×
×

مدیر آموزش و پروش رازوجرگلان
افزایش۲۳درصدی دسترسی به شبکه شادتوسط مرزنشینان

  • کد نوشته: 16606
  • ۱۳۹۹-۰۹-۱۹
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین عباس رضایی اظهار داشت: تا سه ماه پیش میزان دسترسی دانش‌آموزان رازوجرگلانی به اینترنت و فضای مجازی تنها ۲۰ درصد بود ولی با اقدامات صورت گرفته، این دسترسی بیش از ۱۰۰ درصد گسترش یافته است.
    افزایش۲۳درصدی دسترسی به شبکه شادتوسط مرزنشینان
  • تبلیغ هدفمند

     مدیر آموزش و پروش رازوجرگلان گفت: دسترسی دانش‌آموزان این شهرستان مرزی به شبکه اجتماعی دانش‌آموزی (شاد) تا تابستان امسال تنها ۲۰ درصد بود که اکنون به ۴۳ درصد رسیده است.

    افزایش۲۳درصدی دسترسی به شبکه شادتوسط مرزنشینان

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین عباس رضایی اظهار داشت: تا سه ماه پیش میزان دسترسی دانش‌آموزان رازوجرگلانی به اینترنت و فضای مجازی تنها ۲۰ درصد بود ولی با اقدامات صورت گرفته، این دسترسی بیش از ۱۰۰ درصد گسترش یافته است.

    وی با اشاره به افزوده شدن ۶ دستگاه آنتن بی تی اس در روستاهای رازوجرگلان برای تکمیل زیرساخت های ارتباطی، اظهار داشت: با اجرای برخی از تعهدات اداره کل مخابرات خراسان شمالی برای به روزرسانی برخی از آنتن های روستایی و افزایش پوشش اینترنتی شهرستان،  میزان دسترسی دانش آموزان به شبکه اجتماعی شاد، به ۶۵ درصد افزایش خواهد پیدا کرد.

    رضایی با بیان اینکه هم اکنون تمامی کلاس های آموزشی مدارس شهرستان به شکل مجازی برگزاری می شود، یادآور شد: آموزش دانش آموزانی که فاقد گوشی هوشمند هستند یا به شبکه شاد دسترسی ندارند از طریق درسنامه های ارسالی و یا برنامه های درسی صدا و سیما دنبال می شود.

    وی با اشاره به کاهش ترک تحصیل دانش آموزان این شهرستان مرزی در سال تحصیلی جاری، خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه ۱۳ مدرسه استثنایی در شهرستان وجود دارد، امسال تنها حدود ۴۰ دانش آموز معلول و دارای مشکلات جسمانی به دلیل دوری مدارس و مسافت روستاهای همجوار از یکدیگر، به مدرسه مراجعه نکرده و در آستانه ترک تحصیل قرار گرفتند.

    ۱۲ هزار دانش آموز در ۱۸۲ مدرسه شهرستان راز و جرگلان تحصیل می کنند.

    خراسان شمالی دارای ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است که بیشتر این مساحت در شهرستان راز و جرگلان واقع است.

    این شهرستان سه بخش و ۶ دهستان دارد و ۹۵ درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

    راز، مرکز شهرستان مرزی راز و جرگلان در ۱۲۰ کیلومتری مرکز خراسان شمالی قرار دارد و بیشترین تمرکز جمعیتی قوم ترکمن این استان در راز و جرگلان است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *