×
×

سوالی که مردم از مسئولین دارند کرونا برای همه است یا عدهای خاص؟
قطع آب،برق،گازدراین شرایط معنی ندارد

  • کد نوشته: 15974
  • ۱۳۹۹-۰۹-۱۲
  • ۰
  • در شرایطی که کرونا موجب کسادی و تعطیلی بسیاری از کسب و کارها بر اساس دستورالعمل‌های ستادمقابله با کرونا شده و کسبه ها را خانه نشین کرده است برخی سازمانها همچون شرکت آب و فاضلاب،گاز، برق اقدام به اعزام نیروهای شرکتی خود جهت قطع انشعاب مشترکین بدهکار نموده که گاهاً با همراهی نیروی انتظامی است.
    قطع آب،برق،گازدراین شرایط معنی ندارد
  • تبلیغ هدفمند

    در شرایطی که کرونا موجب کسادی و تعطیلی بسیاری از کسب و کارها بر اساس دستورالعمل‌های ستادمقابله با کرونا شده و کسبه ها را خانه نشین کرده است برخی سازمانها همچون شرکت آب و فاضلاب،گاز، برق اقدام به اعزام نیروهای شرکتی خود جهت قطع انشعاب مشترکین بدهکار نموده که گاهاً با همراهی نیروی انتظامی است.

    قطع آب،برق،گازدراین شرایط معنی ندارد

    این در حالی است که اکثر کسبه ها برای جلوگیری و پیشگیری از شیوع و انتقال ویروس کرونا طبق ضوابط ستاد مقابله با کرونا اقدام به پایین کشیدن کرکره محل کسب خود برای در امان ماندن سلامت مردم و خانواده‌شان نموده اند.

    اما از آن سو برخی شرکت ها و مراکز خدماتی که با سلامت و زندگی مردم به طور پیوسته سرکار داشته به جای اینکه مرحم بر زخم باشند نمک بر آن هستند و انتظار می رود که مدیران این نوع شرکت ها نیز همانند کسبه های شهر نه تنها به فکر سلامت مردم بلکه به فکر سلامت پرسنل خود مخصوصا نیروهای خدماتی،شرکتی،قراردادی باشند.

    قطع آب،برق،گازدراین شرایط معنی ندارد
    قطع آب،برق،گازدراین شرایط معنی ندارد

    در کنار این نوع شرکت‌های که به ظاهر خصوصی بوده ولی در عمل دولتی هستند برخی شرکت‌های خدمات رسان بانکی با تمام ظرفیت در حال فعالیت به اصنافی هستند که یا باید تعطیل باشند و یا باید برای حفظ سلامتی مردم فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند فارغ از هرگونه دستورالعمل‌ کرونایی اقدام به اعزام نیرو برای کنترل میزان فعالیت دستگاه های پوز در اختیار داده شده به اصنافی که تعطیل  یا نیمه تعطیل بوده می کنند.

    لذا می‌طلبد مسؤلین ستاد مقابله با کرونا برخوردی جدی در شرایطی که گلستان در حال ورود به شرایط حاد و خطرناک است که سایر استانهای کشور از سه ماه قبل با این ویروس درگیر هستند با مدیران چنین دستگاه‌های خدماتی داشته باشند.

    شرکت‌های خدماتی همچون شرکت توزیع برق،آب،گاز و سازمان‌های بیمه‌گر از جمله مراکزی هستند که باید در این شرایط بحرانی همپای مردم و در کنار آنها باشند تا در مقابل‌شان.

    در جای دیگر که گزارش آن به این رسانه از سوی شهروندان رسیده نوع خدمات دهی بانک‌ها است هرچند انجام دورکاری و کاهش پرسنل و انجام امورات اداری با حداقل ظرفیت از سوی ستاد مقابله با کرونا تعریف و به تمام دستگاه‌ها و مراکز خدماتی ابلاغ شده اما اینکه برخی بانک ها با کارکرد یک روز در میان و آن هم با حضور حداقل نیرو در قبال این همه مشغله مردم که قطعاً یکی چک دارد و دیگری اقساط معوق بانکی امری است که میبایست به آن توجه و نگاه ویژه‌ای شود.

    شهروندی دیگر نیز از نحوه ثبت نام و ارجاع های معنی دار برخی پرسنل شرکت پخش فرآورده های نفتی می گوید: محل کسب من فاقد گاز طبیعی می باشد که میبایست برای گرم نمودن از نفت سفید استفاده کنم اما متاسفانه قادر به گفتن نوع برخورد برخی عزیزان شرکت نفت که ظاهرا در این دنیا زندگی نمی کنند با شهروندان نیستم که همه را برای انجام ثبت نام به کافی نتی که در این شرایط خود شخص مغازه دار به سختی جا می شد راهنمایی می کردن و وقتی به آنجا رفتم عده ای زیادی از هموطنان را با سنین مختلف جهت ثبت درخواست دیدم و بلافاصله به واحد روابط عمومی شرکت مذکور مراجعه نموده که در این بین با مدیر عامل شرکت برخورد داشته و قضایا را برای وی گفتم که وی با احضار بی اطلاعی از این موضوع برای دلجویی از بنده دستور دادند که کارم را در اداره انجام دهند.

    این جای سوال است که چگونه مدیرعاملی از عملکرد پرسنل خود اطلاع ندارد و آیا باید شاکی باشد که رسیدگی شود مگر پرسنل حقوق نمی گیرند که به امثال من ارباب رجوع خدمات دهند اگر نسبت به حقوق دریافتی خود ناراضی هستند اجازه دهند افرادی که نیازمند و دلسوز هستند پشت میز خدمت بنشیند.

    حال پس از گذشت ۱۲ روز از اعمال محدودیت ها امروز که گلستان با ۱۳ فوتی ۵۷۴ بستری می باشد نیز با تصمیم ستاد مقابله با کرونا یک هفته دیگر بر محدودیت های شهرهای قرمز گلستان افزوده شد کسبه های که دیگر توان تحمل فشار اقتصادی را نسبت به بدهکاری هایشان که مدام تحت فشار از سوی طلبکارهای که قاعدتا برخی آنها بانکها می باشند نبوده و از سوی دیگر برای سیر کردن شکم زن بچه شان با ترس یا غیر آن با شگردهای مختلف اقدام به باز نمودن کرکره محل کسب خود می کنند تا بتوانند زیر فشاری که از هر سو بر آنها بر آنها وارد می شود دوام بیاورند و قطعاً شهروندان و کسبه ما دارای قدرت درک نسبت به وضعیت موجود هستند.

    در این بین طی این مدت تعطیلی اصناف شاهد افزایش سرقتها نیز بوده ایم که در نوع خود شاید می توان گفت بی سابقه است هر چند گزارش آن هنوز توسط مراجع انتظامی و قضایی منتشر نگردیده و نمی توان آمار خاصی را نسبت به این موضوع منتشر کرد.

    لازم به ذکر است بر اساس گزارشات میدانی که توسط برخی شهروندان از پارک جنگلی النگدره گرگان نشان از سومدیریت و حضور دختران و پسرانی است که جهت تفریح و سرگرمی به آنجا ورود پیدا می کنند فارق از هرگونه مداخله و ممانعت از سوی مراکز نظارتی گویا ساعت ۱۶ النگدره گرگان میعادگاهی برای رسیدن عشق های پوشالی که آینده ای جز خاطرات بد نخواهد داشت می باشد.

    شهروندان ساکن در این محدوده می گویند ساعت ۴ عصر که میشود خیابان شده پارکینگی برای پارک خودروهای اینگونه افراد است که اگر باز بودن درب مغازه جوانی که به تازگی تشکیل زندگی داده و برای یک لقمه نان بدنبال روزی است برای حفظ سلامتی جامعه باید بسته باشد حضور دختران و پسران در این پارک جنگلی چه معنی می دهد .

    لازم به ذکر است که شهروندان ساکن در این خیابان منتهی به پارک جنگلی می گویند که هیچگونه نظارتی در ورود یا خروج خودروها به این بخش تفریحی گرگان وجود ندارد از سوی دیگر شاهد ارائه آمار افزایش بستری ها و مرگ و میر هستیم .

    از سوی دیگر افزایش قیمت کالاهای اساسی به بهانه گرانی با چراغ سبز مسئولینی که قول عدم افزایش و یا کمبود آن را داده بودند در شرایط موجود شبه برانگیز بوده و نیاز به تامل و تفکر دارد.

    لازم به ذکر است یکی از راههای که می توان به مردم و بویژه اصناف توسط دولت خدمات داد حذف مالیات کسبه برای مدت مذکور و نادیده گرفته شدن اقساط وامهای ست که می بایست در این ماه ها پرداخت شود همانند ماه های ابتدایی سال لحاظ گردد و عدم ترتیب اثر دادن به چک های که سر رسیدشان در این روزها است.

    اینکه اصناف تعطیل شوند اما فکری به حال روزشان نشود و اگر هم توجه ای هست با شرایط سخت و غیر قابل توجیه اقتصادی است که آن هم دارای شرایط و ضوابط خاصی است.

    اینجاست که باید مسؤلین نیز همانند اصناف و مردم در کنار مردم باشند تا در مقابل شان.

    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *