×
×

استاندار خراسان شمالی
ولایتمداروبابصیرت ازشاخصه های مردم استان است

  • کد نوشته: 16733
  • ۱۳۹۹-۰۹-۲۰
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا محمدعلی شجاعی روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد اظهار داشت: مردم این استان همیشه در صحنه های سرنوشت ساز انقلاب آن گونه که لازم و مفید بوده است، خوش درخشیده اند.
    ولایتمداروبابصیرت ازشاخصه های مردم استان است
  • تبلیغ هدفمند

    استاندار خراسان شمالی گفت: مردم این استان با تقدیم سه هزار شهید برای حفظ ارزش‌های انقلاب و اسلام نشان داده اند که در عمل ولایتمدار و با بصیرت هستند.

    ولایتمداروبابصیرت ازشاخصه های مردم استان است

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا محمدعلی شجاعی روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد اظهار داشت: مردم این استان همیشه در صحنه های سرنوشت ساز انقلاب آن گونه که لازم و مفید بوده است، خوش درخشیده اند.

    وی با اشاره به سفر پر خیر و برکت سال ۹۱ مقام معظم رهبری به استان خاطرنشان کرد: اگر این سفر معنوی رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی اتفاق نمی افتاد، این استان ۲ دهه از جریان توسعه عقب می افتاد.

    شجاعی افزود: در حقیقت سفر رهبر انقلاب به این استان، آغازی جدی برای قرار گرفتن خراسان شمالی در مسیر توسعه و آبادانی بود.

    وی با اشاره به همدلی و انسجام تمامی مسوولان اجرایی، قضایی، انتظامی و امنیتی استان برای پیشرفت و توسعه استان تصریح کرد: علیرغم همه نداشته های استانی، تمامی اجزای حاکمیت در استان برای خدمت به مردم و رسیدگی به مشکلات آنها اتفاق نظر دارند.

    وی افزود: در واقع به دلیل همدلی بی نظیر مسوولان استانی در حوادثی چون سیل سال گذشته و اغتشاشات صدایی از استان شنیده نشد و علی رغم تمامی مشکلات اقتصادی، انتخابات در خراسان شمالی با مشارکت بالا و کمترین تخلفات برگزار شد که این امر نشانگر بلوغ سیاسی و فکری مسوولان و مردم است.

    نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه خراسان شمالی، خانه ای است با درآمد کم ولی با افرادی درستکار و منسجم، اظهار داشت: این استان جزو مناطقی است که هم مسیر پیشرفت را بدرستی انتخاب کرده است و هم در این مسیر درست حرکت می کند.

    شجاعی با قدردانی از زحمات چندین ساله حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی یادآورشد: بدون شک نماینده ولی فقیه در استان با رفتارهای عاقلانه و در تریبون نمازجمعه، با موضع گیری به موقع نقشی مهم در محور توسعه استان داشته است.

    وی افزود: حجت الاسلام نوری نیز به عنوان نماینده ولی فقیه جدید استان، از شخصیت های بومی و عاقلی هستند که از ابتدای کار بنده در این استان به عنوان مشاور و راهنما، کمک های شایانی کردند و بعد از این نیز نقشی موثر در ایجاد وحدت بیشتر در میان گروه‌های مختلف مردمی خواهند داشت.

    هیچ تقوایی موثرتر از تقوای زبان و قلم نیست

    نماینده سابق ولی فقیه در خراسان شمالی و امام سابق جمعه بجنورد نیز در این مراسم اظهار داشت: باید همه اصحاب رسانه و اهل قلم در انتشار و انتقال مفاهیم تقوا داشته باشند به گونه ای که مطالب را ابتدا باید بفهمند و بعد بنویسند.

    حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی افزود: به عنوان نمونه وقتی مقام معظم رهبری در بیانات خود از عبارت آتش به اختیار نام می برد باید به تبصره های این عبارت که کار فرهنگی تمیز است، نیز توجه کرد به گونه ای که باید در بیانات رهبری، باید متشابهات را به محکمات گره بزنیم.  

    وی با بیان اینکه همگان باید در کشتی ولایت قرار گیرند، یادآور شد: برای رسیدن به ساحل نجات همگان باید از این کشتی ولایت محافظت کنند و نباید به بهانه قبول نداشتن امام جمعه ای نماز جمعه را هدف بگیریم زیرا که نماز جمعه  هیچ‌گاه در جداول سیاسی قرار نمی گیرد و اثرگذاری آن کمرنگ نخواهد شد.

    وی با اشاره اینکه حجت الاسلام نوری از روحانیون با صفا و مردمی این استان است، تصریح کرد: بنده با ولایت، عهد بسته ام و همیشه در خدمت نظام و انقلاب بوده و خواهم ماند.

    مسوولان در توزیع امکانات باید عدالت داشته باشند

    نماینده جدید ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد نیز در این نشست گفت: یک چهارم جمعیت این استان را نیازمندان و مددجویان تشکیل می دهند به گونه ای که مسوولان باید امکانات را با در نظر گرفتن تمامی بخش های استان بویژه حاشیه شهرها تقسیم کنند.

    حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری با بیان اینکه نمایندگی ولی فقیه در استان کاری سخت ولی افتخاری بزرگ است، تصریح کرد: اگرچه در ناراحتی هایی در این استان وجود داشته باشد ولی هیچ‌گاه مردم ایثارگر خراسان شمالی صحنه ولایت را ترک نکرده اند.

    وی افزود: در سنگر نماز جمعه از ظرفیت تمامی جوانان انقلابی این استان و خانواده معظم شهدا برای حرکت در مسیر انقلاب و ولایت بهره خواهیم برد.

    حجت الاسلام نوری با اشاره به برقراری نماز جمعه بعد از کرونا  به‌عنوان قرارگاهی موثر افزود: پس از شکست ویروس کرونا با همه اقشار استانی چون دانشجویان، بازاری ها و حاشیه نشین ها در جهت رفع مطالبات مردمی ارتباطات موثری برقرار خواهد شد.

    این مراسم با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدیان، معاون امور حوزوی دفتر مقام معظم رهبری و حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه برگزار شد.

    حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری و محمدیان امروز پیش از برگزاری مراسم تکریم و معارفه به همراه مسوولان استانی با حضور در گلزار شهدای بجنورد نسبت به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

    قرائت متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی برای انتصاب نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و تقدیم لوح سپاس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده پیشین ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد، توسط مسوولان استانی از دیگر برنامه های مراسم معارفه امروز بود.

    دیدار با اعضای اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان خراسان شمالی از دیگر برنامه های رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و معاون امور حوزوی دفتر مقام معظم رهبری در سفر به این استان عنوان شده است.

    حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری، امام جمعه موقت شهرستان بجنورد، مسوولیت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خراسان شمالی، تدریس در دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد و تدریس در حوزه علمیه استان را در کارنامه خود دارد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *