×
×

فرماندار نهبندان
راه‌اندازی۵سایت پرسرعت درنهبندان

  • کد نوشته: 16906
  • ۱۳۹۹-۰۹-۲۱
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین مجید بیکی در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان نهبندان افزود: انشعاب برق سه سایت وصل شده است و دو سایت دیگر نیز در هفته‌های آتی نصب خواهد شد.
    راه‌اندازی۵سایت پرسرعت درنهبندان
  • تبلیغ هدفمند

    فرماندار نهبندان در این ارتباط گفت: زیرساخت‌های احداث پنج سایت‌ «های وب» اینترنت پرسرعت بر بستر فناوری ۴G در حال تکمیل است.

    راه‌اندازی۵سایت پرسرعت درنهبندان

    راه‌اندازی۵سایت پرسرعت درنهبندان
    راه‌اندازی۵سایت پرسرعت درنهبندان

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین مجید بیکی در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان نهبندان افزود: انشعاب برق سه سایت وصل شده است و دو سایت دیگر نیز در هفته‌های آتی نصب خواهد شد.

    وی گفت: تجهیزات مربوط به سایت‌های «های وب» وارد کشور شده است و تجهیزات در نهبندان به عنوان اولین شهرستان استان خراسان جنوبی وارد و نصب خواهد شد.

    فرماندار نهبندان اظهار داشت: امید است تا پایان سال تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان مرزی از اینترنت پرسرعت برخوردار شوند.

    وی گفت: با بهره‌برداری از این سایت‌ها روستاهای زیادی زیر پوشش اینترنت پرسرعت قرار می‌گیرند و نگرانی در این زمینه رفع خواهد شد.

    بیکی افزود: طرح خدمات عمومی اجباری روستایی (USO) با هدف ارائه خدمات دسترسی به اینترنت پرسرعت در روستاهای سراسر کشور به کارفرمایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال اجرا است که براساس این طرح روستاهای بالای ۲۰ خانوار زیر پوشش اینترنت پرسرعت بر بستر فناوری ۴G قرار خواهند گرفت.

    وی همچنین گفت: برای تامین زمین فرهنگیان و اقشار فاقد مسکن که تاکنون از تسهیلات استفاده نکرده‌اند، هیچ گونه مشکلی نداریم.

    فرماندار نهبندان ادامه داد: ۴۹ قطعه زمین برای ثبت‌نام کنندگان طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان نهبندان در نظر گرفته شده است و به گروهی از افراد داده خواهد شد تا منطبق با هم باشند.

    وی بیان کرد: در طرح اقدام ملی چند هزار نفر در شهرستان نهبندان ثبت‌نام کردند که بیش از ۸۰۰ نفر واجد شرایط شدند و برای افراد باقیمانده نیز امکان مشارکت در دریافت زمین فراهم است.

    بیکی درباره تغییر کاربری اراضی برای مدارس شهرستان گفت: چند سال قبل هیات دولت مصوبه‌ای در این زمینه ارائه داد اما موضوع به دلایل مختلف دنبال نشد و آمادگی داریم برخی اراضی به صورت موردی را تغییر کاربری داده و کمیسیون ماده پنج آن برگزار شود.

    وی افزود: موضوع سهمیه استخدامی در حوزه عشایر از سال‌ها قبل در حال پیگیری است اما محقق نشده هرچه بتوانیم فضای رقابتی بهتری فراهم کنیم از سهمیه‌های متعدد از جمله مناطق کمتر برخوردار و سایر می‌توانیم استفاده کنیم.

    بیکی گفت: در خراسان جنوبی بسیاری از شهرستان‌ها عشایر کوچ‌رو ندارند و در نهبندان نیز از ۱۶ هزار نفر جمعیت عشایری، همه کوچ‌رو نیستند لذا در سهمیه استخدامی یا تبدیل وضعیت، منطقی‌ترین راه این است که براساس شاخص معلم یا دانش‌آموز ضریب در نظر گرفته شود و عدالت منطقه‌ای مدنظر باشد.

    وی بر لزوم سرکشی فرهنگیان از مدارس دورافتاده شهرستان تاکید کرد و گفت: اکنون ابزار استفاده از اینترنت برای تمامی دانش‌آموزان فراهم نیست لذا باید معلمان حداقل هفته‌ای یکبار از مدارس دورافتاده سرکشی کرده و از وضعیت دانش‌آموزان مطلع شوند.

    فرماندار نهبندان بیان کرد: دانش‌آموزان ابتدایی در صورت کم‌توجهی دچار مشکلات خاص خواهند شد چون در مناطق روستایی شاید والدین هم بی‌سواد باشند یا با شیوه‌های جدید تدریس آشنا نباشند پس باید معلمان با حضور در مناطق دورافتاده پیگیر آموزش دانش‌آموزان باشند.

    وی اظهار داشت: نباید بین دانش آموزان مدارس دوگانگی باشد و باید الگویی برای مدارس تعریف شود تا دانش‌آموزان و والدین آنها کمترین دغدغه را داشته باشند.

    مرکز شهرستان مرزی نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *