×
×

واکسن کروناراکارفرما می‌تواندالزامی کند؟

  • کد نوشته: 16946
  • ۱۳۹۹-۰۹-۲۲
  • ۰
  • هنوز مجوز استفاده واکسن کروناویروس برای عموم مردم در هیچ کجای دنیا اتفاق نیفتاده است؛ اما پیش بینی‌ها از این قرار است که واکسن کرونا از سوی مراکز اجتماعی مانند مدرسه، دانشگاه و محل کار اجباری می‌شود. دو موضوع اینجا مطرح است که در ادامه آنها را تحلیل می‌کند.
    واکسن کروناراکارفرما می‌تواندالزامی کند؟
  • تبلیغ هدفمند

    بر اساس آنچه کارشناسان حقوقی می‌گویند، واکسن کرونا از سوی کارفرما می‌تواند الزامی و جزو شرایطی برای ادامه کار یا استخدام باشد.

    واکسن کروناراکارفرما می‌تواندالزامی کند؟

    واکسن کروناراکارفرما می‌تواندالزامی کند؟
    واکسن کروناراکارفرما می‌تواندالزامی کند؟

    هنوز مجوز استفاده واکسن کروناویروس برای عموم مردم در هیچ کجای دنیا اتفاق نیفتاده است؛ اما پیش بینی‌ها از این قرار است که واکسن کرونا از سوی مراکز اجتماعی مانند مدرسه، دانشگاه و محل کار اجباری می‌شود. دو موضوع اینجا مطرح است که در ادامه  آنها را تحلیل می‌کند.

    ۱. چرا افرادی نباید واکسن کرونا تزریق کنند که نیازی به الزام از سوی کارفرما باشد؟ 

    الف) اصلی‌ترین احتمالی که افراد را از تزریق این واکسن دور می‌کند مشکل کمیت است. اگر به هر دلیلی مانند کمبود بودجه دولت‌ها (که منجر به عدم تامین تعداد واکسن برای همه‌ی افراد جامعه می‌شود) یا کمبود تولیدات تعداد واکسن مورد نیاز (برای تمام افراد جامعه) پیش بیاید، شانس واکسینه شدن همه یا اکثریت پایین می‌آید.

    ب) عدم اعتماد مردم به شرکت‌ها یا کشور سازنده واکسن کرونا نیز یکی از مواردی است که منجر به عدم تزریق واکسن می‌شود. در واقع شرکت مدرنا و فایرز (دو شرکت سازنده‌ی مطرح واکسن کرونا) آزمایشات واکسن خود را تا حد ایمن انجام ندادند و از سازمان غذا و دارو به علت بحران جهانی کرونا ویروس مجوز اضطراری درخواست کردند و این مجوز به آنها داده شد.

    در این‌باره بخوانید:

    تأثیرمنفی که کرونابرسلامت روان زنان داشته است؟

    فضای مجازی همراه باامنیت کودکان

    کارفرمایان باید به قوانین کشور خود پایبند باشند و محل کار باید عاری از هر گونه تهدید سلامت کارکنان باشد. بنابراین آنها می‌توانند الزام تزریق واکسن را برای کارکنان خود بگذارند؛ اما در شرایطی که این واکسن به طور گسترده توزیع شده باشد و دسترسی به مراکز توزیع برای کارکنان راحت باشد. اگر واکسن کرونا در کشوری کمیاب باشد، الزامیت آن دیگر معنایی ندارد. موضوع مهم نیز این است که اگر امکان دور کاری وجود داشته باشد کارفرما باید کارکنان خود را برای عدم تزریق واکسن دور کار کند. در صورت اخراج شدن، کارمند می‌تواند از کارفرمای خود شکایت کند و پرنده قضایی باز کند.

    منبع: هاف‌پست

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *