×
×

سرپرست سازمان حمل بار و مسافر شهرداری بجنورد
فرسودگی۴۵درصدازتاکسی های بجنورد

  • کد نوشته: 17123
  • ۱۳۹۹-۰۹-۲۴
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین حمیدرضا شافعی در خصوص میزان عمر تاکسی های موجود در مرکز استان اظهار داشت: هم اکنون چیزی حدود 700 خودرو تاکسی زرد برای جابجایی و حمل ونقل مسافرین مرکز استان فعال هستند که 45 درصد آنها بیش از 11 سال عمر دارند.
    فرسودگی۴۵درصدازتاکسی های بجنورد
  • تبلیغ هدفمند

    سرپرست سازمان حمل بار و مسافر شهرداری بجنورد در خصوص این خبر گفت: در حال حاضر ۴۵ درصد از خودروهای تاکسی زرد این شهر به لحاظ مستهلک بودن نیاز به نوسازی دارد.

    فرسودگی۴۵درصدازتاکسی های بجنورد

    فرسودگی۴۵درصدازتاکسی های بجنورد
    فرسودگی۴۵درصدازتاکسی های بجنورد

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین حمیدرضا شافعی در خصوص میزان عمر تاکسی های موجود در مرکز استان اظهار داشت: هم اکنون چیزی حدود ۷۰۰ خودرو تاکسی زرد برای جابجایی و حمل ونقل مسافرین مرکز استان فعال هستند که ۴۵ درصد آنها بیش از ۱۱ سال عمر دارند.

    وی در خصوص اقدامات صورت گرفته جهت نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر افزود: حدود ۲۷۰ دستگاه خودرو سمند و پژو ۴۰۵ را در سال های ۹۵و۹۶ وارد ناوگان تاکسی رانی کرده ایم.

    وی در خصوص بلاتکلیفی برخی رانندگان تاکسی نسبت به بدعهدی خودروسازان گفت: در برهه‌ای از زمان که با افزایش قیمت خودرو در بازار مواجه شده بود ، خودروسازان با وجود تفاهم انجام شده، نسبت به تحویل خودرو خودداری نمودند و متقاضیان بلاتکلیف ماندند.

    وی با اشاره به قیمت خودور در بازار افزود: علی الرغم اینکه از سال ۹۶ تا بدین لحظه هیچگونه طرحی نسبت به پرداخت تسهیلات نوسازی ناوگان تاکسیرانی صورت نگرفته است این درحال است که نوسازی ناوگان تاکسی رانی در برخی مواقع انجام می‌شود اما متاسفانه مبلغ آن می بایست به صورت نقدی پرداخت شود که تأمین آن نیز از توان تاکسیرانان خارج است.

    شافعی در خصوص میزان پیگیری های صورت گرفته توسط این سازمان گفت: پیگیر آن هستیم تا با همکاری صندوق کارآفرینی مهر امید، و ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی بجنورد داده شود.

    شافعی در پایان افزود: انتظار داریم تا با پیگیری‌های صورت گرفته در این خصوص بتوانیم به نتیجه برسیم.

    لازم به ذکر است، مرکز استان خراسان شمالی دارای ۲۲۰ هزار نفر جمعیت از ۸۰ میلیون جمیت ساکن در کشور را در خود دارد.

    نکته قابل تامل بازار کسب کار آنلاین

    متاسفانه این خبر حاکی از آن دارد که اگر به زودی فکری برای نوسازی و خارج نمودن خودروهای فرسوده در شهرهای بزرگ و کوچک کشور صورت نگیرد باید منتظر پدیده ای همچون پدیده کلان شهرها در سایر شهرهای کشور بود هر چند این امر در کلان شهرها بیشتر محسوس بوده و در صورت عدم توجه به این موضوع الودگی زیست محیطی که حامل سوغاتی همچون سرب ملحق شدن از نتیجه سوختن ناقص سوخت توسط موتور اینگونه خودروها در زمان فعالیت خود و ملعق شدنشان در هوا موجب بروزو تشدید بیماری های ریوی در سراسر کشور شد.

    حال می طلبد مسئولین کشوری با در نظر گرفتن سلامتی شهروندان فارغ از هزینه های گزافی که باید برای درمان و مدوا بیماران در نظر بگیرند به فکر نوسازی و تغییر وضعیت خودروهای فرسوده باشند.

    خودروهای که نه تنها موجب آسیب جدی به سلامت جامعه بلکه طبیعت را نیز مورد تهدید و خطر جدی قرار می دهد.

    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *