×
×

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی
انتظارقدیمی‌ترین زندانی برای آزادی

  • کد نوشته: 15738
  • ۱۳۹۹-۰۹-۱۰
  • ۰
  • مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی در ارتباط با این خبر گفت: یکی از قدیمی‌ترین زندانیان استان با تحمل ۲۳ سال حبس در انتظار ورود و کمک خیرین برای آزادی است.
    انتظارقدیمی‌ترین زندانی برای آزادی
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی در ارتباط با این خبر گفت: یکی از قدیمی‌ترین زندانیان استان با تحمل ۲۳ سال حبس در انتظار ورود و کمک خیرین برای آزادی است.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین عبدالرحیم گرجی آزادی این زندانی اظهار داشت: در جهت انجام سیاست‌های کلی قضائی و کاهش تعداد جمعیت کیفری و با هدف پیگیری طرح پایش و غربالگری در زندان‌ها با حضور در زندان بجنورد با قدیمی ترین زندانی استان دیدار و گفت و گو داشته‌ایم که برای آزادی آن هم اینک تلاش می‌کنیم.

    وی از حضور ۲۳ ساله این زندانی که به جرم قتل از سال ۷۶ تا کنون در حبس است افزود: مددجو «ح. ج» که به جرم قتل به مدت ۲۳ سال از سال ۷۶ تاکنون در زندان‌های تهران، دماوند و بجنورد تحمل حبس می‌کند درخواست کمک از مسوولان قضائی و زندان‌ها کرده تا با کمک خیران و مساعدت قضائی و اخذ رضایت از اولیای دم به آغوش گرم خانواده برگردد.

    انتظارقدیمی‌ترین زندانی برای آزادی
    انتظارقدیمی‌ترین زندانی برای آزادی

    وی با اشاره به علت قتل انجام شده توسط نامبرده افزود: فرد مذکور که ساکن اسفراین است قبل از حبس برای کار به تهران مهاجرت کرده بود که در محل کار با یکی از همکارانش به دلایلی درگیر می‌شود که وی در این حادثه به قتل می‌رسد.

    مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: این مددجوی زندانی متاهل و یک فرزند دارد.

    وی اظهار داشت: اولیای دم درخواست قصاص نداشته‌اند اما مبلغ زیادی برای رضایت بیان کرده بودند که این مددجو نیز توان پرداخت آن را نداشت اما در این اواخر آنان با پرداخت دیه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی راضی شده‌اند.

    وی گفت: این فرد زندانی هم اینک در زندان بجنورد مشغول فعالیت در رشته صنایع دستی است و بسیار در کارهای فرهنگی مشارکت می‌کند.

    مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی با بیان اینکه زندانیانی که از اصلاح رفتار و ندامت آنان از جرم، اطمینان حاصل شده و لیاقت و شایستگی حضور مجدد در جامعه را دارند با استفاده از ارفاقات قضائی زمینه بازگشت آنها به اجتماع و کانون خانواده میسر می‌شود اظهار داشت: افرادی که شایسته رافت اسلامی و قضائی هستند، با مراقبت‌های لازم به جامعه و کانون خانواده باز گردانده می‌شوند.

    گرجی همچنین در تشریح اهداف طرح پایش و غربالگری قضائی در زندان‌ها گفت: اجرای هدفمند اولویت کاهش جمعیت کیفری در زندان‌ها بر مبنای دستورالعمل جامع امنیت قضائی در کشور، بهره گیری از تاسیسات حقوقی و ظرفیت‌های قانونی در اعمال مجازات‌های جایگزین حبس، استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی و مدنی مرتبط با جرایم پایه به ویژه در حوزه محکومیت‌های مالی جزئی و دعاوی خانواده و حل مشکلات قضائی زندانیان از مهم‌ترین اهداف این طرح است.

    وی افزود: این طرح موجبات تقلیل در میزان محکومیت و آزادی زندانیان بیمار و ناتوان در تحمل حبس، جرایم غیرعمدی و یا افرادی که در موعد قانونی در مورد پرونده آنان تصمیم گیری نشده، دعاوی خانوادگی و زندانیانی که رضایت شاکی آنان اخذ شده را به همراه خواهد داشت.

    امسال ۱۶۷ زندانی جرایم غیرعمد با ۲۲۵ میلیارد ریال بدهی از زندان‌های این استان آزاد شدند اما هم اینک ۷۳ زندانی جرایم غیرعمد مجموعاً با ۷۰ میلیارد ریال بدهی در زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند که تلاش می‌کنیم به کانون گرم خانواده بازگردانده شوند.

    هم اینک حدود هزار و ۴۰۰ مددجو در زندان‌های خراسان شمالی تحمل حبس می‌کنند که ۳ درصد آنان را زنان تشکیل می‌دهند.

    در هر یک از شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین یک زندان وجود دارد و یک کانون اصلاح و تربیت و یک بازداشتگاه نیز در بجنورد دایر است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *