×
×

معاون درمان وزارت بهداشت در حاشیه سفر به استان های مرکزی و لرستان؛
فازمطالعاتی واکسن کرونای ایرانی آغازشده

  • کد نوشته: 16107
  • ۱۳۹۹-۰۹-۱۳
  • ۰
  • به گزاش بازار کسب کار آنلاین به نقل از وبدا، دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در ابتدا با سفر به شهر خمین از بخش های کرونایی و غیرکرونایی بیمارستان امام خمینی (ره) بازدید و ضمن عیادت از بیماران و ارزیابی روند ارائه خدمات به بررسی مشکلات و نیازمندی های موجود پرداخت.
    فازمطالعاتی واکسن کرونای ایرانی آغازشده
  • تبلیغ هدفمند

    دکتر جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت به همراه دکتر عباسی مشاور فنی حوزه معاونت درمان وزارت بهداشت و دکتر یوسفی مدیرکل دفتر ارزیابی فناوری، تدوین استاندارد و تعرفه خدمات سلامت، روز گذشته از مراکز درمانی معین کرونا در خمین، بروجرود، ازنا و الیگودرز بازدید کردند.

    فازمطالعاتی واکسن کرونای ایرانی آغازشده

    به گزاش بازار کسب کار آنلاین به نقل از وبدا، دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در ابتدا با سفر به شهر خمین از بخش های کرونایی و غیرکرونایی بیمارستان امام خمینی (ره) بازدید و ضمن عیادت از بیماران و ارزیابی روند ارائه خدمات به بررسی مشکلات و نیازمندی های موجود پرداخت.

    وی همچنین از پروژه های عمرانی این شهر همچون بخش مراقبت های ویژه و نیز ساختمان اقامتی پزشکان دانشکده علوم پزشکی خمین بازدید کرد.

    واکسن ایرانی کرونا در فاز مطالعه انسانی قرار دارد

    شرکت در جلسه هیات رییسه دانشکده علوم پزشکی خمین در خصوص مدیریت درمان بیماری کرونا از دیگر برنامه های این سفر بود.

    معاون درمان وزیر بهداشت در ادامه بازدید های استانی با سفر به استان لرستان از بیمارستان امام علی (ع) ازنا، بیمارستان شهید ولیان الیگودرز و  بیمارستان شهید چمران بروجرد بازدید کرد و در هریک از مراکز درمانی ضمن گفتگو با کادر درمان و عیادت از بیماران  به بررسی شیوه ارائه خدمات، شیوه اجرای پروتکل درمانی، بررسی تعدادی از پرونده های بیماران و نیازمندی های موجود پرداخت.

     وی در حاشیه این سفر گفت: در سطح شهرستان الیگودرز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و همت فرمانداری الیگودرز شاهد کاهش آمار بستری هستیم.

    وی در خصوص مراکز درمان بروجرد گفت: خوشبختانه کادر درمان شهرستان بروجرد بسیار خوب تلاش کردند و توانستند بزرگترین بیمارستان شهرستان را که بیمارستان جدیدی هم بود به بستری بیماران کرونایی اختصاص دهند تا مردم در این رابطه نگرانی نداشته باشند و همچنین توانستند به خوبی  پیک بزرگ کرونا را مدیریت کنند.

    وی گفت: بیمارستان امام خمینی(ره) و چمران هر دو فرسوده هستند و آمادگی داریم که بتوانیم برای ساخت بیمارستان جدید موافقت اصولی کسب کنیم اما لازم است سازمان برنامه و بودجه، نماینده شهرستان و رییس دانشگاه همکاری کنند تا ردیف بودجه برای آن تعریف شود.

     فازمطالعاتی واکسن کرونای ایرانی آغازشده
    فازمطالعاتی واکسن کرونای ایرانی آغازشده

    معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه خوشبختانه با رعایت کردن مردم و همت مسوولان روند رو به کاهش است افزود: تعداد بیمار ها کمتر شده و امیدوارم رعایت پروتکل‌ها در دستور کار مردم باشد و با نداشتن تجمعات و مهمانی خانوادگی و حذف رفت و آمدهای غیر ضروری از قرمز شدن شرایط جلوگیری شود تا کارهای روزانه مردم مختل نشود.

    دکتر جان بابایی گفت: اصلی‌ترین هدف ما کاهش مرگ و میر است تا به نقطه صفر برسد.

    وی در رابطه با وضعیت واکسن کرونا در کشور گفت:  واکسن کرونا در کشور ما نیز مانند همه کشورهای دیگر در فاز مطالعاتی و فاز انسانی است و باید تعداد قابل قبولی تزریق  انجام شود و نتیجه بخش باشد.

    معاون درمان وزارت بهداشت  عنوان کرد: زیر ساخت تولید واکسن در کشور خوب جلو رفته تا از دنیا عقب نماند. تلاش دولت نیز این است که بتواند از همه منابع خود استفاده کند و اگر واکسنی در دنیا تولید شد مردم محروم نمانند و دستور پیش‌خرید واکسن نیز داده ایم.

    وی در خصوص کیت‌های تشخیص سریع گفت: این کیت ها تولید داخل است و در تمامی شهرستان ها به تعداد کافی توزیع می‌شوند که سبب تسهیل بیماریابی در بخش سرپایی خواهد شد.

    معاون درمان وزیر بهداشت همچنین با اشاره به حمایت دولت در حوزه نیروی انسانی گفت: امسال واقعاً کار ویژه ای برای استخدام و جذب نیروی انسانی توسط دولت صورت گرفت.  انشاالله مجوز جذب و به کارگیری دیگری در دستور کار است تا  کمبودهای این حوزه برطرف شود.

    بنا بر این گزارش، دیدار معاون درمان وزیر بهداشت  با حجت‌الاسلام حسینی امام جمعه بروجرد از دیگر برنامه های سفر به استان لرستان بود.

    دکتر جان بابایی در این دیدار  گفت: شهرستان بروجرد به عنوان یک شهر مذهبی و فرهنگی از پتانسیل‌های بالایی برخوردار است و می‌تواند در همه زمینه‌ها رشد کند.

    معاون درمان وزیر بهداشت افزود: دانشگاه علوم پزشکی به همراه استانداری لرستان، زحمات و خدمات زیادی  داشته و بسیار خوب عمل کرده اند که قابل تقدیر است.

    وی ضمن تقدیر از حمایت‌های رهبر معظم انقلاب در همه زمینه‌ها درخصوص بیماری کرونا گفت: حمایت‌های رهبر معظم انقلاب از وزارت بهداشت موجب شده تا این‌وزارتخانه بتواند در کنترل و درمان بیماری در همه زمینه‌ها نسبت به بسیاری از کشورها پیشرو باشد.

    حجت الاسلام حسینی نیز ضمن تقدیر از خدمات و تلاش های شبانه روزی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در زمینه بیماری کرونا خدمات زیادی از سوی جامعه بهداشت و درمان به مردم ارائه شده که تقدیم دهها شهید، نمود انسان دوستی و ایثار در این راه بوده است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *