×
×

استاندار ایلام
این کاهش به معنای رفع خطر نیست

  • کد نوشته: 16162
  • ۱۳۹۹-۰۹-۱۴
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز پنجشنبه در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا همراهی، مشارکت و همکاری گسترده مردم استان ایلام در اجرای طرح محدودیت های‌ جدید برای مبارزه با ویروس کرونا را قابل تقدیر دانست و اظهار داشت: امروز شاهد تغییرات خوبی در وضعیت سه گانه شهرستان های قرمز، نارنجی و زرد در استان هستیم که این وضعیت بیشتر مربوط به تعطیلی دو هفته ای اعمال شده است.
    این کاهش به معنای رفع خطر نیست
  • تبلیغ هدفمند

     استاندار ایلام با اشاره به اجرای مطلوب طرح محدودیت های کرونا از اول آذرماه تاکنون گفت: در این مدت روند ابتلا و فوتی کرونا در استان سیر نزولی گرفته اما این به معنای رفع کامل خطر شیوع این ویروس نیست.

    این کاهش به معنای رفع خطر نیست

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز پنجشنبه در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا همراهی، مشارکت و همکاری گسترده مردم استان ایلام در اجرای طرح محدودیت های‌ جدید برای مبارزه با ویروس کرونا را قابل تقدیر دانست و اظهار داشت: امروز شاهد تغییرات خوبی در وضعیت سه گانه شهرستان های قرمز، نارنجی و زرد در استان هستیم که این وضعیت بیشتر مربوط به تعطیلی دو هفته ای اعمال شده است.

    وی افزود: شرایط استان ما تا قبل از اعمال محدودیت ها بسیار دشوار بود به طوری که  تعداد بستری های ناشی از کرونا قبل از اجرای محدودیت ها تا بیش از ۴۰۰ نفر هم فراتر رفت که اکنون این میزان به ۲۲۰ نفر کاهش یافته است.

    استاندار ایلام تاکید کرد: تعداد افراد فوتی نیز پیش از اجرای طرح محدودیت های جدید کرونایی از ۱۲ مورد فوتی در روز به سه مورد رسیده است.

    سلیمانی دشتکی یادآور شد: در مجموع و با اجرای صحیح و مطلوب محدودیت های کرونایی، استان ایلام از رده اول مبتلایان و سوم فوتی ها خارج و به وضعیت مطلوبی رسیده است.

    وی با اشاره به خروج وضعیت شهر ایلام از قرمز به وضعیت نارنجی اضافه کرد: این وضعیت در شهر ایلام تا روز گذشته قرمز بود و این نشان دهنده این است که اگرچه روند مبتلایان و افراد فوتی کرونا در استان سیر نزولی داشته اما این به معنای رفع کامل خطر شیوع این ویروس نیست و مردم همچنان باید با جدیت پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

    استاندار ایلام با بیان اینکه هم اکنون شهرستان آبدانان و چرداول در وضعیت قرمز هستند،تصریح کرد: محدودیت های کرونایی در این دو شهر همانند مصوبات قبلی تا خروج از وضعیت قرمز ادامه خواهد داشت.

    سلیمانی دشتکی با بیان اینکه محدودیت ها همانند تقسیم بندی شهرهای قرمز، نارنجی و زرد کماکان ادامه دارد، گفت: براساس این دستورالعمل ها با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا به صورت مرحله ای فعالیت برخی از مشاغل با رعایت پروتکل های بهداشتی از سر گرفته می شود اما گشایش فعالیت ها به معنای اتمام کرونا نبوده و خطر وجود دارد.

    وی با بیان اینکه تداوم گشایش فعالیت ها تنها در صورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی امکان پذیر است، گفت: سیاست دولت از سرگرفته شدن برخی فعالیت ها با رعایت دستورالعمل های بهداشتی است.

    استاندار ایلام ادامه داد: نباید اجازه عادی جلوه دادن شرایط داده شود بلکه باید با بخش هایی که نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بی توجه هستند با جدیت برخورد کرد و حساسیت احتمال ابتلا به ویروس کرونا را در مردم بالا برد.

    سلیمانی دشتکی تاکید کرد: چنانچه مردم پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و از حضور در اجتماعات و دورهمی ها بپرهیزند و بطور قطع به نقطه مطلوبی خواهیم رسید

    وی با بیان اینکه همه چیز بستگی بر رعایت اصول و پیروی از مصوبات ستاد ملی کرونا و دیدگاه های کارشناسی وزارت بهداشت دارد، از مردم خواست: تا همچنان محدودیت های پیش رو را جدی گرفته و تمامی پروتکل های کرونایی را رعایت کنند تا هر چه سریع تر بتوان ویروس کرونا را کنترل و شرایط اقتصادی و اجتماعی را به روال عادی بازگرداند.

    وی در خانه ماندن و پرهیز از حضور جمعی و عمومی را مهم ترین عامل جلوگیری از گسترش ویروس کرونا عنوان کرد و گفت : از مردم می خواهیم تا برای مدیریت و کنترل کامل این بیماری همراهی کنند.

    استاندار ایلام با تاکید بر ضرورت اتخاذ تدابیر به موقع از سوی فرمانداران طی جلسات و نشست های تخصصی، گفت: صدا و سیما، کمیته اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی نیز بستر سازی بسیار خوبی در این‌ مدت اجرای محدودیت ها داشته اند.

    اجرای دقیق طرح غربالگری عامل اصلی مهار کرونا

    استاندار ایلام با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی موسوم به غربالگری محله به محله گفت: در این طرح مبتلایان کرونا، اطرافیان آنها، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و کسانی که از طریق سامانه اعلام کرده ند که دارای علائم هستند توسط تیم‌های سیار پزشکی و سفیران سلامت رصد می‌شوند و سعی می‌شود از تردد و رفت آمد این افراد با تامین نیازهای آنها در سطح شهر جلوگیری شود.

    سلیمانی دشتکی تاکید کرد: کسانی که از نظر جا برای قرنطینه دچار مشکل هستند، می‌توانند در نقاهتگاه هایی که ایجاد شده است دوره درمان خود را سپری کنند.

    وی اضافه کرد: اگر افراد بیمار و اطرافیان آنها و کسانی که با این افراد ارتباط داشته اند، شناسایی کرده و از آنها تست بگیریم سریعتر به کنترل و مدیریت بیماری منجر می شود.

    وی اجرای طرح غربالگری را عامل اصلی در ریشه کنی ویروس کرونا عنوان کرد و یادآور شد: اگر این طرح را به خوبی اجرایی کنیم به طور قطع میتوانیم به وضعیت زرد و یا حتی سفید برسیم چرا که مراقبت کردن از جمعیت و آمار محدود بیماران، آسانتر از مراقبت همه جمعیت است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *