×
×

مدیر پایانه مرزی آستارا
افزایش۱۱درصدی تردد کامیون‌هادرمرزآستارا

  • کد نوشته: 16415
  • ۱۳۹۹-۰۹-۱۷
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین منصور بابایی اظهار کرد: بار بیشتر کامیون های صادراتی محصولات کشاورزی است و با پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا، صادرات از مرز آستارا رونق گرفته است.
    افزایش۱۱درصدی تردد کامیون‌هادرمرزآستارا
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر پایانه مرزی آستارا گفت: ۶۱ هزار و ۸۰۰ دستگاه کامیون داخلی و خارجی از ابتدای سال جاری تا ۱۵ آذرماه برای صادرات و واردات کالاها از این مرز تردد کرده‌اند و این رقم نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش یافته است.

    افزایش۱۱درصدی تردد کامیون‌هادرمرزآستارا

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین منصور بابایی اظهار کرد: بار بیشتر کامیون های صادراتی محصولات کشاورزی است و با پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا، صادرات از مرز آستارا رونق گرفته است.

    وی ادامه داد: پیش از شیوع کرونا روزانه سه هزار نفر از مرز آستارا تردد می کردند، اما اکنون فقط کامیون های باری برای صادرات و واردات کالاها عبور و مرور می کنند.

    گفتنی است؛ از دو ماه قبل به دلیل اعمال محدودیت گمرکی از سوی جمهوری آذربایجان، کامیون های صادرات و واردات بار در مرز آستارا معطل می شوند و با وجود پیگیری و تلاش های مسئولان امر، صف کیلومتری کامیون ها از مقابل پایانه بار تا درب گمرک آستارا همچنان ادامه دارد.

    مدیر پایانه مرزی آستارا در خصوص طرح های توسعه محوطه و بهسازی پایانه اظهار کرد: در خیابان منتهی به پایانه مرزی به جدول کشی و تامین روشنایی، ساماندهی پارکینگ خودروهای سبک و در ضلع غربی خیابان گمرک به تعریض، رنگ آمیزی، زیباسازی و استقرار صرافی اقدام شده است.

    بابایی ادامه داد: بهسازی سالن مسافری پایانه مرزی در دستور کار است و مطالعات اولیه آن انجام شده و ۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیز برای مرحله نخست آن اختصاص یافته است.

    وی گفت: بهسازی سیستم های گرمایشی و سرمایشی نیز در دست پیگیری است و امسال با صرف ۱۱ میلیارد ریال، رمپ خروج از کشور در حدفاصل واحد گذرنامه و پل مرز و همچنین ۲۴ چشمه سرویس بهداشتی ساخته شده است.

    شیوع کرونا که جهان را در گیر خود کرده، در تردد بین مرزی و بخش های اقتصادی همه کشورها تاثیرات منفی گذاشته است.

    شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و از مراکز مهم صادرات و واردات کشور است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *