×
×

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی
ذخیره۱۱۷میلیون مترمکعب آب سدهای خراسان شمالی

  • کد نوشته: 16264
  • ۱۳۹۹-۰۹-۱۵
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین وحید واسطه اظهار داشت: بیشترین میزان ذخیره سازی سدها و بهترین وضعیت، مربوط به سد شیرین دره در شهرستان مانه و سملقان است به طوری که حدود نیمی از حجم آب ذخیره شده سدهای استان را به خود اختصاص داده است.
    ذخیره۱۱۷میلیون مترمکعب آب سدهای خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

     معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: اکنون ۱۱۷ میلیون مترمکعب آب در پشت سدهای استان ذخیره و حدود نیمی از مخازن آن پر است.

    ذخیره۱۱۷میلیون مترمکعب آب سدهای خراسان شمالی

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین وحید واسطه اظهار داشت: بیشترین میزان ذخیره سازی سدها و بهترین وضعیت، مربوط به سد شیرین دره در شهرستان مانه و سملقان است به طوری که حدود نیمی از حجم آب ذخیره شده سدهای استان را به خود اختصاص داده است.

    وی تصریح کرد: اکنون ۵۱ میلیون مترمکعب آب در سد شیرین دره ذخیره است.

    وی افزود: سد بارزو در شهرستان شیروان ۳۵ میلیون مترمکعب آب ذخیره دارد و در سایر سدهای استان میزان ذخیره آب کمتر از ۱۰ میلیون مترمکعب است.

    اکنون هشت سد با ظرفیت ۲۳۴ میلیون مترمکعب در استان در حال بهره برداری است.

    کاهش بارندگی نسبت به درازمدت 

    معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود درباره میزان بارندگی در استان گفت: در سال آبی جاری، میانگین بارش در ایستگاه های این شرکت ۳۲ میلیمتر گزارش شده است.

    وی خاطرنشان کرد: پارسال در این مدت ۲۶ میلی متر بارندگی در استان ثبت شده بود و این در حالی است که بارش این مقطع در درازمدت ۴۰ میلیمتر بوده است.

    وی با اشاره به میزان آبدهی رودخانه های استان گفت: بر اساس اطلاعات ایستگاه های اندازه گیری رودخانه های استان، در حوزه جاجرم، سد سومبار و حوزه کال شور روانابی ثبت نشده است.

    وی گفت: بیشترین دبی آب رودخانه، به میزان پنج مترمکعب در ثانیه از ایستگاه آغمزار در رودخانه اترک گزارش شده است، در بالادست سد شیرین دره در شهرستان مانه و سملقان، میزان آبدهی در ایستگاه این شرکت،   ۲ مترمکعب در ثانیه ثبت شده است.

    معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: میزان آبدهی رودخانه در ایستگاه باباامان هم ۱.۵ مترمکعب در ثانیه و در بالادست سد بیدواز  ۱.۳ مترمکعب گزارش شده است.

    میانگین بارندگی سالیانه خراسان شمالی ۲۴۰ میلی‌متر است. 

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *