×
×

بخوریم یا نخوریم؟
مرغ معضل است یاضایعات مرغ؟

  • کد نوشته: 16382
  • ۱۳۹۹-۰۹-۱۶
  • ۰
  • خیلی از تغذیه ها را به دلایلی از جمله ناسالم بودن به بدی شهرت داده اند و لذت مصرف آن را از ما گرفته اند . باورهای که البته با واقعیت چندان همسان نیست چرا که خیلی از مواد مغزی که موارد منع مصرف آن بنا به هر دلیلی صادر شده است از سیستم ایمنی سالم پشتیبانی می کنند و حکم التیام زخم و کمک به آن را دارد و سرشار از پروتئین و مواد معدنی هستند و می توانند یک مکمل سالم باشد و به میزان قابل توجهی ,گزینه ی خوبی برای درمان بسیاری از بیماری ها برای نتایج بهتر هستند.
    مرغ معضل است یاضایعات مرغ؟
  • تبلیغ هدفمند

    گزارش های زیادی در مورد خطرات مصرف گوشت ,آب , پاستیل,نمک, شیر, برنج, شکر, میان وعده, چربی حیوانی,قهوه,چای و هزاران موادغذایی دیگر وجود دارد که یا باید از مصرف  آن اجتناب بورزیم یا بی خیال؛ همه چی مصرف کنیم و یک لیوان آب هم روی آن.

    مرغ معضل است یاضایعات مرغ؟

    بخوریم یا نخوریم؟

    خیلی  از تغذیه ها را به دلایلی از جمله ناسالم بودن به بدی شهرت  داده اند و لذت  مصرف  آن را از ما گرفته اند . باورهای که البته با واقعیت چندان همسان نیست  چرا که خیلی از مواد مغزی که موارد منع مصرف آن بنا به هر دلیلی صادر شده است از سیستم ایمنی سالم پشتیبانی می کنند و حکم التیام زخم و کمک به آن را دارد و سرشار از پروتئین و مواد معدنی هستند و می توانند یک مکمل سالم باشد و به میزان قابل  توجهی ,گزینه ی خوبی برای درمان بسیاری از بیماری ها برای نتایج بهتر هستند.

    تناقض و دوگانگی های  مصرفی که بوجود آمده است  درست است که تحقیقات ثابت کرده اند که حل معما ,فوق العاده برای مغز مفید است ,ذهن ر ا تیزتر می کند, حافظه را بهبود می بخشد وبه ما می آموزد که به جزییات کوچک توجه کنیم, سرگرم می کند و ذهن را به چالش می کشد اما در حد همان چالش ذهن و سیستم ایمنی ما را باقی می گذارد .

    درست مثل اینکه بپرسم اول مرغ بوده یا تخم مرغ ؟ بعد هنوز به جواب قطعی در این خصوص نرسیده  ایم پرسش های بعدی را هم با چالش سنگین تر به همراه مشکلات آن مطرح کنیم .

    شاید در حال حاضر این سوال در ذهن شما پیش آمده باشد که این نویسنده  یا خبرنگار محترم  اصل ماجرای ذهنی اش چه می توتاند باشد که اینگونه  گلچین گلچین نطق می کند .

    راستش  چند روز پیش به همراه دو تن از دوستان , دم دمای غروب برای خرید مرغ وارد بازار معروفی شدیم خیلی جالب بود چند ساعت  جلوتر از آن دم دمای غروب  اعلام کرده بودند که مرغ  شده کیلویی ۳۵۰۰۰هزار تومان , وای از آن صفی که ایجاد شده بود  و مرغی  که آهنگ جدایی ساز کرد وناگهان از سفره پرواز و زندگی را  از نبود خود برای ما جهنم کرد و اسباب سکته ها را فراهم ….. هرچی در مورد آن بگویم  زیاده روی می شود  وبدتر از آن صفی بود که برای ضایعات این مرغ ایجاد شده بود .

    بنده خدایی  که در دو سه قدمی من ایستاده بود  تقاضای سه کیلو ضایعات مرغ برای دوتا سگ خود کرد که با نداریم آقای فروشنده  روبه رو شد و همین امر نداریم  این جوان سی و هفت هشت ساله را خشمگین کرده بود که: آقا این چه وضعشه, هر چی سنگه  پای  لنگه, به دل بخواه خودتان ضایعات  می فروشین و…پدر مردم ودر آورین. مسئول بیشتر بیماریهای موجود  امثال شماها هستین , من می دونم  این ضایعات  رو به کی و کجا می فروشین و..و..و…این شد که نظر ما از خرید مرغ برگشت و رفتیم سراغ گزارش ضایعات مرغ.

     با توجه به نکات بهداشتی و سلامتی که  در حوزه سلامت  وجود دارد  مصرف مرغ با ضایعات آن مضر است یا مفید ؟ در کل  مصرف بکنیم یا نکنیم….

    برخی خانواده ها پوست مرغ را از قسمت های دیگر آن مضرتر می دانند و بر ان باورند که چربی   زیر پوست  مرغ حاوی هومرمون است و عامل اصلی رویش موهای زائد , جوش, کیست  تخمدان در بدن خانم ها و ود آقایان باعث نارسایی در هورمون جنسی و در کودکان موجب افزایش وزن می شود هرچند از نظر علمی هم ثابت شده است داروهای آنتی بیوتیکی , فلزات  ,سموم و افت هایی که همراه دانه های جو و ذرت به جیره ی غذایی مرغ افزوده می شود در بافت های نرم و پرچرب همچون  پوست,جگر, سنگدان….رسوب  و مصرف آن باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن افزایش کلسترول بر خون هم می شود .

    مصرف غیر مجاز و بدون نسخه انواع آنتی بیوتیک ها و دارو های شیمیایی برای مهار بیماری های عفونی و کنترل بیماری های انگلی و ویروس باعث عوارض مختلف دیگری همچون سرطان زایی , جهش زدایی ,مسمومیت وایجاد آلرژی می شودکه مهمترین عارضه یآن مقاومت دارویی به انواعی از آنتی بیوتیک ها ست که موجب کم یابی اثر شدن آن در بدن مصرف کننده  می شود.

    جالب است بدانیم با وجود این همه مضرات  و افزودنی های غیر مجاز که بیشتر کبابی ها و رستوران ها و تولید کنندگان سوسیس  و کالباس  از آن استفاده  می کنند  واغلب هم به صورت خمیر مرغ و برای جلوگیری از فاسد شدن , ترکیبات آنتی بیوتیکی و کلر می زنند  و برای پف  کردن آن از جوش  شیرین استفاده می کنند و در بررسی هایی  هم مشخص شده برخی از سوسیس و کالباس های موجود  در بازار از بافت های غیر مجاز مثل تاج خروس و پوست  مرغ تهیه شده اند. با همه ی اینها بازهم سر دوراهی قرار داریم که آیا  مضرند یا مفید؟.

    با اینکه چندین بار از سمت سازمان غذا و دارو خبر ممنوعیت استفاده از خمیر مرغ در سوسیس و کالباس  اعلام و از چرخه ی تولید حذف  و مرغوب نبودن آن مشخص شد اما  از زبان بعضی  از فروشندگان مرغ و مشتریان آن شنیده می شود به بهانه ی خرید ضایعات مرغ برای سگ و گربه به قیمت …. به برخی از تولیدکنندگان سوسیس و کالباس ,کبابی ها ضایعات  مر غ ارائه می دهند و چندان کنترلی هم بر این قضایا نمی شود.

    این درست است  که  پوست مرغ دارای مقداری چربی است و به گفته ی دانشکده سلامت عمومی هاوارد ,بسیاری اوقات چربی موجود در غذاهای حیوانی چربی اشباع شده است که در صورت  زیاده روی , کلسترول و خطر بیماری های قلبی  را افزایش می دهد اما اکثر چربی موجود در پوست مرغ چربی های غیر اشباع مفید برای قلب است  اما حقیقتا باید گفت که در کشور ما پر مصرف ترین   موادغذایی مرغ است و بیشتر مردم به غیراز قسمت های اصلی مرغ  از انواعد بخش های آن مانند بال و گردن , دل وجگر, سنگدان, پوست ,دنبالچه و پای مرغ را مصرف می کنند که به قولی برای سلامتی مضر است

    پوست مرغ, دنبالچه,سنگدان ….به خاطر کالری بالا, آنتی بیوتیک های مصرفی, فلزات سنگین ,سموم و آفت کش ها و داشتن چربی بالا برای همه ی رده ی سنی   مضر است  و مصرف آن سبب بروز عوارضی مانند بیماریهای قلبی و عروقی, افزایش چربی خون و کلسترول بالا, رشد کیست در رحم , آکنه های شدید پوستی , چاقی و اضافه وزن  می شودو منع مصرف چنین فراورده هایی اعلام می شود .

    حال با توجه به توضیحات ارائه شده  به نظر شما مرغ معضل است یا ضایعات مرغ. اول مرغ بوده یا تخم مرغ ؟

    ای فدای ژامبون رنگین تو       سوپ های داغ و آن ته چین تو

    از فراقت قلب بشقابم شکست         قاشق و چنگال من در غم نشست

    زندگی بی تو جهنم می شود       سکته  ,اسبابش فراهم می شود

    ای فدای قد قدایت ….             این دل و جانم فدایت …..

    دستمان از گوشت دور است ای نگار        پس تو دیگر اشکمان را در نیار……

    نویسنده: سهیلا علاالدین
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *