×
×

رییس اداره حفاظت محیط زیست شیروان
پایش وکنترل۶زیستگاه آبی شیروان

  • کد نوشته: 16242
  • ۱۳۹۹-۰۹-۱۵
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین حمید فخرانی اظهار داشت: این زیستگاه ها واقع در سدهای بارزو و گلیل، استخرهای ذخیره آب رودخانه های تکمران، گلیان، کارخانه قند و بهنوش است که بیشترین محل تجمع پرندگان در سد بارزو شهرستان است.
    پایش وکنترل۶زیستگاه آبی شیروان
  • تبلیغ هدفمند

    رییس اداره حفاظت محیط زیست شیروان گفت: ۶ زیستگاه اصلی آبی این شهرستان خراسان شمالی برای مقابله و کنترل شیوع احتمالی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان پایش شد.

    پایش وکنترل۶زیستگاه آبی شیروان

    پایش وکنترل۶زیستگاه آبی شیروان
    پایش وکنترل۶زیستگاه آبی شیروان

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین حمید فخرانی اظهار داشت: این زیستگاه ها واقع در سدهای بارزو و گلیل، استخرهای ذخیره آب رودخانه های تکمران، گلیان، کارخانه قند و بهنوش است که بیشترین محل تجمع  پرندگان در سد بارزو شهرستان است.

    وی گفت: در این راستا سه گشت مشترک محیط زیست و شبکه دامپزشکی شهرستان کار پایش را تا پایان سال انجام خواهند داد.

    فخرانی افزود: اینک هیچ موردی از مرگ و میر پرندگان و یا تغییر رفتار آنها در زیستگاه‌های مشاهده نشده است اما،  پایش همچنان دارد.

    رییس اداره حفاظت محیط زیست شیروان گفت: اهالی ساکن در روستاهای مزبور در صورت مشاهده لاشه پرندگان و یا تغییر رفتار آنها، ضمن خودداری از تماس با لاشه پرندگان، موضوع را به ادارات محیط زیست شهرستان‌ها اطلاع دهند.

    فخرانی افزود: در ۲ سال گذشته هیچ موردی از آنفلوآنزای پرندگان در زیستگاه‌های طبیعی شهرستان گزارش نشده است.

    شهرستان شیروان با سه هزار و ۷۸۹ کیلومترمربع وسعت، از شمال به کشور ترکمنستان، از جنوب به شهرستان اسفراین، از شرق به شهرستان فاروج و از غرب به بجنورد محدود می‌شود.

    این شهرستان مناطق بکر طبیعی نظیر زو ارم و گلیان، بوستان شیرکوه، منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی، ییلاقات گیل‌نامانلو، بوانلو و نیز چپانلو را دارد که محل زیست انواع پرندگان است.

    منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی شیروان که در ‌ ۸۰کیلومتری شمال این شهرستان واقع شده و دارای آب و هوایی سرد و نیمه‌ خشک است، مهم ترین زیستگاه انواع پرندگان و همچنین کل و بز است.

    این منطقه از متنوع‌ترین زیستگاه‌های گونه‌های وحشی ایران و یکی از مهم‌ترین ذخیره گاه های زیستی و جانوری کشور محسوب می‌شود.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *