×
×

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان
کاهش۵۳درصدی پیوندکلیه درزنجان

  • کد نوشته: 15646
  • ۱۳۹۹-۰۹-۰۹
  • ۰
  • مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان گفت: شیوع همه گیری ویروس کرونا و افزایش قیمت‌ها محدودیت‌هایی در انجام پیوند کلیه در این استان ایجاد کرده به طوریکه پیوند کلیه نسبت به سال ۹۸ کاهش ۵۰ درصدی یافته است.
    کاهش۵۳درصدی پیوندکلیه درزنجان
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان گفت: شیوع همه گیری ویروس کرونا و افزایش قیمت‌ها محدودیت‌هایی در انجام پیوند کلیه در این استان ایجاد کرده به طوریکه پیوند کلیه نسبت به سال ۹۸ کاهش ۵۰ درصدی یافته است.

    محمدرضا طهماسبی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱ مورد پیوند کلیه در این استان انجام شده که پنج مورد پیوند از فرد زنده و ۶ مورد پیوند از فرد مرگ مغزی بوده است.

    وی اضافه کرد: پیوند کلیه به علت شرایط خاص، یکی از پیوندهای سخت و مهم است که باید دارای تمام شرایط مورد نیاز باشد و این موارد اصل مهم محسوب می شود.

    این مسؤول ادامه داد: پیوند کلیه افزون بر شرایط خاص، نیازمند هزینه‌های بسیار است و با توجه به شرایط کنونی برای هر بیمار جهت پیوند بالغ بر ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان هزینه دارد.

    مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان ادامه داد: طی هشت ماه  امسال و همزمان با شیوع بیماری همه‌گیر کرونا تاکنون ۱۰۰ بیمار دیالیزی، جان خود را از دست داده اند که از این تعداد ۱۵ نفر مبتلا به بیماری کرونا و مابقی به علت کهولت سن و بیماری بوده است.

    وی اظهار داشت: هم اکنون یک‌هزارو ۹۴۴ بیمار دیالیزی، پیوند و مراقبتی تحت پوشش این انجمن هستند که این تعداد ۸۰۱ بیمار پیوندی، ۷۱۰ نفر مراقبتی ۴۳۳ نفر بیمار دیالیزی را شامل می شود.

    مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان ادامه داد: ۴۳۳ بیمار دیالیزی تحت پوشش این انجمن هستند که از این تعداد ۱۲۰ بیمار در انتظار انجام پیوند کلیه هستند.

    طهماسبی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون  ۱۱۴ بیمار دیالیزی به بیماران انجمن افزوده شده است   افزود: بیشترین دلایل ابتلای به این بیماری دیابت و فشار خون، است که از همه شهروندان درخواست می شود با انجام نکات پیشگیرانه از بیماری کلیوی و کرونا سلامتی خود و دیگران را تضمین کنند.

    این مسؤول یادآور شد: با توجه به شیوع کرونا و تحریم‌های دارویی موجود، قیمت داروها افزایش پیدا کرده و تغییر دارو ایرانی و خارجی مورد استفاده بیماران مشکلاتی را برای آنان به وجود آورده است.


    به گفته وی، در ارتباط با داروهای پیوندی و دیالیزی کمبودی وجود ندارد وانجمن کلیوی استان تلاش خود را برای تامین دارو مورد نیاز بیماران بکار بسته تا بیماری بدون دارو نماند،   اما  متاسفانه کیفیت داروها کاهش پیدا کرده است.

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *