×
×

مدیر جهاد کشاورزی مانه و سملقان
تولید۸۰درصدپنبه خراسان شمالی درمانه وسملقان

  • کد نوشته: 17129
  • ۱۳۹۹-۰۹-۲۴
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین هادی قهرمانیان در ارتباط با میزان کشت این محصول اظهار داشت: در سالجاری بیش از پنج هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی این شهرستان به کشت پنبه تخصیص یافته است.
    تولید۸۰درصدپنبه خراسان شمالی درمانه وسملقان
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر جهاد کشاورزی مانه و سملقان در خصوص جزئیات این خبر گفت: ۸۰ درصد میزان پنبه تولیدی استان که سالانه بیش از ۱۹ هزار تن وش پنبه می باشد در این شهرستان کشت می شود.

    تولید۸۰درصدپنبه خراسان شمالی درمانه وسملقان

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین هادی قهرمانیان در ارتباط با میزان کشت این محصول اظهار داشت: در سالجاری بیش از پنج هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی این شهرستان به کشت پنبه تخصیص یافته است.

    وی با اشاره به آغاز برداشت پنبه از نیمه دوم آبان ماه  گفت: تا بدین لحظه از سطح ۴هزار هکتار از مزارع پنبه ۱۵ هزار تن محصول برداشت و تحویل کارخانجات پنبه پاکنی شده است.  

    وی با اشاره به پیش بینی از فصل برداشت افزود: پیش بینی می کنیم بیش از  ۱۹ هزار و ۶۰۰ تن پنبه تا پایان فصل برداشت از پنبه زارهای این شهرستان برداشت شود.

    وی درارتباط با میزان اشتغال صورت گرفته گفت: در سالجاری ۲ هزار نفر نیروی انسانی در مراحل کاشت، داشت و برداشت محصول پنبه با یکدیگر مشارکت داشتند.

    قهرمانیان در ادامه افزود: بیش از ۷۰ درصد از مزارع زیر کشت پنبه به اختصاص به ارقام زودرس، میان‌رس و وارداتی پر محصول داده شده که در این راستا با حمایت های جهادکشاورزی و تلاش کارشناسان این امر موجب افزایش بهره وری در آبیاری نیز گردیده است.

    لازم به ذکر است شهرستان ۱۱۰هزار نفری مانه و سملقان از بین جمعیت ۸۰ میلیونی ایران ۸۵هزار هکتار اراضی سطح زیر کشت داری ۵۴ نوع محصول باغی و زراعی می باشد.

    نکته قابل تامل بازار کسب کار آنلاین

    لازم به ذکر است به اطلاع برسانیم که زمانی قطب پنبه کشور، خاورمیانه و دنیا پنبه گلستان بود که از دیر باز در تمام دنیا این محصول حرف اول را می زد که به ناآگاه با سوء مدیریت صورت گرفته این امتیاز از این سرزمین که مشهور به طلای سفید نیز می باشد گرفته شده است و حال بعد از گذشت چندین سال مسولین تا حدودی به فکر احیا این محصول استراتژیک افتاده ان.

    محصولی که شاید اگر بتوان کشاورزان را به سمت کشت آن سوق داد بشود مشاغلی را احیا کرد که مدت هاست از مرگ آنها می گذرد.

    براساس نظریه کارشناسان یکی از مهمترین فواید کشت پنبه را ثبات و تثبیت خاک در منطقه گلستان دانسته اند پنبه ای که اگر احیا شود شاید بتوان با همت مسئولین ابهت از دست رفته استان را بدست آورد و دوباره نشاط زندگی و شادابی را در چهره کشاورزان دید.

    پنبه را می توان تنها محصولی دانست که در گذشته در درون خود سایر محصولات کشاورزی را می پروراند تا نیازهای اولیه کشاورز را تامین کند نیازی که با محصولات تک بعدی غیر قابل محیا شدن است

    لذا امیدواریم که مسئولین در جهت احیای این محصول پر سود که توانسته ۸۰ درصد از محصول تولیدی یک شهرستان باشد در جهت ایجاد زیر ساختهای لازم در جهت توسعه و گسترش اشتغال افراد بومی این منطقه قدم بردارد تا نه تنها این محصول را کشت می کنند حتی سود فراوری و به ثمر رساندن آن را نیز نصیب خود همین مردم کنند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *