخری‌زاده را از پیشگامان حرکت علمی کشور برای تامین تجهیزات مورد نیاز در مبارزه با کرونا عنوان کرد و گفت: مجموعه تحت مدیریت شهید فخری‌زاده جزو اولین مراکزی بود که کیت تشخیص کرونا را با مسئولیت ایشان تولید کرد.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، امیر حاتمی در گفت و گویی درخصوص ترور شهید محسن فخری زاده، رییس سازمان پژوهش و نوآوریهای دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ایشان امروز در عملیات تروریستی زخم برداشتند و با توجه به شدت جراحات وارده به بیمارستان منتقل شدند. متاسفانه تلاش های تیم پزشکی به نتیجه نرسید و  ایشان به شهادت رسیدند.

    وی افزود: بر اساس گزارشاتی که از این عملیات تروریستی داریم، ابتدا خودرو حامل ایشان مورد تیراندازی قرار می‌گیرد و حدود ۱۵ ثانیه بعد یک خودروی نیسان حامل مواد منفجره در فاصله ۱۵ متری ایشان منفجر می‌شود و حین انفجار هم دوباره تیراندازی می‌شود و مجموعه این عوامل منجر به شهادت ایشان می شود.

    وزیر دفاع در پاسخ به سوالی درباره علت انتخاب شهید فخری زاده توسط تروریست ها گفت: ایشان معاون وزیر دفاع و رییس سازمان پژوهش و نوآوری های دفاعی کشور و دارای یک وجهه علمی بالا و سابقه طولانی در نوآوری های دفاعی کشور بودند و شاگردان بسیار زیادی برای پیشرفت علمی کشور تربیت کردند.

    امیر حاتمی با بیان اینکه کارهای ایشان در حوزه دفاعی کارهای بزرگ و پرثمری است، افزود: صنعت دفاعی در صحنه مبارزه با کرونا تلاش کرد در این زمینه کمک کند و شهید فخری زاده هم در صحنه مبارزه با کرونا یکی از پیشگامان بود.

    وی خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که در این صحنه انجام شد آماده کردن کیت تشخیص کرونا بود که مجموعه تحت مدیریت ایشان از اولین هایی بود که این کار را با مسئولیت ایشان انجام داد.

    وزیر دفاع از شهید فخری زاده به عنوان یک عنصر موثر در نوآوری های دفاعی یاد کرد و افزود:  دشمن هر جایی که برای ملت عزیز ایران یک گام موثر و بلند برداشته شود آنجا را هدف قرار می‌دهد و وزارت دفاع به عنوان یک حوزه کاملا موثر همواره مورد نظر و تهاجم دشمن بوده است.

    به گزارش ایرنا امیر حاتمی در گفت و گویی دیگر درخصوص خدمات شهید فخری زاده در حوزه های دفاعی و غیر دفاعی گفت: وزارت دفاع در خط مقدم امنیت آفرینی برای مردم عزیز ما بوده و همواره مورد بغض و کینه دشمنان است و کسانی که در این عرصه نقش موثرتری را ایفا می‌کنند طبیعتاً دشمنان نسبت به آنها بغض و کینه بیشتری دارند.

    وی افزود: شهید عزیز و دانشمند بی ادعای ما شهید دکتر فخری زاده منشاء خدمات بسیار بزرگی  هم در عرصه های دفاعی و هم از سرریز آن در عرصه‌های غیر دفاعی بودند.

    وزیر دفاع یادآور شد: شهید فخری زاده در عرصه دفاعی نوآوری‌های ویژه‌ای داشتند که به دلیل نوع کارها ما درباره آنها کمتر صحبت کردیم. مثلاً موضوع لیزر در پدافند هوایی یا کشف و شناسایی هواپیماهای متجاوز از طرقی غیر از رادار که ویژه نوآوری‌های دفاعی بود، از آثار بزرگ ایشان است که اگر اقتضا کند حتماً نسبت به آنها صحبت خواهیم کرد.

    وی با بیان اینکه اولین کیت تشخیص کرونا را مجموعه تحت مدیریت ایشان ساختند، اظهار داشت: شهید فخری زاده در حوزه واکسن قدم های بلندی را برداشتند که ان شاالله خبرهای آن به مردم عزیز تقدیم خواهد شد.  مجموعه تحت مدیریت ایشان فاز یک آزمایشات انسانی را در حوزه واکسن کرونا پیش رفتند و کارهای بزرگی برای مردم عزیزمان انجام دادند.

    بعد از ظهر امروز (جمعه)، عناصر تروریستی مسلح، خودرو حامل محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری را مورد حمله قرار داده و ایشان را به شهادت رساندند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *