×
×

مدیر امور آب و فاضلاب منطقه گنبدکاووس
هزینه۱۳۰۰میلیاردریالی برای آب شرب گنبدکاووس

  • کد نوشته: 16451
  • ۱۳۹۹-۰۹-۱۷
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین حسین سعیدی‌راد اظهار داشت: از مجموع این مبلغ، ۸۵ درصد در مناطق روستایی و ۱۵ درصد نیز در مناطق شهری این شهرستان هزینه شده و در نتیجه آن هم اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت ۱۶۰ هزار نفری شهر گنبدکاووس و ۶۰ درصد جمعیت ۲۰۰ هزار نفری مناطق روستایی این شهرستان از آب شرب پایدار بهره‌مند هستند.
    هزینه۱۳۰۰میلیاردریالی برای آب شرب گنبدکاووس
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر امور آب و فاضلاب منطقه گنبدکاووس گفت که از سال ۹۲ تا نیمه نخست امسال حدود هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برای تامین و پایداری آب شرب مناطق روستایی و شهری این شهرستان مرزی هزینه شد.

    هزینه۱۳۰۰میلیاردریالی برای آب شرب گنبدکاووس

    هزینه۱۳۰۰میلیاردریالی برای آب شرب گنبدکاووس
    هزینه۱۳۰۰میلیاردریالی برای آب شرب گنبدکاووس

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین حسین سعیدی‌راد اظهار داشت: از مجموع این مبلغ، ۸۵ درصد در مناطق روستایی و ۱۵ درصد نیز در مناطق شهری این شهرستان هزینه شده و در نتیجه آن هم اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت ۱۶۰ هزار نفری شهر گنبدکاووس و ۶۰ درصد جمعیت ۲۰۰ هزار نفری مناطق روستایی این شهرستان از آب شرب پایدار بهره‌مند هستند.

    وی بابیان اینکه درصد بهره‌مندی مردم روستاهای گنبدکاووس از آب شرب پایدار در سال ۹۲ حدود ۵۱ درصد در ۱۳۸ روستا بود گفت که این رقم در حال حاضر به حدود ۶۰ درصد در ۱۵۴ روستا افزایش یافته است.

    وی ادامه داد: با تکمیل پروژه‌های در دست ساخت، شاخص بهره‌مندی مناطق روستایی گنبدکاووس از آب شرب پایدار حداقل پنج درصد بیشتر خواهد شد.

    مدیر امور آب و فاضلاب منطقه گنبدکاووس به سد درحال ساخت نرماب چهل چای مینودشت نیز اشاره کرد و ادامه داد: با بهره‌برداری از این سد حداقل ۱۵ تا ۲۰ درصد دیگر از جمعیت مناطق روستایی این شهرستان از آب شرب پایدار بهره‌مند خواهند شد.

    به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی سد نرماب چهل چای که از سال ۱۳۹۰ با اعتبار اولیه چهار هزار میلیارد ریال بر روی سه رودخانه “نرماب، چهل چای و خرمالو” شهرستان مینودشت واقع در شرق گلستان آغاز شده، به گفته مسوولان قرار است، اوایل سال آینده آبگیری شود.

    حجم مخزن این سد ۱۲۵ میلیون متر مکعب است که تامین آب شرب چهار شهر و ۱۳۰ روستا یکی از اهداف مهم احداث آن به شمار می رود.

    سعیدی راد گفت: درحال حاضر از ۱۷۲ روستای دارای کد شناسایی گنبدکاووس ۱۵۴ روستا از آب شرب سالم استفاده می کنند و به ۱۸ روستا و ۶ نقطه جمعیتی دیگر این شهرستان با تانکر به‌صورت سیار آبرسانی می‌شود.

    به گفته وی، درحال حاضر مدیریت امور آب و فاضلاب گنبدکاووس ۶۰ هزار مشترک شهری و ۳۶ هزار مشترک روستایی دارد.

    سعیدی راد به طرح های در دست ساخت آب و فاضلاب گنبدکاووس اشاره کرد و گفت: ۹ پروژه حوزه آب شرب روستایی این شهرستان با اعتبار تقریبی ۸۸ میلیارد ریال درحال ساخت که با افتتاح این پروژه‌ها، مشکل تنش آبی ۲۰ روستای واقع در بخش مرکزی و داشلی برون برطرف خواهد شد.

    شهرستان گنبدکاووس حدود ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *