×
×

مدیر کل دامپزشکی گلستان
۲۲۰۰ تن انواع فرآورده خام دام در گلستان صادر شد

  • کد نوشته: 1731
  • ۱۳۹۸-۰۷-۲۴
  • ۰
  • مدیر کل دامپزشکی گلستان گفت: که صادرات انواع فرآورده خام دام تولید شده این استان طی 6 ماه نخست امسال، دو هزار و 200 تن بوده که با نظارت کارشناسان این اداره کل انجام شده است.
    ۲۲۰۰ تن انواع فرآورده خام دام در گلستان صادر شد
  • تبلیغ هدفمند

    غلامرضا محرابی اظهار داشت: اقلام صادر شده از جمله تخم مرغ، میگو، پا و پنجه مرغ و میگو هستند که از گمرکات این استان به کشورهای مقصد حمل شده است.

    وی اضافه کرد: علاوه بر این،  663 هزار ۴۶۴ قطعه جوجه یک روزه گوشتی، یک میلیون و ۲۰۰ هزار عدد تخم مرغ نطفه دار گوشتی و دو میلیون و ۷۰۰ هزار کیلوگرم خوراک آبزیان با صدور گواهی بهداشتی این اداره کل از استان صادر شد.

    وی اذعان داشت:در راستای سیاست اقتصادی دولت و به منظور آسان سازی روند صادرات غیر نفتی، این اداره کل اقدام به صدور گواهی بهداشتی صادرات انواع فرآورده خام دام ،جوجه یکروزه، تخم مرغ،خوراک آبزیان کرده است.

    محرابی با اشاره به این که اعمال تحریم ها علیه کشورمان ولی در نیمه نخست امسال کشور عراق به جمع مصرف کنندگان فرآورده های خام دام استان افزوده شده است، گفت: مقصد صادرات فرآورده های خام دام از گلستان، کشورهای ترکمنستان، افغانستان، ویتنام، هنگ کنگ، امارات متحده عربی و عراق بوده است.

    در استان گلستان چهار پست قرنطینه مستقر در پلیس راه نوکنده (غرب)، تنگراه ( شرق)، تیل آباد آزادشهر و گمرگ اینچه برون (شمال استان و مرز خشکی با ترکمنستان) فعال است و مجوزهای لازم را برای حمل دام و طیور زنده و فرآورده های خام دامی به خارج از استان صادر می کند.

    منبع: روابط عمومی دامپزشکی گلستان

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *