×
×

کرونا را جدی بگیریم
نگاهی به خسارتهای کروناوبرهم زدن وضعیت بازار

  • کد نوشته: 16385
  • ۱۳۹۹-۰۹-۱۶
  • ۰
  • در این روزها که به دلیل شرایط کرونایی هر روز محدودیت های جدیدی اعمال می شود بازاریان از وضع موجود بسیار ناراضی هستند و خسارت زیادی به کسب و کار آنها وارد شده است، چک های برگشتی ، حساب های مسدود و آینده کاری شکست خورده سبب شده تا آنها کسانی باشند که بیشترین لطمه را از وضع موجود ببینند(علاوه بر کسانی که خسارت جانی دیده اند)
    نگاهی به خسارتهای کروناوبرهم زدن وضعیت بازار
  • تبلیغ هدفمند

    هنگامه خاندوزی خبرنگار بازار کسب کار ، تقریبا یکسال است که کرونا مهمان ناخوانده جهان شده و در این یکسال خسارتهای جبران ناپذیر جانی و مالی بر دنیا تحمیل کرده است،  در این میان کشور ما ایران نیز از این مسئله در امان نبوده است و در این روزها که روزهای سرد زمستانی را در پیش رو داریم هر روز شاهد پیشروی این بیماری در کشور هستیم از این رو ستاد ملی مبارزه با کرونا محدودیت های کرونایی را اعمال کرد که به موجب آن به جز موارد ضروری بسیاری از کسب و کارها به حالت تعلیق در آمدند.

    نگاهی به خسارتهای کروناوبرهم زدن وضعیت بازار

    کرونا را جدی بگیریم

    در این روزها که به دلیل شرایط کرونایی هر روز محدودیت های جدیدی اعمال می شود بازاریان از وضع موجود بسیار ناراضی هستند و خسارت زیادی به کسب و کار آنها وارد شده است، چک های برگشتی ، حساب های مسدود و آینده کاری شکست خورده سبب شده تا آنها کسانی باشند که بیشترین لطمه را از وضع موجود ببینند(علاوه بر کسانی که خسارت جانی دیده اند)

    این در حالی است که در گوشه گوشه شهر و حتی جاده های خروجی و ورودی اطراف شهر شاهد آن هستیم که دستفروشان به کار خود ادامه می دهند در حالی که باعث تجمع می شوند هیچ گونه فاصله اجتماعی نیز رعایت نشده است.

    از سوی دیگر به دلیل عدم کنترل قیمت هاو تنش های که در بازار به وجود می آید مردم برای تامین مایحتاج روزانه به فروشگاه ها هجوم می آورند و همین امر نیز سبب می شود که شاهد تجمع و شلوغی فروشگاه های زنجیره ای باشیم و در بین این همهمه ها رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های کرونایی فراموش می شود

    هر چند که با اعمال این محدودیت ها شرایط کنترل کرونا بسیار بهتر از قبل شده اما باید تمهیدات بیشتری  و بهتری در نظر گرفت تا امروز بعد از گذشت یکسال بتوانیم از شیوع بیماری علاج ناپذیر جلوگیری کنیم.

    ·       پلمب ۶۱ واحد صنفی متخلف

    به گزارش بازار کسب و کار و به نقل از روابط عمومی فرمانداری گرگان محمد حمیدی اظهارکرد: طی ۱۲ روز گذشته و با آغاز اجرای طرح تعطیلی مشاغل گرو دو، سه و چهار، ۶١ واحد صنفی متخلف به علت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و پذیرش مشتری در واحد صنفی خود پلمب شدند.

    وی افزود: در ١٢ روز گذشته بیش از ٢٧ هزار و ٨۵٠ بازرسی از واحدهای صنفی در سطح شهرستان گرگان صورت گرفته که در این بازرسی به هزار و ٨١٢ واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی تذکر داده شده و همچنین ۶١ مورد هم پلمب شده است.

    حمیدی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای واحدهای صنفی الزامی است، ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا اصناف گرگان ملزم به رعایت پروتکل بهداشتی هستند.

    وی خاطرنشان کرد: شهروندان هرگونه تخلف و یا عدم رعایت نکردن پروتکل بهداشتی از سوی اصناف می‌توانند با شماره‌ ١٩٠ تماس حاصل کنند و این شبکه ظرف مدت ۴٨ ساعت با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد.

    ·       محدودیت های هوشمند بر میزان فوتی های کرونایی تاثیر گذار بود

    حق شناس گفت: براساس مصوبه ستاد کرونا محدودیت های هوشمند مقابله با کرونا به مدت یک هفته دیگر در استان گلستان تمدید شده است.

    به گزارش بازار کسب و کار و به نقل از خبرگزاری شبستان، «هادی حق شناس» (جمعه ۱۴ آذر) اظهار کرد: همانطور که ستاد ملی کرونا اعلام کرده برای اینکه از نتیجه محدودیت های هوشمند اطمینان حاصل شود مجبور هستیم محدودیت های هوشمند مقابله و پیشگیری از کرونا را به مدت یک هفته دیگر اجرا کنیم.

     استاندار گلستان بابیان اینکه این محدودیت ها در شهرهای قرمز و نارنجی استان اعمال می شود، تاکید کرد: همچون دو هفته گذشته ورود و خروج خودروها به شهرهای قرمز و نارنجی استان ممنوع است و متخلفان اعمال قانون خواهند شد.

    حق شناس یادآور شد: از مردم شریف استان برای صبوری و رعایت این پروتکل های بهداشتی و از عواملی که ناظر بر اجرا بودند تشکر می کنم، در استان همه مردم به ویژه کسبه پروتکل ها را رعایت کردند و ارزیابی همه دستگاه های اجرایی این بود که بیش از ۹۰ درصد پروتکل هایی که در محدودیت های هوشمند در نظر گرفته شده بود در استان رعایت شده است.

    وی تاکید کرد: همان تعداد اندکی که این پروتکل ها را رعایت نکردند شرایط استان را در وضعیت شکننده قرار داده است و نمی توانیم بیان کنیم استان از شرایط قرمز خارج شده است.

    استاندار گلستان ابراز داشت: با رعایت پروتکل ها در دو هفته گذشته تعداد عزیزانی که از دست دادیم کاهش یافته است و آمارهای سه روز گذشته نسبت  به سه روز ابتدای طرح نشان می دهد که ۴۰ درصد میزان فوتی های کرونایی در استان کاهش یافته است.

    ·       ابعاد آسیب زنندگی کرونا گسترده تر از هشت سال جنگ تحمیلی

    مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه نینوا گلستان گفت: ابعاد آسیب زنندگی کرونا گسترده تر از هشت سال جنگ تحمیلی بوده است.

    اسماعیل مقصودلو صبح پنج شنبه در مراسم افتتاحیه متمرکز طرح شهید سلیمانی اظهارکرد: ابعاد آسیب زنندگی این ویروس نحس طی ۱۰ ماه گذشته حتی از جنگ تحمیلی هشت ساله هم گسترده‌تر بوده است.

    وی افزود: چکیده طرح شهید سلیمانی بر مبنای این است که نگذاریم ویروس ما را مدیریت کند و اقداماتی را به کار بگیریم تا بحران توسط ما مدیریت شود.

    مقصودلو بیان کرد: تقویت و تشدید نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری‌های اجتماعی از جمله اهدافی است که باید در قالب طرح درست اجرایی شود.

    وی گفت: تاکنون هزار و ۵۲۸ تیم در سه عرصه مراقبتی، نظارتی و حمایتی در این طرح ساماندهی شده‌اند.

    مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه نینوا گلستان اضافه کرد: افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای، افراد مشکوک و کسانی که نتیجه تست آنها مثبت شده، تحت رصد و شناسایی تیم‌های نظارتی طرح شهید سلیمانی قرار خواهند گرفت تا زنجیره انتقال ویروس منقطع شود.

    همه مسئولان این روزها در تلاش هستند تا بتوانند آمار مرگ و میر ناشی از کرونا را کمتر کنند و شرایط بهتری را

    اگر محدودیتهای کرونایی همچنان ادامه داشته باشد و در کنار آن تعدادی اندک این مسئله را سهل انگاری بگیرند مطمئننا نمی توانیم شاهد کنترل بیماری کرونا باشیم پس برای اینکه بعنوان انسان های که همه داخل یک کشتی نشسته ایم و برای نجات جان خود و عزیزانمان نیاز است که به دستورالعمل ها احترام بگذاریم و مصوبات ستاد کرونا را رعایت کنیم تا هم به سلامت خود کمک کرده باشیم و هم شرایط جامعه به حالت عادی بگردد تا کسب و کارها به فنا نروند.

    نویسنده: هنگامه خاندوزی
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *