×
×

روزهای خانه‌نشینی، زندگی باکتاب

  • کد نوشته: 16017
  • ۱۳۹۹-۰۹-۱۳
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرناپلاس- کرونا سبک زندگی انسان‌ها را تغییر داد. از آنجایی که خانه امن‌ترین محیط برای افراد است، همه سعی می‌کنند زمان بیشتری را در آن بگذرانند. این در حالی است که پیش از این، ساعات بیشتری در خارج از خانه سپری می‌شد و در این روزهای خانه نشینی، کتاب یکی از امکانات تفریحی و آموزنده است که بدون خطر ابتلا به بیماری کووید۱۹، می‌توان مانند دوران قبل از همه‌گیری از آن استفاده کرد. البته در این دوران، انتخاب کتاب متناسب با زمان از اهمیت بیشتری برخوردار است.
    روزهای خانه‌نشینی، زندگی باکتاب
  • تبلیغ هدفمند

    در دورانی که انسان‌ها همراه با اعضای خانواده زمان بیشتری را در خانه می‌گذرانند، با استفاده از کتاب‌های روانشناسی و آموزش دهنده سبک زندگی می‌توان این دوران را با تعامل بیشتری با اعضای خانواده گذراند و تهدید همه‌گیری را به فرصت تبدیل کرد.

    روزهای خانه‌نشینی، زندگی باکتاب

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرناپلاس- کرونا سبک زندگی انسان‌ها را تغییر داد. از آنجایی که خانه امن‌ترین محیط برای افراد است، همه سعی می‌کنند زمان بیشتری را در آن بگذرانند. این در حالی است که پیش از این، ساعات بیشتری در خارج از خانه سپری می‌شد و در این روزهای خانه نشینی، کتاب یکی از امکانات تفریحی و آموزنده است که بدون خطر ابتلا به بیماری کووید۱۹، می‌توان مانند دوران قبل از همه‌گیری از آن استفاده کرد. البته در این دوران، انتخاب کتاب متناسب با زمان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

    احمد اکبرپور شاعر، نویسنده و طنزپرداز درباره لزوم توجه به کتاب‌های مناسب با شرایط خاصی که افراد در آن قرار گرفته‌اند، به خبرنگار ایرناپلاس گفت: شرایطی که براثر همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ پیش‌آمده، اهمیت کتابخوانی را بیشتر کرده ‌است. به این دلیل که عده‌ای به اجبار دور هم قرار گرفتیم در حالی که پیش از این، مدت طولانی کنار هم نبودیم، به همین دلیل در ابتدا کتاب‌هایی باید مورد توجه قرار بگیرد که این تعامل را به ما بیاموزد.

    او با بیان اینکه پیش از مطالعه کتاب‌هایی در حوزه رمان، شعر و ادبیات باید کتاب‌هایی خوانده شود که به افراد تعامل با فرزند، همسر و اطرافیان را آموزش بدهد، ادامه داد: مهم این است که در این شرایط تعامل با فرزندانمان را یاد بگیریم زیرا زمان بیشتری با کودکان و همسر خود هستیم. باید یاد بگیریم تا پیش از اینکه این گردهمایی تبدیل به تهدید شود، فرصتی برای یادگیری از یکدیگر و استفاده از توانمندی‌های یکدیگر ایجاد کنیم. این نخستین مرحله است؛ باید یاد بگیریم که این دوران متفاوت و عجیب را چگونه کنار هم زندگی کنیم.

    این نویسنده، همه کتاب‌های اریک فروم به‌ویژه کتاب‌های «هنر عشق ورزیدن» و «گریز از آزادی» و « ۱۰۰ رمان برگزیده معاصر» را برای دوران قرنطینه خانگی پیشنهاد داد.
     

    روزهای خانه‌نشینی، زندگی باکتاب
    روزهای خانه‌نشینی، زندگی باکتاب
    • در دام کتاب‌های بازاری و زرد نیفتید

    اگر می‌خواهید کتاب تهیه کنید و به‌ویژه به دنبال خرید کتاب‌های سبک زندگی هستید، باید دقت خود را بالا ببرید زیرا بازار کتاب‌هایی که تکثیر غیرمجاز شده‌اند در این روزها داغ است. با اینکه اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان در تهران اقدام‌های زیادی برای محو این بازار انجام داده اما هنوز در تهران و شهرستان‌ها شاهد فروش کتاب‌هایی هستیم که به صورت غیرمجاز تکثیر شده‌اند.
    اکبرپور دراین‌باره گفت: پیش از تهیه کتاب‌های سبک زندگی باید مواظب بود به دام کتاب‌های بازاری و زرد نیفتاد. افراد باید کتاب‌هایی تهیه کنند که مورد تائید رونشناسان شناخته‌شده و دانشگاه‌های ایران باشد.

    این نویسنده درباره چگونگی تشخیص کتاب‌های چاپ شده به صورت قانونی و غیرقانونی، توضیح داد: اگر کتابی با تخفیف بالایی عرضه می‌شود، باید به آن شک کرد. مردم می‌توانند پیش از تهیه کتاب، درباره آن جست‌وجو کنند. از ناشران مطرح و متخصصان شناخته شده کتاب بخرند. برای خرید ماشین با چند نفر مشاوره و در اینترنت جست‌وجو می‌کنیم اما برای خرید کتاب با کسی صحبت نمی‌کنیم و برای مثال در مترو کتابی با تخفیف بالا می‌بینیم و آن را تهیه می‌کنیم.

    • تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کنیم

    کسب آرامش و داشتن امید به آینده از مسائل اساسی در دوران همه‌گیری کروناست زیرا حجم اخبار منفی در جامعه نیز زیاد دشده و برای درک شرایط باید با اخبار پیش رفت.
    اکبرپور با بیان اینکه چه چیزی بهتر از کتاب می‌تواند این تهدید وحشتناک کرونا را به فرصت تبدیل کند؟ گفت: ادبیات کلاسیک ایران غنی و فوق‌العاده است، افراد می‌توانند داستان‌های معاصر را بخوانند و از ادبیات کودک برای فرزندان استفاده کنند؛ همه این امکانات می‌تواند کمک کند تا این دوران را به فرصت تبدیل کنیم.

    در کنار خواندن کتاب می‌توان از فیلم هم استفاده کرد. همچنین فرهنگ و سنت بازی‌ها را فراموش کردیم، حتی اگر بازی‌های قدیمی را به یاد نداریم، می‌توان از بازی‌های فکری روز برای گذر این دوران، کمک گرفت.

    • لذت کتاب‌خواندن را نمی‌توان فراموش کرد

    محدود شدن رفت‌وآمدها این امکان را برای مردم ایجاد کرد که زمان بیشتری بتوانند به کتاب‌خوانی اختصاص دهند. شاید آمار پاییزه کتاب سال ۹۹ نوید این را بدهد که توجه بیشتری به این مساله می‌شود.
    ایوب دهقانکار مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با پایان پانزدهمین دوره طرح‌های یارانه حمایتی از کتابفروشی‌ها با عنوان «پاییزه کتاب ۹۹» گفت: تعداد کتاب‌های فروخته‌شده در پاییزه امسال با افزایش ۴۳ درصدی به ۴۵۸ هزار و ۸۳۳ نسخه کتاب به‌مبلغ ۱۹۸ میلیارد و ۱۳۷ میلیون و ۵۹۱ هزار و ۷۳۰ ریال رسیده ‌است. در پاییزه کتاب ۹۸، ۳۲۰ هزار و ۹۸۶ نسخه کتاب به ‌مبلغ ۹۸ میلیارد و ۵۹۴ میلیون و ۵۹۸ هزار و ۳۹۷ ریال فروخته شده‌بود.

    به گفته این نویسنده، اگر افراد لذت ادبیات و لذت دانایی با کتاب را در دوران قرنطینه کنار هم تجربه کنند، به طور حتم در دوران پساکرونا نیز این کار را ادامه خواهند داد.

    • یکی از کالاهای تولید ملی، کتاب است

    نباید فراموش کرد، نویسندگانی که تولیدکننده کتاب برای ساخت لحظه‌های خوب هستند در دوران همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ شرایط سختی را پشت سر می‌گذارند. ا
    کبرپور درباره اینکه چه اقداماتی برای کم کردن خسارات وارده بر نویسندگان می‌توان انجام داد، گفت: اینجا وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار مهم است که چگونه از آثار تالیفی حمایت کند.
    وقتی شعار سال ایران «حمایت از کالای ایرانی» است، به این مساله توجه نمی‌شود که یکی از کالاهای تولید ملی، کتاب است. با توجه به اینکه کتاب‌های خوبی ترجمه شده‌اند اما باید راهکاری برای حمایت از کتاب‌های تالیف شده، در نظر گرفته شود.

    کتاب وسیله‌ای است که با کمک آن می‌توان از نظر روانی و جسمانی دوران همه‌گیری را به سلامت پشت‌سر گذاشت. کتاب‌هایی که شیوه انتقال بیماری و حضور امن در جامعه را به مخاطب آموزش می‌دهند و همچنین کتاب‌هایی که در شرایط پر از اضطراب جامعه، دقایقی لذت‌بخش برای مخاطب خود می‌سازند، همه می‌تواند به مردم برای گذر از این دوران کمک کنند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *