×
×

فرماندار همدان
قدمت۳هزارساله کتابت دردیارهگمتانه

  • کد نوشته: 16901
  • ۱۳۹۹-۰۹-۲۱
  • ۰
  • به گزارش بازارکسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، «حسین افشاری» روز پنج شنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان همدان با اشاره به اینکه امروز هم مردمان این استان در حوزه کتاب و کتابخوانی جز برترین های کشور هستند، افزود: استقبال مردم شهرستان همدان از جشنواره کتابخوانی رضوی نشانه بارز علاقه آنها به حوزه کتاب و کتابخوانی است.
    قدمت۳هزارساله کتابت دردیارهگمتانه
  • تبلیغ هدفمند

    فرماندار همدان در این خصوص گفت: سابقه کتابت در دیار هگمتانه ۳ هزار ساله است به نحوی که مردم این دیار باستانی مطالب خود را از طریق نوشتن به یکدیگر و نسل های بعد منتقل می‌کردند که نمونه بارز آن کتیبه‌های گنجنامه است

    قدمت۳هزارساله کتابت دردیارهگمتانه

    به گزارش بازارکسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، «حسین افشاری» روز پنج شنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان همدان با اشاره به اینکه امروز هم مردمان این استان در حوزه کتاب و کتابخوانی جز برترین های کشور هستند، افزود: استقبال مردم شهرستان همدان از جشنواره کتابخوانی رضوی نشانه بارز علاقه آنها به حوزه کتاب و کتابخوانی است.

    وی با بیان اینکه اهدای کتاب در خانه‌ها باعث جلای روح می‌شود، اظهار داشت: ورود کتاب به خانه و کتابخوانی اعضای خانواده، اهالی خانه را از فضای مجازی دور کرده و به مطالعه عمیق وامی دارد چراکه هیچ کس از حضور مستمر در فضای مجازی دانشمند و عالم نمی شود.
    فرماندار همدان گفت: کتابخانه های شهرستان در ایام همه گیری کرونا و اعمال محدودیت ها نیز تعطیل نشدند و کتابداران با فعالیت در فضای مجازی، اقدام به تولید محتوای مناسب برای استفاده علاقه‌مندان کردند.
    افشاری با بیان اینکه اجرای برنامه کاروان شادپیمایی در هفته کتاب یک اقدام بسیار خوبی بود، افزود: کتابداران در دوران شیوع ویروس کرونا سعی کردند ارتباط خود را با اعضا حفظ کنند و همچنان برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تشویق مردم به مطالعه تلاش کنند.
    وی با بیان اینکه خیرین در همدان همکاری خوبی با مجموعه کتابخانه‌های عمومی دارند، اظهار داشت: خیّر بانی احداث کتابخانه در روستای عبدالرحیم، آمادگی کامل خود را برای همکاری در ساخت کتابخانه اعلام کرده است.
    افشاری با اشاره به اینکه با افزایش پرداخت سهم کتابخانه‌ها از محل درآمد شهرداری‌ها در شهرستان همدان، افزود: در سطح شهرستان، شهرداران توجه ویژه ی به کتاب و کتابخوانی دارند و با وجود کاهش درآمد شهرداری‌ها، پرداختی به کتابخانه‌ها افزایش محسوسی داشته است.
    وی با بیان اینکه سهم پرداختی شهرداری همدان به کتابخانه ها در مقایسه با سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته، تصریح کرد: با توجه به جایگاه شهرداری همدان امیدواریم پرداختی این ارگان تا پایان سال به ۱۰ میلیارد ریال برسد.
    فرماندار همدان راه اندازی بخش ناشنوایان در کتابخانه مرکزی شهر را اقدام بسیار ارزشمندی توصیف کرد و گفت: در بودجه سال آینده ردیف اعتباری ویژه ای برای کتابخوانی ناشنوایان درنظر گرفته شده و همدان آمادگی دارد که به عنوان پایلوت کتابخوانی ناشنوایان اقدامات مفیدی را برای توسعه این بخش انجام دهد.
    وی با بیان اینکه کتابخانه‌ها یاریگر کادر درمان هستند، افزود: هر عضو کتابخانه می‌تواند به عنوان سفیر  سلامت در خانواده نقش مهمی را ایفا کنند.
    مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نیز دراین جلسه اظهار کرد: کتابداران کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان در ایام شیوع بیماری کرونا نیز مانع تعطیلی فعالیت های این نهاد فرهنگ شدند و حدود یک هزار برنامه فرهنگی با محوریت کتاب همزمان با این شرایط به صورت مجازی اجرا شده است.
    «عاطفه زارعی» با اشاره به اینکه ما به دنبال گسترش خدمات الکترونیکی در کتابخانه‌های عمومی هستیم، افزود: با تحقق درآمدهای قانونی پیش‌بینی شده در کتابخانه‌های عمومی به دنبال ارائه کتاب‌های الکترونیکی توسط اپلیکیش‌های کتابخوان هستیم تا اعضای کتابخانه‌ها بتوانند از این منابع استفاده کنند.
    وی با بیان اینکه با همکاری شهرداریها می‌توان کتابخوانی مجازی را در سطح استان گسترش داد، تصریح کرد: درهمین اربتاط با تشکیل تیم های مطالعاتی به دنبال استفاده بهینه از ظرفیت و توان کتابداران توانمند استان در راستای گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی هستیم.
    استان همدان دارای ۱۱۶ کتابخانه با یک میلیون و ۳۲۶ هزار و ۱۵۸ نسخه کتاب و ۸۰ هزار نفر عضو است، درحال حاضر به ازای هر ۱۰۰ نفر ۷۶ عنوان کتاب در کتابخانه‌های این استان موجود است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *