×
×

افزایش سهمیه سوخت عشایرگلستان

  • کد نوشته: 17207
  • ۱۳۹۹-۰۹-۲۴
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین هادی قزل‌سفلی اظهار داشت: به دنبال درخواست عشایر کوچنده گلستان برای افزایش سهمیه سوخت، دیروز یکشنبه دستور افزایش سهمیه سوخت عشایر به ۱۲۵ لیتر ابلاغ شد.
    افزایش سهمیه سوخت عشایرگلستان
  • تبلیغ هدفمند

    رییس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ناحیه گنبدکاووس گفت که با پیگیری‌ انجام‌شده روزهای اخیر، سهمیه سوخت نفت سفید عشایر کوچنده این استان از ماهانه ۵۰ لیتر برای هر خانوار به ۱۲۵ لیتر افزایش یافت.

    افزایش سهمیه سوخت عشایرگلستان
    افزایش سهمیه سوخت عشایرگلستان
    افزایش سهمیه سوخت عشایرگلستان

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین هادی قزل‌سفلی اظهار داشت: به دنبال درخواست عشایر کوچنده گلستان برای افزایش سهمیه سوخت، دیروز یکشنبه دستور افزایش سهمیه سوخت عشایر  به ۱۲۵ لیتر ابلاغ شد.

    وی با بیان اینکه افزایش سهمیه سوخت عشایر کوچنده گلستان از ماه جاری اعمال می‌شود، افزود: علاوه بر این، ما به التفاوت سوخت ماه قبل عشایر نیز به آنها داده خواهد شد.

    قزل سفلی اضافه کرد: آن‌دسته از عشایری که فرزندان آنها مستقل شدند نیز می توانند از طریق اداره کل امور عشایری گلستان و از طریق شرکت های تعاونی خود نسبت به ثبت نام برای دریافت سهمیه اقدام نمایند.

    وی تصریح کرد: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گلستان مشکلی برای تامین سوخت نفت سفید عشایر در طرح جدید سهمیه بندی ندارد.

     به گزارش ایرنا، طرح سهمیه‌بندی سوخت عشایر از پاییز امسال و اختصاص ۵۰ لیتر نفت سفید برای مصرف ماهانه هر خانوار اجرایی شد.

    خبرگزاری ایرنا چند روز قبل در گزارشی به موضوع کمبود سوخت مورد نیاز عشایر گلستان پرداخته بود.

    جمعیت عشایری گلستان چهار هزار و ۱۲۲ خانوار با بیش از ۲۳ هزار نفر سکنه است که هزار و ۸۸۸ خانوار آن عشایر بومی ترکمن و ۲ هزار و ۲۳۴ خانوار از عشایر استان‌های خراسان رضوی، شمالی و سمنان هستند.

    امسال عشایر کوچنده با ۴۵۰ هزار راس دام، کوچ قشلاقی خود را از ۱۵ آبان به مراتع گلستان آغاز کردند و طبق روال هر ساله تا پایان فروردین سال آینده در این استان حضور دارند.

    طرح سهمیه‌بندی سوخت عشایر کشور در حالی از پاییز امسال اجرا شد که پیش از این عشایر کوچ‌رو گلستان نفت سفید مورد نیاز خود را بدون محدودیت دریافت کرده و مشکلی برای روشنایی و گرم کردن سیاه‌چادرهای خود نداشتند.

    جامعه عشایری گلستان اعم از بومی و کوچنده در مجموع ۷۶۷ هزار راس دام برای پرورش در اختیار دارند و سال گذشته ۶ هزار و ۶۰۰ تن گوشت قرمز، هزار و ۲۲۹ تن پشم، ۱۴ هزار و ۹۹ تن شیر، ۲۱ هزار و ۷۹۳ مترمربع قالی، ۲ هزار و ۴۱۷ مترمربع پُشتی، ۱۰ هزار و ۳۳۷ مترمربع گلیم و ۸۲۳ مترمربع جاجیم را تولید و روانه بازار کردند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *