×
×

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی
ایجاد۲۲۵۰هکتارگلخانه درکشور

  • کد نوشته: 15655
  • ۱۳۹۹-۰۹-۰۹
  • ۰
  • معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۲۲۵۰ هکتار گلخانه از ابتدای سال جهش تولید تاکنون در کشور ایجاد و آماده بهره برداری شده که این رقم تا پایان سال جاری به ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار افزایش می‌یابد.
    ایجاد۲۲۵۰هکتارگلخانه درکشور
  • تبلیغ هدفمند

    معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۲۲۵۰ هکتار گلخانه از ابتدای سال جهش تولید تاکنون در کشور ایجاد و آماده بهره برداری شده که این رقم تا پایان سال جاری به ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار افزایش می‌یابد.

    محمدعلی طهماسبی روز شنبه در حاشیه سفر به قزوین برای بررسی خرید تضمینی کشمش اظهار داشت: کار احداث حدود ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار گلخانه دیگر از محل اعتبارات و تسهیلات سال جاری در دست پیگیری است که البته راه اندازی آنها به سالهای آینده موکول می شود. 

    این مسوول با اشاره به حمایت دولت از سرمایه گذاران بخش گلخانه، گفت: محدودیتی در پرداخت تسهیلات به سرمایه گذاران واجد شرایط وجود ندارد.

    وی، توسعه گلخانه ها را با توجه به اینکه مزایایی چون کاهش مصرف آب و ارتقای عملکرد و تولید محصولات صادرات محور که به دنبال دارند از اولویت های کشاورزی کشور دانست و یادآور شد: در سند چشم انداز کشور در افق ۱۴۰۴ باید ۴۸ هزار و ۳۰۰ هکتار گلخانه به مجموع گلخانه های کشور افزوده شود که امیدواریم با تلاش برای جذب سرمایه گذاران و حمایت بانک ها و همراهی دستگاه های خدمات رسان محقق شود.

    معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سالانه حدود ۲۳ میلیون تن محصولات باغی در کشور به تولید می رسد،اظهار داشت: تلاش داریم تا از طریق اصلاح باغات و تغذیه مناسب آنها این رقم را افزایش دهیم.

    طهماسبی همچنین در خصوص آخرین وضعیت در مورد تصمیم گیری برای خرید کشمش از تولیدکنندگان این محصول، گفت: تصمیمات اولیه در خصوص موضوع خرید تضمینی کشمش از باغداران و تولیدکنندگان استان قزوین با توجه به اینکه این استان قطب نخست تولید این محصول است در نشست امروز اتخاذ شد که با نهایی شدن آن، جزییات این تصمیم روز دوشنبه هفته جاری از طریق رسانه های رسمی اعلام و اطلاع رسانی خواهد شد.

    استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار زمین کشاورزی است.

    این استان رتبه دوم تولید انگور و رتبه نخست تولید کشمش در کشور را داراست.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *