×
×

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان
بودجه۱۴۰۰باپیش‌بینی رشد۶۷درصدی اعتبارات تملک دارایی کرمان

  • کد نوشته: 16812
  • ۱۳۹۹-۰۹-۲۰
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین جعفر رودری افزود: در مجموع بودجه مصوب اعتبارات استانی، نفت و توازن کل استان ها حدود ۴۵.۵ هزار میلیارد تومان اعلام شده که سهم استان کرمان از این میزان ۲ هزار و ۶۸۲ میلیارد تومان می باشد که به صورت تقریبی نزدیک به ۶ درصد کل بودجه را در استان ها شامل می شود و رشد این آمار در لایحه ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته نزدیک به ۶۷ درصد بوده است.
    بودجه۱۴۰۰باپیش‌بینی رشد۶۷درصدی اعتبارات تملک دارایی کرمان
  • تبلیغ هدفمند

    رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۰ از طرف دولت به مجلس شورای اسلامی گفت: در این لایحه تقدیمی برای اعتبارات تملک دارایی استان رشد ۶۷ درصدی پیش بینی شده و لحاظ شده است .

    بودجه۱۴۰۰باپیش‌بینی رشد۶۷درصدی اعتبارات تملک دارایی کرمان

    بودجه۱۴۰۰باپیش‌بینی رشد۶۷درصدی اعتبارات تملک دارایی کرمان
    بودجه۱۴۰۰باپیش‌بینی رشد۶۷درصدی اعتبارات تملک دارایی کرمان

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین جعفر رودری افزود: در مجموع بودجه مصوب اعتبارات استانی، نفت و توازن کل استان ها حدود ۴۵.۵ هزار میلیارد تومان اعلام شده که سهم استان کرمان از این میزان ۲ هزار و ۶۸۲ میلیارد تومان می باشد که به صورت تقریبی نزدیک به ۶ درصد کل بودجه را در استان ها شامل می شود و رشد این آمار در لایحه ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته نزدیک به ۶۷ درصد بوده است.

    وی ادامه داد: همچنین تفکیک رشد استانی و نفت نزدیک به ۳۱ درصد و رشد اعتبارات مربوط به استفاده متوازن از امکانات کشور نزدیک به ۹۳ درصد می باشد.

    رودری گفت: علاوه بر اعتباراتی که در قالب ردیف ها و جداول مشخص به استان ها تعلق می گیرد، یکسری اعتبارات نیز در قالب ردیف های ملی و به عنوان پروژه های ملی استان کرمان اختصاص داده می شود که در این زمینه ۷۹ پروژه ملی در پیوست شماره یک قانون درج شدند و پروژه های مهم زیرساختی، تامین بهداشت و درمان و آموزش در استان را شامل می شود و نزدیک به ۳۸۰ میلیارد تومان منابع برای ۱۶ پروژه ملی استانی شده، در لایحه ۱۴۰۰ اختصاص یافته است.

    رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان افزود: اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای استان کرمان با اختصاص این رقم به بیش از سه هزار میلیارد تومان می رسد که بدون لحاظ ردیف های متمرکز و منابع توزیع نشده در اختیار وزارت خانه ها و دیگر ردیف های سازمان برنامه و بودجه کشور است که در طول سال پرداخت خواهد شد و از جمله مهمترین موارد این منابع مربوط به موارد ۱۰ و ۱۲ مدیریت بحران هستند.

    تامین اعتبار پروژه‌های نیمه تمام و توسعه‌ای کرمان

    وی یادآور شد: سه هزار ۵۰۰ پروژه نیمه تمام عمرانی در استان کرمان وجود دارد که در قالب نظام بودجه استانی تامین اعتبار می شود که از این میزان ۲ هزار پروژه کوچک و خرد هستند و بودجه عمدتا مربوط به پروژه های حفظ، نگهداری، تامین و تجهیز و رفع استهلاک سرمایه های موجود است، همینطور پروژه های مستمر برای تداوم فعالیت های بخش های مختلف تعریف می شوند.

    رودری افزود: یکهزار و ۵۰۰ پروژه نیز احداثی و توسعه ای هستند که به صورت نیمه تمام در حال حاضر پیگیری می شوند که به منابعی حدود چهار هزار و ۵۰۰ تا پنج هزار میلیارد تومان نیاز است.

    وی عنوان کرد: جهت گیری دولت در توزیع لایحه بودجه ۱۴۰۰ به سمت و سوی تکمیل و به بهره برداری رساندن پروژه های نیمه تمام و به خصوص اتمام طرح‌ها با پیشرفت فیزیکی بالاتر و ضروری‌تر برای مردم است و علاوه بر آن توجه به مناطق محروم بر اساس قانون مبنای توزیع عمده اعتبارات ابلاغی به استان کرمان خواهد بود.

    رودری تصریح کرد: همچنین اعتبارات مربوط به نفت، اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور و دیگر پروژه هایی که در تعهد سفر مقام معظم رهبری و رییس جمهوری به استان کرمان می باشد، در لایحه بودجه ۱۴۰۰ دیده شد.

    وی گفت: جهت گیری توزیع بودجه علاوه بر موارد گفته شده، بر مبنای استاد توسعه ای استان کرمان و ضرورت پرداختن به الزامات اساسی توسعه و رفع چالش های و تنگناهای مربوط به این حوزه است.

    ۴.۳ درصد بودجه استان ها به کرمان اختصاص یافت

    رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان ضمن اشاره به تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۰ از طرف دولت به مجلس شورای اسلامی گفت: نزدیک به ۱۵ هزار میلیارد تومان از مجموع بیش از ۳۵۳.۶ هزار میلیارد تومان مصارف استانی این لایحه، به این استان اختصاص یافته که ۴.۳ درصد از کل این آمار است.

    وی با بیان اینکه بودجه استان کرمان شامل مصارف هزینه ای و تملک دارایی سرمایه ای است گفت: کرمان در مجموع هشتمین استان کشور در مصارف جدول ۱۰ لایحه بودجه ۱۴۰۰ قرار دارد.

    رودری ادامه داد: استان های تهران، اصفهان، فارس، خوزستان، آذربایجان شرقی و مازندران به لحاظ حجم بودجه از کرمان پیش هستند.

    وی با بیان اینکه استان کرمان از حیث سهم در منابع وصولی بودجه جایگاه خاصی دارد افزود: بیش از هفت هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان و حدود ۳.۵ درصد از کل منابع وصولی بودجه عمومی کشور در استان ها در لایحه بودجه ۱۴۰۰ به کرمان اختصاص یافته و این استان پس از تهران، اصفهان و خوزستان در جایگاه چهارم کشور قرار گرفته است

    اختصاص ۱۲ هزار میلیارد تومان بودجه هزینه ای به کرمان

    رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به تفکیک هرکدام از ارقام بودجه به لحاظ هزینه ای و تملک دارایی سرمایه‌ای گفت: بودجه هزینه ای استان کرمان در مجموع نزدیک به ۱۲ هزار میلیارد تومان است.

    وی ادامه داد: نزدیک به ۱۱ هزار میلیارد تومان از این میزان به دستگاه هایی از جمله آموزش پرورش، دانشگاه ها و دیگر دستگاه هایی اختصاص یافته که پرداخت بودجه ملی دارند.

    رودری تصریح کرد: نزدیک به ۹۸۰ میلیارد تومان دیگر از بودجه استان کرمان نیز مربوط به دستگاه هایی است که در قالب نظام بودجه استانی شامل ۳۳ می شود که این دستگاه ها بودجه خود را از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان دریافت می کنند.

    رشد بودجه هزینه‌ای کرمان بالاتر از میانگین کشوری

    رودری با بیان اینکه رشد بودجه هزینه ای استان ها نزدیک به ۵۸.۸ درصد و این افزایش در استان کرمان ۵۹.۵ است گفت: رشد بودجه هزینه ای استان کرمان در قیاس با متوسط ۳۱ استان کشور نزدیک به یک واحد درصد بیشتر است.

    وی بیان داشت: استان کرمان به لحاظ بودجه هزینه ای در جایگاه هفتم بین ۳۱ استان کشور قرار گرفته و رشد بیشتر بودجه هزینه ای ناظر بر تامین اعمال ضریب حقوق ۲۵ درصدی برای کارکنان دولت و افزایش امتیارات فصل ۱۰ قانون خدمات کشوری و دیگر هزینه های پرسنلی است.

    رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به تامین تعهدات در حوزه بازنشستگی و سایر ردیف های اینچنینی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: همچنین تامین ۵۰ درصدی فصل ۱۰ قانون خدمات کشوری که در سال ۹۹ تامین نشده بود در لایحه بودجه ۱۴۰۰ دیده شده است.

    وی خاطرنشان کرد: سایر ردیف های بودجه در لایحه ۱۴۰۰ رشد قابل توجهی ندارند و بیشترین رشد معطوف به هزینه های پرسنلی و تامین معیشت کارکنان دولت و بازنشستگان است.

    توجه به زیرساخت های کرمان در لایحه بودجه ۱۴۰۰

    رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان اظهار داشت: حوزه حمل و نقل به عنوان اساسی ترین زیرساخت توسعه استان کرمان، کشاورزی و منابع طبیعی، توسعه خدمات روستایی، شهری و عشایری، آب و فاضلاب، ورزش و تفریحات مهمترین حوزه‌های اختصاص بودجه در لایحه ۱۴۰۰ هستند.

    وی افزود: توزیع بودجه علاوه بر موارد فوق، بین ۳۰ فصل در زمینه‌های تولیدی، خدماتی، آموزشی، رفاهی  فرهنگی، مذهبی، زیربنایی، حمایتی، دفاع، امنیت و امور قضایی توزیع خواهند شد.

    وی تصریح کرد: علاوه بر پروژه‌های استانی در مجموع نزدیک به ۲۰۰ پروژه ملی و ملی استانی شده در استان وجود دارد که ۳۸۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ تامین اعتبار شده و برای تکمیل این پروژه ها بر اساس فاز تعریف شده در موافقت‌نامه های مبادله شده، بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد تومان منابع مالی مورد نیاز است و اگرچه اجرای کامل این طرح ها رقمی بسیار بالاتر از رقم یاد شده در موافقت نامه ها نیاز دارد.

    نقطه نظرات اصلاحی دستگاه های کرمان از بودجه اعلام شود

    رودری با تاکید بر اینکه روند لایحه بودجه ۱۴۰۰ را در راستای سیاست های کلان دولت و همچنین مصلحت‌های استانی پیگیری می‌کنیم گفت: لذا ضرورت دارد که دستگاه های اجرایی استان کرمان به سرعت نقطه نظرات اصلاحی را در خصوص موارد قانونی بودجه، تبصره های مربوطه، ردیف های موجود و سایر موارد مربوط به استان را ارائه کنند که در این زمینه جمع بندی لازم صورت گیرد.

    وی بیان داشت: با توجه به اینکه بررسی لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی به صورت تخصصی انجام می شود، موارد مورد نظر مدیران و مسئولان استانی در حال جمع بندی و ارائه به نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

    رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان ضمن دفاع از لایحه پیشنهادی دولت با وجود مزیت های بودجه ۱۴۰۰ ادامه داد: هفته آینده در نشستی با نمایندگان موارد مربوط به استان کرمان از جمله درآمد بالای مالیاتی استان کرمان نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

    وی با تاکید بر اینکه استان کرمان در مجموع در تملک دارایی سرمایه ای و هزینه‌ای رشد بالاتری از میانگین کشوری دارد گفت: موارد مربوط به بودجه استان پیش از ارائه لایحه دولت به مجلس پیگیری خوبی در سازمان برنامه و بودجه کشور داشت و استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز کمک خوبی در این حوزه کردند.

    وی افزود: برخی ردیف های اعتباری جدید با پیگیری چندساله استان کرمان در لایحه بودجه ۱۴۰۰ ایجاد شد که در این زمینه می توان به اضافه شدن پروژه آبرسانی به جیرفت و عنبرآباد، احداث بیمارستان جدید جایگزین شفا اشاره کرد و همچنین اصلاحاتی در ردیف های بودجه موجود داشتیم.

    رودری عنوان کرد: در خصوص دانشگاه‌های علوم پزشکی جدیدتاسیس استان کرمان از جمله جیرفت، بم و سیرجان ردیفی برای توسعه فضای آموزشی و کمک آموزشی دریافت کردیم.

    وی تاکید کرد: با پیگیری استاندار کرمان و همکاری نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی افزایش اعتبار تعدادی بسیاری از پروژه ها ازجمله راه زرند – کوهبنان و سایر طرح ها دنبال شد که با توجه به رشد اعتبارات امیدواریم عملیات اجرایی این طرح ها نیز با سرعت بیشتری بهره برداری برسد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *