×
×

مدیر جهاد کشاورزی شیروان
افزایش توزیع بذراصلاح شده غلات بین کشاورزان

  • کد نوشته: 15709
  • ۱۳۹۹-۰۹-۰۹
  • ۰
  • مدیر جهاد کشاورزی شیروان در این خصوص گفت:سالجاری نسبت به سال گذشته با افزایش 7 برابری توزیع بذر اصلاح شده غلات در این شهرستان خراسان شمالی بین کشاورزان منطقه را داشتیم.
    افزایش توزیع بذراصلاح شده غلات بین کشاورزان
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر جهاد کشاورزی شیروان در این خصوص گفت:سالجاری نسبت به سال گذشته با افزایش ۷ برابری توزیع بذر اصلاح شده غلات در این شهرستان خراسان شمالی بین کشاورزان منطقه را داشتیم.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین مهران حیاتی نسبت به توزیع بذربین کشاورزان اظهار داشت: هرساله هزار و ۲۰۰ تن بذر بین کشاورزان منطقه توزیع می گردد که این میزان نسبت به سال گذشته به لحاظ بارش های مطلوب پاییزی و بذور خودمصرفی صرفاً ۴۰۰ تن بذر توزیع شد.

    وی با اشاره به اینکه سالجاری سه هزار تن بذر اصلاح شده در بین کشاورزان شیروان توزیع گردیده افزود: در این سال ۲۰۰ کیلوگرم جهت هر هکتار از اراضی زراعی آبی گندم، و ۱۰۰ کیلوگرم برای اراضی دیم، بذر اصلاح شده و یارانه دار توسط سه شرکت بین کشاورزان مزارع توزیع شده است.

    حیاتی با اشاره به وجود بادهای گرم فصل بهار افزود: امسال در فصل اردیبهشت و خردادماه شاهد بادهای گرمی بودیم که باعث ضعیف تر شدن دانه های گندم شد و همین امرباعث مراجعه بیشتر کشاورزان برای دریافت توزیع بذر اصلاح شده گندم و جو در سال جاری شده است.

    مدیر جهاد کشاورزی شیروان با وجود ریسک کشت محصولات پائیزه ادامه داد: با توجه به ماهیت کشت محصولات پاییزه که ریسک بالایی دارد بهتر است کشاورزان کشت محصولات پاییزه را تحت نظر کارشناسان و مروجان انجام داده و پراکنش بارندگی‌ها و کود دهی به موقع را مد نظر قرار دهند.

    براساس اظهارات وی پیش بینی می شود در سالجاری ۲۵ هزار هکتار کشت دیم و ۱۵ هزار هکتار کشت آبی محصولات مختلف در این شهرستان صورت گیرد که هنوز کشت پاییزه ادامه دارد.

    براساس آمار و گزارشات موجود سازمان هواشناسی میانگین بارندگی سالیانه خراسان شمالی ۲۴۰ میلی متر بوده است.

    لازم به ذکر است شیروان ۱۵۷ هزار نفری واقع در ۶۰ کیلومتری شرق مرکز استان واقع شده است که این منطقه افزون بر ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.

    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *