×
×

پروتکل‌هارعایت نشودوضعیت لرستان قرمزمی‌شود

  • کد نوشته: 16184
  • ۱۳۹۹-۰۹-۱۴
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین سیدموسی خادمی پنجشنبه شب درباره وضعیت لرستان پس از خارج شدن استان از وضعیت قرمز به نارنجی افزود: خوشبختانه با همکاری خیلی خوب مردم لرستان و با رعایت محدودیت های اعلام شده از اول آذرماه یعنی در ۱۰ روز گذشته لرستان به مرحله ای رسیده است که سه شهر خرم آباد، بروجرد و الشتر که در وضعیت قرمز بودند به نارنجی تبدیل شده است و اکنون تمام شهرهای لرستان در وضعیت نارنجی و فقط شهرستان چگنی در وضعیت زرد قرار دارد و این یک موفقیت و ناشی از همکاری خوب مردم است.
    پروتکل‌هارعایت نشودوضعیت لرستان قرمزمی‌شود
  • تبلیغ هدفمند

    استاندار لرستان گفت:چنانچه مردم در وضعیت نارنجی پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها را رعایت نکنند، ممکن است دوباره به وضعیت قرمز برسیم و اگر همچنان این پروتکل ها از سوی مردم رعایت شود، امکان زرد و سفیدشدن شهرهای لرستان وجود دارد.

    پروتکل‌هارعایت نشود وضعیت لرستان قرمزمی‌شود

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، سیدموسی خادمی پنجشنبه شب درباره وضعیت لرستان پس از خارج شدن استان از وضعیت قرمز به نارنجی افزود: خوشبختانه با همکاری خیلی خوب مردم لرستان و با رعایت محدودیت های اعلام شده از اول آذرماه یعنی در ۱۰ روز گذشته لرستان به مرحله ای رسیده است که سه شهر خرم آباد، بروجرد و الشتر که در وضعیت قرمز بودند به نارنجی تبدیل شده است و اکنون تمام شهرهای لرستان در وضعیت نارنجی و فقط شهرستان چگنی در وضعیت زرد قرار دارد و این یک موفقیت و ناشی از همکاری خوب مردم است.

    به گفته وی با توجه  به اینکه وضعیت نارنجی در شهرها هم پایدار نیست و می تواند شکننده باشد مردم نباید فکر کنند که وضعیت عادی شده است و پروتکل های بهداشتی، پرهیز از حضور در تجمعات و مراسم عزا و عروسی را رعایت نکنند.

    وی اضافه کرد: ویروس کرونا که وارد کشور و استان شده است علاوه بر اینکه جان و سلامت مردم را به شدت در معرض تهدید قرار داده است اقتصاد را هم  تهدید می کند، اینکه ما برای سلامتی  مردم، کسبه و بازاریان را محدود کنیم به طور یقین اقتصاد مردم و صاحبان اصناف دچار مشکل می شود و با تعطیلی ادارات هم کارهای مردم روی زمین می ماند و معتقدیم اگر مردم کمک کنند و وارد وضعیت عادی شویم به اقتصاد استان کمک می کنند.

    خادمی تاکید کرد: این سه شهر که از وضعیت قرمز به نارنجی تبدیل شده است، وارد محدویت های نارنجی می شود، تا پیش از این ورود پلاک های غیربومی به شهرها ی قرمز در سه شهرستان استان یک میلیون تومان برای متخلفان جریمه در نظر گرفته می شد اما اکنون چون وضعیت شهرهای ما نارنجی است برای ورود به همه شهرهای استان  ۵۰۰ هزارتومان جریمه دارد.

    وی با بیان اینکه در شهرهای قرمز تمامی کسب و کارهای سطح دو ، سه و چهار تعطیل بود، اظهار داشت: در سطح نارنجی فقط کسب و کار سطح سه و چهار تعطیل است و کسبه و بازاریان در سطح دو می توانند در شهرهای خرم آباد، بروجرد والشتر فعالیت کنند.

    استاندار لرستان ادامه داد: همچنین در شهرهای با محدوده قرمز ممنوعیت از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح اعمال می شود که این مصوبه در شهرهای بالای ۲۰۰ نفر جمعیت مانند شهرهای خرم آباد و بروجرد همچنان برقرار  است اما در شهرستان سلسله این محدودیت اعمال نمی شود.

    وی تصریح کرد: از مردم می خواهیم همچنان بر رعایت پروتکل های بهداشتی، عدم حضور در مجلس  عزاداری و پرهیز از برگزاری دورهمی و شب نشینی تاکید داشته باشند و این موضوعات را تعطیل کنند تا به وضعیت پایدار در استان برسیم.

    تا دهم آذرماه  ابتلای قطعی ۵۶ هزار و ۱۹۷ شهروند لرستانی به ویروس کرونا تایید شده است که از این تعداد یک هزار و ۱۵۰ نفر نیز جان باخته‌اند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *