×
×

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی
کشاورزی استان بایدازمرحله سنتی عبوردهد

  • کد نوشته: 16080
  • ۱۳۹۹-۰۹-۱۳
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری، غلامرضا هوایی روز پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات دانشگاه بجنورد تاکید کرد: راه اندازی دانشکده کشاورزی از نیازهای اساسی و کاربردی این دانشگاه و نیز استان برای ارتقای بخش کشاورزی منطقه است.
    کشاورزی استان بایدازمرحله سنتی عبوردهد
  • تبلیغ هدفمند

     معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: کشاورزی استان نیازمند گذر از مرحله سنتی به نوین است و دانشگاه بجنورد باید به عنوان محور علمی این حرکت، وارد میدان شود.

    کشاورزی استان بایدازمرحله سنتی عبوردهد

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری، غلامرضا هوایی روز پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات دانشگاه بجنورد تاکید کرد: راه اندازی دانشکده کشاورزی از نیازهای اساسی و کاربردی این دانشگاه و نیز استان برای ارتقای بخش کشاورزی منطقه است.

    وی افزود: دانشگاه بجنورد باید به بخش تحقیقات کشاورزی و مسائل اصلاح ژنتیک وارد شود تا با فعالیت علمی، بخش کشاورزی استان پوست انداخته و توسعه یابد.

    هوایی از دانشگاه به عنوان شناسنامه استان یاد کرد و گفت: هرگونه تغییر و تحول در منطقه به کمک دانشگاه منطقه میسر می شود و بهترین راه توسعه از مسیر دانشگاه می گذرد.

    وی با اشاره به محصولات شاخص کشاورزی خراسان شمالی از جمله انگور، زعفران و نوغانداری، اظهار داشت: پیشنهاد تاسیس پایانه صادراتی و راه اندازی زنجیره ارزش این محصولات در سفر نایب رییس مجلس شورای اسلامی به خراسان شمالی مطرح شده است و مرکز تحقیقات کشاورزی دانشگاه بجنورد نیز باید برای جا انداختن و گسترش این طرح کمک کند.

    کشاورزی استان بایدازمرحله سنتی عبوردهد
    کشاورزی استان بایدازمرحله سنتی عبوردهد

    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی افزود: انتظار آن است که دانشگاه بجنورد با طرح های مطالعاتی خود، به حوزه اصلاح ژنتیک، صرفه جویی در میزان مصرف آب محصولات تولیدی این منطقه و همچنین کیفی سازی فعالیت های کشاورزی وارد شود.

    ایجاد فضای سبز و کاشت درختان مناسب با محیط و ایجاد منطقه جنگلی، بازنگری در طرح تفصیلی شهر و الحاق دانشگاه بجنورد به محدوده خدمات شهری شهرداری، طراحی و نصب نماد در مزار شهدای گمنام دانشگاه بجنورد تا ٢٢ بهمن ماه، بازگشایی مسیر انتهای شهرک ناوک به طول ۲.۵ کیلومتر تا دانشگاه بجنورد از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه بررسی شد.

    دانشگاه بجنورد که در سال ۸۴، یکسال پس از شکل گیری استان خراسان شمالی تاسیس شده است، اکنون با سه دانشکده علوم پایه، علوم انسانی و فنی و مهندسی،  اکنون دارای ۵۳ رشته در مقاطع دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی است.  

    استان خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این میزان ۳۰۰ هزار هکتار زراعی و مابقی باغی است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می کنند.

    کشاورزی با داشتن بیشترین جمعیت شاغلان در استان، به عنوان محور اصلی توسعه خراسان شمالی تعیین شده است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *