×
×

دامن طبیعت کمین کرونادردورهمی‌ها

  • کد نوشته: 17082
  • ۱۳۹۹-۰۹-۲۳
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، تا قبل از اجرای محدودیت های کرونایی از اول آذرماه هر روز شاهد ابتلای تعداد زیادی از مردم شهرستان گیلانغرب به ویروس کرونا بودیم که اجرای منع تردد و محدودیت ها و تعطیلی مشاغل غیرضروری و مهم تر از همه پایبندی مردم به رعایت اصول و موازین بهداشتی باعث شد که این روزها روند آرام مبتلایان به بیماری کووید۱۹ را در این منطقه شاهد باشیم.
    دامن طبیعت کمین کرونادردورهمی‌ها
  • تبلیغ هدفمند

    شیوع ویروس کرونا باعث شده که برخی افراد که در طول هفته در منازل خود در قرنطینه هستند روزهای جمعه و تعطیل را به برگزاری دورهمی در دامن طبیعت اختصاص دهند ولی باید بدانند که این ویروس همه جا در کمین است و حضور در تفرجگاه‌ها به انتشار بالای این ویروس کمک می‌کند.

    دامن طبیعت کمین کرونادردورهمی‌ها

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، تا قبل از اجرای محدودیت های کرونایی از اول آذرماه هر روز شاهد ابتلای تعداد زیادی از مردم شهرستان گیلانغرب به ویروس کرونا بودیم که اجرای منع تردد و محدودیت ها و تعطیلی مشاغل غیرضروری و مهم تر از همه پایبندی مردم به رعایت اصول و موازین بهداشتی باعث شد که این روزها روند آرام مبتلایان به بیماری کووید۱۹ را در این منطقه شاهد باشیم.

    طبق آمارهای موجود و به گفته مسوولان روند کاهش کرونا در گیلانغرب به گونه ای بوده که از ابتلای روزانه ۳۰ تن در موج سوم کرونا به سه تن در روز رسیده ایم و این مرهون تلاش و همکاری بسیار خوب مردم بوده است اما اگر وضعیت موجود را مراقبت نکنیم بازهم شاهد موج دیگری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان خواهیم بود.

    حضور مردم در تفرجگاه‌ها و منطقه تفریحی میاندار در جمعه ۲ هفته قبل به گونه ای بود که گویا روز طبیعت و ۱۳ بدر است و شاید بیش از یک هزار خانوار گیلانغربی در منطقه تفریحی ناودار حضور پیدا کردند و این خود زنگ خطری برای هفته های پیش روی است همین امر مسوولان را مجبور کرد که روز گذشته ورودی این منطقه تفریحی را با همکاری انتظامی، بسیج، جمعیت هلال احمر و پلیس راه مسدود کنند.

    به راستی چه چیز باعث شده که تا حدودی ندای درون و وجدانمان را نادیده بگیریم و با بیخیالی و بی توجهی به هشدارهای ارایه شده و درست در هنگام اجرای طرح ممنوعیت و محدودیت ها با برگزاری دورهمی های این چنینی خانواده های بیشتری را عزادار کنیم؟

    به دامن طبیعت و یا فلان تفرجگاه می رویم و به فاجعه بعد از این دورهمی فکر نمی کنیم زیرا هستند بسیاری از افراد که در همین دورهمی ها و به اصطلاح طبیعت گردی ها و خوش گذرانی های بی موقع به ویروس منحوس کرونا گرفتار شده اند.

    وقتی که تصمیم بر رفتن به دامن طبیعت می گیریم چرا لحظه ای را به فکر کادر درمان درگیر در بیمارستان ها که از خانواده های خود ما هستند نیستیم و چرا به عزیزانمان نمی اندیشیم که خدای ناکرده نام کدامشان را به دست قاصد مرگ کرونا خواهیم داد.

    چرا تصمیم عقاید غلط عده ای از افراد می شویم و به جدال مرگ می رویم به راستی هیچ فکر کرده ایم که ویروس منحوس کرونا تمامی مکان ها و حتی بوستان و تفرجگاه و تمام مکان هایی که به دور از ذهن ما هستند را نیز نشانه گرفته است.

     چرا به این نمی اندیشیم که ممکن است هریک از ما ناقل بدون علامت کرونا باشیم چون روی پیشانی تمامی افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده اند نشان این بیماری حک نشده که ما متوجه شویم چه کسانی ناقلان ویروس کرونا هستند.

    بیایید دورهمی ها را به بعد از شکست کرونا موکول کنیم چون همیشه وقت برای برگزاری و دورهمی هست اما خدای ناکرده اگر عزیزی با همین دورهمی ها از بین ما برای همیشه برود حسرت دیدارش تا قیامت بر روی دل های ما باقی می ماند و برگزاری دورهمی های بعدی با نبود عزیز از دست رفته برای ما همیشه تلخ خواهد بود.

    مردم از حضور در تفرجگاه‌ها خودداری کنند

    فرماندار گیلانغرب گفت: ویروس کرونا در همه جا کمین کرده از این رو از مردم درخواست می‌کنیم که از حضور در تفرجگاه‌ها و دامن طبیعت و برگزاری دورهمی‌ها و شب‌نشینی‌ها خودداری کنند.

    کوروش محمودیان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با اجرای طرح محدودیت ها با همکاری بسیار خوب مردم و مشارکت اصناف شاهد روند کاهشی ابتلا به کرونا در شهرستان هستیم و از مردم می خواهیم برای قطع کامل زنجیره انتقال بیماری کووید ۱۹ دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند و موازین بهداشتی را جدی بگیرند.

    وی اظهار داشت: از ابتدای همه گیری ویروس کرونا در گیلانغرب تاکنون ۹۷۷ تن به این ویروس مبتلا شده اند که متاسفانه از این تعداد ۵۵ مورد فوت کرده اند و هم اکنون ۶ تن در بیمارستان بستری و تحت مراقبت قرار دارند.

    نماینده عالی دولت در گیلانغرب گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی و فعالیت تیم های مراقبتی، حمایتی و نظارتی تاکنون ۲۲ مورد بیمار دارای علایم شناسایی که نتیجه نمونه گیری سریع فوری سه تن از این افراد مثبت بوده است.

    محمودیان ادامه داد: همچنین در مراجعه تیم های سه گانه ۱۳۰ مورد مراجعه صورت گرفته است و تاکنون نیز ۲۴ هزار و ۶۵۵ تن از آموزش های لازم برای مقابله با ویروس کرونا در طرح شهید سلیمانی برخوردار شده اند.

    فرماندار گیلانغرب گفت: در خصوص برگزاری دورهمی و شب نشینی و به خصوص شب یلدا نگرانی داریم و از مردم می خواهیم که حتما مراعات کرده و ستاد کرونا را یاری کنند و از برگزاری هرگونه تجمعی خودداری کنند تا شاهد سیر صعودی دوباره بیماران مبتلا به کووید ۱۹ نباشیم.

    محمودیان ادامه داد: طرح شهید سلیمانی همچنان با حضور تیم های سه گانه در شهرستان در حال برگزاری است و از تمامی فعلانی که به روند کاهشی کنونی به خصوص مردم و عوامل نظارتی و انتظامی کمک کرده اند قدردانی می کنم.

    وی گفت: متاسفانه رعایت نکردن مردم در جمعه ۱۴ آذر ماه و حضور خانواده های بسیاری در منطقه تفریحی ناودار باعث شدکه دیروز جمعه را با همکاری تمامی عوامل ستاد نظارتی، انتظامی، پلیس راه، جمعیت هلال احمر و بسیج، ورودی این منطقه تفریحی را مسدود کنیم.

    ۶ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا در کرمانشاه جان باختند

     رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با فوت ۶ نفر دیگر با تشخیص قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان، مجموع جان باختگان به هزار و ۳۵۵ نفر رسید.

    مهدی محمدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: فوتی های ۲۴ ساعت گذشته شامل سه نفر در شهرستان کرمانشاه و در شهرستان های اسلام آبادغرب، دالاهو و هرسین هم هرکدام یک نفر بوده است.    

    وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۴ مورد بیمار مثبت بستری و ۳۵ بیمار مثبت سرپایی در سطح استان شناسایی شدند.

    رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۶ بیمار جدید با علایم کووید ۱۹ بستری و ۴۸ نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

    محمدی در پایان گفت: هم اکنون ۴۲۳ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری هستند. 

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *