×
×

چاق شویم؟اماباحفظ سلامتی

  • کد نوشته: 16216
  • ۱۳۹۹-۰۹-۱۵
  • ۰
  • جالب است بدانیم طبق نظریات کارشناسان، چاق شدن به مراتب سخت‌تر از لاغر شدن است؛ زیرا وزن اضافه کردن به روش صحیح به مراتب بیشتر از لاغری به مراقبت و دقت نیاز دارد. اگر به روش درست وزن اضافه نکنید ممکن است کبدتان چرب شود و به مشکلات قلبی و عروقی دچار شوید.
    چاق شویم؟اماباحفظ سلامتی
  • تبلیغ هدفمند

    چاق شدن هم مانند لاغر شدن، طرفداران خاص خود را دارد. همانطور که لاغری به روش صحیح می‌تواند برای سلامتی ما مفید باشد، چاق شدن به روش صحیح هم فواید خود را دارد.

    چاق شویم؟اماباحفظ سلامتی

    جالب است بدانیم طبق نظریات کارشناسان، چاق شدن به مراتب سخت‌تر از لاغر شدن است؛ زیرا وزن اضافه کردن به روش صحیح به مراتب بیشتر از لاغری به مراقبت و دقت نیاز دارد. اگر به روش درست وزن اضافه نکنید ممکن است کبدتان چرب شود و به مشکلات قلبی و عروقی دچار شوید.

    در ادامه شما را با مواد غذایی سالم و مجاز در رژیم غذایی اضافه وزن صحیح آشنا می‌کند. توصیه می‌شود که برنامه‌ی ورزشی مرتب روزانه داشته باشید. یک ساعت بعد از ورزش، بدن در سطح‌ بالای جذب مواد غذایی قرار دارد و می‌توانید از این فرصت طلایی برای اضافه وزن استفاده کنید؛ اما اگر در این ۱ ساعت مواد غذایی کافی نخورید ممکن است دچار کاهش وزن شوید.

    ۱. موز: یکی از میوه‌های پر کالری موز است که با مواد مغذی مورد نیاز موجب رشد ماهیچه و افزایش وزن می‌شود. شما مجاز هستید در روز تنها یک عدد موز مصرف کنید؛ زیرا با توجه به پتاسیم موجود در موز، مصرف بیشتر از یک عدد موز شما را عصبی و پرخاشگر می‌کند.

    ۲. شیر: شیر منبعی غنی از کلسیم است که به تراکم استخوان‌های شما کمک بسیاری می‌کند. در ضمن شیر، چربی قابل توجهی هم دارد که موجب افزایش وزن می‌شود. روزانه ۱ الی ۲ لیوان شیر به همراه عسل و وانیل می‌تواند در اضافه وزن کمک بسیاری کند..

    ۳. برنج: یکی از بیشترین مواد تشکیل دهنده برنج، نشاسته است که در بدن تبدیل به گلوکز می‌شود. سپس به صورت کربوهیدرات در اطراف شکم ذخیره شده و موجب چاقی می‌گردد.

    ۴. کره بادام‌زمینی: این کره بیشتر به ورزشکاران توصیه می‌شود؛ زیرا به علت دارا بودن چربی بالا، انرژی بیشتری برای ادامه ورزش به آنها می‌دهد. همچنین موجب اضافه وزن در افرادی که ورزش نمی‌کنند، می‌گردد.

    ۵. گوشت قرمز: گوشت قرمز بیشتر از گوشت سفید موجب افزایش وزن می‌شود؛ اما به علت تولید اسید اوریک در بدن توصیه نمی‌شود. می‌توانید در هفته ۲ الی ۳ وعده خود را به گوشت قرمز اختصاص دهید.

    ۶. میوه‌های خشک شده: میوه‌های خشک شده قند بیشتری دارند و موجب افزایش وزن می‌شوند.

    در این‌باره بخوانید:

    باید رژیم کتو را امتحان کنیم؟

    ۶ درمان خانگی برای کنترل فشار خون بالا

    ۷. سیب‌زمینی: سیب‌زمینی به علت دارا بودن مقادیر بالای نشاسته می‌تواند در افزایش وزن کمک بسیاری کند. سه روز در هفته، ۲ سیب زمینی سایز کوچک بعد از ورزش توصیه می‌شود.

    ۸. تخم‌مرغ کامل: شاید دیده باشید که ورزشکاران تنها سفیده تخم‌مرغ را می‌خورند. زرده تخم‌مرغ دارای کلسترول بالایی است که یک عدد آن در روز نقش خوبی در روند افزایش وزن خواهد داشت.

    ۹. کاکائو تلخ و ماهی‌های روغنی مانند سالامون نیز برای افزایش وزن سالم موثر هستند.

    منبع: هلث لاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *