×
×

مدیر تعاون روستایی گلستان
۳هزارتن وش پنبه ازکشاورزان خریداری شد

  • کد نوشته: 16050
  • ۱۳۹۹-۰۹-۱۳
  • ۰
  • مدیر تعاون روستایی گلستان گفت که از ابتدای خرید توافقی وش پنبه در سال جاری تاکنون حدود سه هزار تُن از این محصول در راستای حمایت از تولیدکنندگان و توسعه زراعت پنبه از کشاورزان خریداری شد.
    ۳هزارتن وش پنبه ازکشاورزان خریداری شد
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر تعاون روستایی گلستان گفت که از ابتدای خرید توافقی وش پنبه در سال جاری تاکنون حدود سه هزار تُن از این محصول در راستای حمایت از تولیدکنندگان و توسعه زراعت پنبه از کشاورزان خریداری شد.

    ۳هزارتن وش پنبه ازکشاورزان خریداری شد

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین نورمحمد کوچکی اظهار داشت: خرید توافقی وش پنبه که از شهریورماه توسط شرکت تعاونی کشاورزی پنبه و دانه های روغنی منطقه گرگان آغاز شده است تا میانه دی ماه ادامه دارد.

    به گفته وی امسال سه مرکز خرید توافقی، وش پنبه را از کشاورزان استان تحویل می گیرند.

    طبق گزارش عبدالله هزارجریبی مسوول شرکت تعاونی کشاورزی پنبه و دانه های روغنی منطقه گرگان، امسال هر کیلوگرم وش پنبه بین ۹۰ تا ۱۱۷ هزار ریال از کشاورزان خریده می شود.

    سال قبل تعاون روستایی گلستان ۲ هزار و ۶۷۰ تن وش پنبه را از کشاورزان استان خریده بود.

    به جز شرکت تعاون روستایی، ۹ کارخانه فعال پنبه پاک کنی گلستان نیز وش تولیدی کشاورزان را با قیمت توافقی از آنان می خرند.

    سازمان جهادکشاورزی گلستان پیش بینی کرد در سال زراعی جاری از ۲۱ هزار هکتار سطح زیر کشت پنبه، حدود ۴۲ هزار تن وش تولید شود.

    کشت پنبه در گلستان هر ساله با مساعد بودن شرایط آب و هوایی از اردیبهشت ماه با ریختن بذر آغاز و با برداشت محصول از مهر تا اواخر دی ماه به پایان می رسد.

    گلستان در گذشته به دلیل زمین های فراوان زیر کشت پنبه و تولید زیاد این محصول به سرزمین طلای سفید مشهور بود که پس از چند سال وقفه بار دیگر کشت آن در حال رونق گرفتن است.

    استان مرزی گلستان دارای ۶۶۷ هزار هکتار زمین زراعی حاصلخیز است که هر ساله به زیر کشت محصولات زراعی مختلف از جمله پنبه می‌رود.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *