×
×

معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر (عج)
به کارگیری۲هزاربسیجی درقرارگاه شهیدسلیمانی درقزوین

  • کد نوشته: 16819
  • ۱۳۹۹-۰۹-۲۱
  • ۰
  • به گزارش بازارکسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، نزدیک به یک سال است که ایران اسلامی مانند بسیاری از کشورهای دیگر دنیا درگیر ویروسی منحوس به نام کرونا است، ویروسی که برای درمان آن تلاش های گسترده ای صورت گرفته ولی متاسفانه آنگونه که باید و شاید نتیجه مشخصی حاصل نشده است.
    به کارگیری۲هزاربسیجی درقرارگاه شهیدسلیمانی درقزوین
  • تبلیغ هدفمند

    معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: ۲ هزار بسیجی تا به امروز در قرارگاه شهید سلیمانی به کاری گیری شده اند که این افراد در سه بخش حمایتی، مراقبتی و نظارتی خدمت رسانی می کنند.

    به کارگیری۲هزاربسیجی درقرارگاه شهیدسلیمانی درقزوین

    به کارگیری۲هزاربسیجی درقرارگاه شهیدسلیمانی درقزوین
    به کارگیری۲هزاربسیجی درقرارگاه شهیدسلیمانی درقزوین

    به گزارش بازارکسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، نزدیک به یک سال است که ایران اسلامی مانند بسیاری از کشورهای دیگر دنیا درگیر ویروسی منحوس به نام کرونا است، ویروسی که برای درمان آن تلاش های گسترده ای صورت گرفته ولی متاسفانه آنگونه که باید و شاید نتیجه مشخصی حاصل نشده است.

    به همین دلیل مسوولان و دست اندرکاران بهداشتی و پزشکی سراسر دنیا از جمله ایران مردم را به رعایت دستورالعمل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شست و شوی دست ها دعوت می کنند، موضوعی که در صورت رعایت آن روند شیوع این ویروس نزولی و بسیاری از مشکلات در این زمینه برطرف می شود.
    با گذشت زمان، تجربه دست اندرکاران بهداشتی کشور در زمینه کرونا هم افزایش پیدا کرده و با همکاری دستگاه های مختلف خدمات رسان از جمله سپاه پاسداران، مجموعه های فرهنگی و مذهبی، هلال احمر و غیره روش های مختلفی را برای کنترل این ویروس تجربه می کنند.
    یکی از این اقدامات، راه اندازی قرارگاهی به نام سردار شهید قاسم سلیمانی است که مدتی است در کشور با همکاری سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت آغاز شده و تا به امروز هم آثار خوبی داشته است.
    این قرارگاه در استان قزوین هم اجرایی و به صورت روزانه خدمات مختلف درمانی، فرهنگی و معیشتی را به مردم استان قزوین ارایه می دهد.


    خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان قزوین برای بررسی چگونگی روند اجرایی این قرارگاه در قزوین با سرهنگ ابوالفضل طاهرخانی معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین ترتیب داده است که متن این گفت و گو با شرح ذیل است.
    ایرنا. مهم ترین اهداف راه اندازی قرارگاه شهید سلیمانی در قزوین را توضیح دهید.
    از حدود یک ماه پیش با توجه به شیوع بی رویه کرونا در کشور و رسیدن به فصل سرما که روند ابتلا را افزایش می دهد لزوم استفاده از اقشار مختلف مردم به ویژه بسیج در بهبود وضعیت احساس شد که براساس همین احساس نیاز تفاهم نامه ای بین سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت مبنی بر راه اندازی قرارگاه شهید سلیمانی منعقد شد.
    فلسفه این تفاهم نامه قطع زنجیره انتقال کرونا است که امیدواریم بتوانیم در این زمینه به بهترین شکل ممکن نقش آفرینی کنیم.
    پس از انعقاد تفاهم نامه این طرح به استان ها ابلاغ و تا به امروز همکاری مناسبی صورت گرفته و تقسیم وظایف و جلسات هماهنگی به بهترین شکل ممکن انجام شده است.
    براساس این طرح نیروهای بسیجی در ۲ محور درمانی و پشتیبانی سازماندهی می شوند که خوشبختانه این کار هم به خوبی انجام شده که مورد تقدیر معاون وزیر بهداشت قرار گرفته و ایشان قزوین را جزو استان های پیشرو در این زمینه معرفی کردند.
    برای هماهنگی بیشتر بین ۲ دستگاه به صورت روزانه جلساتی را برگزار می کنیم تا بدین وسیله به دلیل حجم گسترده و بزرگی طرح روز به روز مشکلات اجرایی طرح کاهش یافته و اثرگذاری آن افزایش یابد.
    خوشبختانه به صورت کلی روند اجرای این طرح مطلوب ارزیابی می شود و این مهم در حالی است که یکبار دیگر از مردم درخواست داریم که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند تا با یاری خداوند به زودی واکسن توسط دانشمندان تولید و این ویروس ریشه کن شود.

    به کارگیری۲هزاربسیجی درقرارگاه شهیدسلیمانی درقزوین
    به کارگیری۲هزاربسیجی درقرارگاه شهیدسلیمانی درقزوین


    ایرنا. روند اجرای طرح به چه صورت است و در چه بخش های خدمت رسانی انجام می شود.
    این طرح دارای چند تیم مراقبتی، حمایتی و نظارتی است که هر کدام از این بخش ها هم به دسته های مختلفی تقسیم شده و خدمات مختلفی را ارایه می کنند.
    در حال حاضر تمامی پایگاه های مقاومت بسیج در سراسر استان قزوین تبدیل به پایگاه های سلامت شده اند و به صورت محله محور اقدامات پزشکی، فرهنگی، ارشادی، حمایت های معیشتی و غیره را انجام می هند.
    تا به امروز ۲ هزار بسیجی در قالب قرارگاه شهید سلیمانی در استان قزوین سازماندهی شده اند که این تعداد در سه بخش حمایتی، مراقبتی و نظارتی انجام وظیفه می کنند.
    چند روزی است که تست های سریع کرونا توسط بسیجیان انجام می شود که به صورت همزمان در صورت ابتلای یک فرد به ویروس کرونا ۱۰ نفر از افراد نزدیک به او هم تست می دهند تا بدین وسیله قرنطینه معکوس در استان قزوین اتفاق بیفتد.
    در کنار این خدمات پزشکی، خدمات ارشادی هم توسط بسیجیان انجام می شود که در این مرحله بسیجیان نسبت به برگزاری مراسم عروسی، ترحیم، جشن تولد و غیره تذکر ارشادی می دهند و نسبت به لغو آن مراسم اقدامات ارشادی می کنند.
    به علاوه بسیجیان در معابر عمومی هم حضور یافته و به افرادی که از ماسک استفاده نکرده اند تذکر و چند ماسک هم به آنها اهدا می کنند تا بدین وسیله دستورالعمل های بهداشتی با قدرت بیشتری انجام شود.
    نقاهتگاه هایی هم با همکاری فرمانداران و هلال احمر را اندازی شده تا بدین وسیله افراد مبتلایی که امکان حضور در بیمارستان و منازل ندارد در این مراکز مستقر شده و دوران قرنطینه خود را سپری کنند.

    به کارگیری۲هزاربسیجی درقرارگاه شهیدسلیمانی درقزوین
    به کارگیری۲هزاربسیجی درقرارگاه شهیدسلیمانی درقزوین


    در کنار تمامی این موضوعات بسته های معیشتی زیادی هم فراهم شده تا بین خانواده های نیازمند بیماران کرونایی با رعایت و حفظ احترام و کرامت انسانی توزیع شود.
    ایرنا. این طرح تا چند روز ادامه خواهد داشت و تا به امروز چه آثاری را داشته است.
    پروژه سختی در حال انجام است و کار گستردگی زیادی دارد ولی از آنجایی که بسیجیان با نیت خالص و با تقوای الهی وارد این کار شده اند امیدواریم از سختی آن کاسته و روند شیوع این ویروس کاهش یابد.
    این طرح ۲ هفته است که آغاز شده و پیش بینی شده تا سه ماه آینده ادامه داشته باشد که امیدواریم در طول این سه ماه بتواند اثرگذاری مطلوب را داشته باشد.
    براساس اظهارات وزیر بهداشت و استاندار قزوین یکی از دلایل بهبود شرایط در کشور و نارنجی شدن وضعیت در استان قزوین همین طرح است که نشان دهنده اهمیت اجرای آن در سطح کشور و استان است.
    ایرنا. چند گروه جهادی در این طرح فعال هستند و مشارکت مردم در کمک به اجرای این طرح چه میزان اهمیت دارد؟ 
    در سطح استان قزوین ۸۰۰ گروه جهادی ساماندهی شده است که تمامی این گروه ها در کمیته غربالگری حضور دارند و براساس احساس نیاز از آنها استفاده می شود.
    به صورت کلی مشارکت مردمی را لازمه موفقیت در هر اموری می دانیم چراکه همواره حضور مردم در برنامه ها و طرح های مختلف خیر و برکات زیادی داشته است که نمونه بارز آن را می توان در هشت سال دفاع مقدس مشاهده کرد.
    به طور مثال مشارکت مردم به ویژه بسیجیان در واکسیناسیون فلج اطفال هم که قرار بود در ۲ مرحله تزریق شود بسیار اثرگذار بود و باعث کاهش مشکلات شد.
    بسیج یعنی آحاد مردم و اگر بتوان مشارکت آحاد مردم را در کنار خود داشته باشیم و به ویژه لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی را برای آنها تبیین کنیم، بسیاری از مشکلات کاهش می یابد.
    امیدواریم که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و توجه مردم به این موضوع و تولید واکسن ایرانی کرونا بتوانیم شاهد ریشه کن کردن این ویروس در سطح کشور و استان قزوین باشیم.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *